Ώρα για φραπέ και το μύθο του σαπουνιού.

In Hoax, Μύθοι by Θοδωρής Δανιηλίδης18 Comments

Φραπεδάκι

Κυκλοφορεί ένα άρθρο που ισχυρίζεται πως ο φραπέ περιέχει σαπούνι για να κάνει ωραίο αφρό.

ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΦΡΑΠΕ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΙΝΟΥΜΕ

ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΦΡΑΠΕ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΙΝΟΥΜΕ

  • ΨΕΥΔΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ

Το δημοσίευμα αναφέρει:

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΦΡΑΠΕ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΦΡΙΞΕΤΕ!

Τα καφεόδεντρα βγάζουν τον καρπό τους έτοιμο προς κατεργασία. Οι εταιρείες μεταφέρουν τους καρπούς στα εργοστάσια, καθαρίζουν τα χρήσιμα μέρη και τα συνθλίβουν.
Αυτός είναι ο γνήσιος καφές.
Από κει και πέρα παίρνει η κάθε εταιρεία αρώματα και προσθέτει στο πρώτο μείγμα έτσι ώστε τα χαρμάνια να έχουν το δικό τους ξεχωριστό άρωμα ανά εταιρεία (Λουμίδης – Μπράβο κλπ). Αυτά για τον γνωστό ελληνικό καφέ. Καθώς καθαρίζονται οι καρποί και τα χρήσιμα μέρη πάνε για άλεση, τα άχρηστα δεν πετιούνται αλλά ψήνονται!
Οι γνώστες του αντικειμένου, τα αποκαλούν κατακάθια του καφεόδεντρου και παλαιότερα τα πετούσαν. Αργότερα άρχισαν να τα διοχετεύουν ως ρόφημα καφέ σε τριτοκοσμικές χώρες και έπειτα ο μεγαλύτερος αγροτικός συνεταιρισμός που εδρεύει στην Ολλανδία και το όνομα NESTLE, πρόσθεσε το χημικό που αποδίδει αφρό.
Έτσι η Ελλάδα σήμερα είναι πρώτη σε κατανάλωση των “σκουπιδιών” του καφεόδεντρου με την προσθήκη του χημικού για τον αφρό!
Έχοντας αφήσει κατά πολύ πίσω τις τριτοκοσμικές χώρες σε κατανάλωση φραπέ!
Το δε τμήμα της Αφρικής αλλά και της Βραζιλίας που παράγουν τον καφέ δεν καταναλώνουν καθόλου φραπέ! Αυτά τα ολίγα πληροφοριακά μετά από 17 χρόνια δουλειάς στην παραγωγή καφέ.
Τα προϊόντα της Ολλανδικής Nestle: NES CAFE (με δομή απορρυπαντικού – σαπουνιού) SMARTIES (πολύχρωμα κουφετάκια, ή αλλιώς πολύχρωμες χάντρες) KIT KAT (Σοκολατο – γκοφρέτες) MAGGI (συμπληρώματα γεύσης) HAAGEN DANZ (Παγωτά) PURINA – FRISKIES (σκυλοτροφές και γατοτροφές καταστρέφουν την υγεία του κατοικιδίου σας) Παγωτά Nestle (Aloma-Boss-Magnum-Nirvana-Pirulo-Crunch κ.ά.) Δημητριακά πρωινού (Fitness-Clusters-Cheerios-Cookie Crisp) Νερό (Κορπή- Perrier). “Αποφεύγουμε τα Ολλανδικά προϊόντα και για πολλούς ακόμη λόγους, …..αλλά και γιατί οι Ολλανδοί έχουν προβάλει veto στην ΕΕ, ώστε κανείς να μην κάνει έλεγχο στις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν για την παρασκευή των τροφίμων, όπως επίσης και με τι τρέφονται τα ζώα που εμπορεύονται το κρέας τους.

Ηρεμήστε και ξαναπιάστε το ποτήρι με τον φραπέ που αρχίσατε να τον κοιτάτε περίεργα, μετά την ανάγνωση του παραπάνω δημοσιευματος. Δε αληθεύει τίποτα από αυτά.
Ας τα δούμε ένα, ένα.

1. Οι εταιρίες προμηθεύονται τους πράσινους κόκκους καφέ καθαρούς ξεφλουδισμένους και έτοιμους για καβούρντισμα και άλεση.

1. Δεν υπάρχουν άχρηστα μέρη και φυσικά ο ισχυρισμός ότι το καλό μέρος του καρπού πάει για άλεση ενώ το άχρηστο μέρος (φλούδα;) που παλιά πετούσαν πάει για ψήσιμό είναι μια μπούρδα από κάποιον που δεν έχει ιδέα από την όλη διαδικασία. Μετά την αποθήκευση σε σιλό ο καρπός (κοκκοι καφέ) καβουρντίζεται σε ζεστό αέρα 160 βαθμών (περίπου, δεν είμαι ο Λουμίδης) και μετά αλέθεται. Για να γίνει στιγμιαίος καφές, μια διαδικασία που ανακάλυψε ο Νεοζηλανδός David Strang, ο αλεσμένος καφές διαλύεται σε ζεστό νερό και μετά περνάει μέσα σε θαλάμους που έχουν θερμοκρασία 180C. Έτσι εξατμίζεται μέρος του νερού και μένει το συμπύκνωμα. Μετά ψεκάζεται σε θερμό κατακόρυφο θάλαμο όπου εξατμίζεται και το υπόλοιπο νερό, πέφτει ο καφές κάτω και συσκευάζεται. 

2. Αργότερα άρχισαν να τα διοχετεύουν ως ρόφημα καφέ σε τριτοκοσμικές χώρες και έπειτα ο μεγαλύτερος αγροτικός συνεταιρισμός που εδρεύει στην Ολλανδία και το όνομα NESTLE,

2. Η Nestle δεν είναι ολλανδική εταιρία, αλλά ελβετική.

3. …πρόσθεσε το χημικό που αποδίδει αφρό.
Δημήτριος Βακόνδιος

Δημήτριος Βακόνδιος

3. Κανένα χημικό, σαπούνι, σαμπουάν, αφρόλουτρο κτλ. δε υπάρχει μέσα στον φραπέ. Ο κρύος στιγμιαίος καφές φραπέ είναι μια ελληνική τυχαία ανακάλυψη από τον Δημήτρη Βακόνδιο, υπάλληλο της αντιπροσωπείας Nestle το 1957 στην έκθεση της Θεσσαλονίκης που συνήθιζε να πίνει ζεστό νες καφέ. Επειδή δεν έβρισκε ζεστό νερό για να κάνει τον καφέ του, δοκίμασε να βάλει κρύο νερό και να το χτυπήσει με ένα σεικερ που είχαν για την παρουσίαση ενός νέου σοκολατούχου ροφήματος. Δεν γνώριζε όμως για τον αφρό και λέρωσε το κουστούμι του, αλλά ανακάλυψε τον φραπέ. Έτσι καταλαβαίνουμε πως είναι αδύνατο να είχε προβλέψει η Nestle την ελληνική ανακάλυψη και να είχε προσθέσει χημικό για τον αφρό. Αυτός ο ισχυρισμός είναι πραγματικά γελοίος γιατί στη αγορά υπάρχουν δεκάδες φίρμες με στιγμιαίο καφέ και όλες δημιουργούν αφρό αν φτιάξεις φραπέ. Ακόμη και ο εσπρέσο.

4. Το δε τμήμα της Αφρικής αλλά και της Βραζιλίας που παράγουν τον καφέ δεν καταναλώνουν καθόλου φραπέ!

4. Ο ισχυρισμός ότι στην Αφρική και στη Βραζιλία δεν καταναλώνουν καθόλου φραπέ δεν είναι μια ανοησία γιατί, φραπέ ονομάζουμε οποιονδήποτε κρύο και χτυπημένο στιγμιαίο καφέ και δεν τον καταναλώνουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Είναι ελληνική ανακάλυψη. Βέβαια με τον τουρισμό που έχει η Ελλάδα τον έχουν μάθει αρκετοί ξένοι και έτσι σιγά σιγά έχει αρχίσει να διαδίδεται και σε μερικές άλλες χώρες.

5. 17 χρόνια στην παραγωγή καφέ

5. Ο μυθογράφος προσπαθεί να μας πείσει πως τα γνωρίζει καλά και από μέσα, αλλά σίγουρα δεν έχει ιδέα από την παραγωγή καφέ σύμφωνα με τα παραπάνω.

Με το συγκεκριμένο μύθο έχει ασχοληθεί και το antichainletter, επικοινώνησε με τη Nestle και δημοσίευσε την απάντησή της. Για αν τη διαβάσουμε.

Πρώτα πρώτα, σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας. Όπως ήδη υποπτεύεστε, το συγκεκριμένο άρθρο είναι πλήρως αναληθές. Η ελβετική (και όχι ολλανδική) Nestlé είναι μια εταιρεία που στόχο έχει να παράγει προϊόντα υψηλής ποιότητας που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα γευστικά κριτήρια των καταναλωτών της, σε όποια χώρα και αν βρίσκεται. Ειδικά για τον Nescafé Frappé, που είναι μια ελληνική εφεύρεση, η Nestlé έχει αναπτύξει ένα ειδικό χαρμάνι που ταιριάζει στη γεύση των Ελλήνων και φτιάχνει τον απόλυτο κρύο καφέ που έχει συνδεθεί με την απόλαυσή μας.

Ο καφές Nescafé είναι ένα 100% φυσικό προϊόν, που παράγεται από εκλεκτές ποικιλίες καφέ. Οι καρποί του καφεόδεντρου συλλέγονται, ξεφλουδίζονται, καβουρδίζονται και αλέθονται, όπως και στα υπόλοιπα είδη καφέ. Η διαφορά είναι ότι στη συνέχεια ο καφές βράζεται, φιλτράρεται και αφυδατώνεται, ώστε να μπορεί να διαλυθεί εύκολα και ομοιόμορφα σε ζεστό ή κρύο νερό και να φτιάξει τον καφέ που όλοι αγαπάμε. Ο αφρός του Nescafé Frappé είναι το εντελώς φυσικό αποτέλεσμα του καβουρδίσματος, καθώς με τη διαδικασία του ψησίματος απελευθερώνονται τα «λιπαρά» του κόκκου καφέ, που στη συνέχεια στέκονται στην επιφάνεια του ροφήματος με το απαραίτητο «χτύπημα».

Μπορείτε να αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες από το εταιρικό μας sitewww.nestle.gr τόσο για την εταιρεία όσο και για τα προϊόντα μας. Ειδικότερα για τη διαδικασία παρασκευής του στιγμιαίου καφέ, πληροφορίες υπάρχουν και στοhttp://www.nescafe.gr/html/story-nescafe-quality-gr.htm

Για οποιαδήποτε επιπλέον απορία ή διευκρίνιση, μη διστάσετε φυσικά να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Με φιλικούς χαιρετισμούς,

Αγγελική Παπαδοπούλου

Angeliki Papadopoulou

Corporate Affairs Manager

Nestlé Hellas S.A.

4, Patroklou Str. 151 25 Maroussi Greece

Tel. +30 210 68 84 321 Fax +30 210 6840 312

Ψάχνοντας για αυτό το μύθο εντοπίσαμε κάτι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση. Πόσες φορές λέτε να έχει αναπαράγει τον μύθο του φραπέ μια σελίδα; 2,3,5,8,12;
‘Οχι… 22 φορές μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια… πάνω κάτω, μία φορά το μήνα.
Δείτε ΕΔΩ


http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82

http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_coffee#History

http://en.wikipedia.org/wiki/Frapp%C3%A9_coffee

http://www.frappenation.com/greek/elefthero1.jpg

http://www.frappenation.com/greek/ethnos1.jpg

http://www.frappenation.com/greek/typos1.jpg

http://www.frappenation.com/greek/vima1.jpg

http://www.frappenation.com/greek/lifo.pdf

http://www.frappenation.com/greek/tanea1.jpg

http://www.coffeeandhealth.org/all-about-coffee/instant-coffee/

http://www.madehow.com/Volume-3/Instant-Coffee.html

 

Σας δίνουμε τη δυνατότητα να σχολιάσετε τις αναρτήσεις μας, αλλά διατηρούμε το δικαίωμα να μη δημοσιεύσουμε το σχόλιο που θα περιέχει:

1. Απειλές, ύβρεις, συκοφαντίες και προσβολές.
2. Προσωπικά δεδομένα τρίτων.
3. Σχόλια, άσχετα με τη δημοσίευση.
4. Θεωρίες συνωμοσίας και hoaxes που παρουσιάζονται σαν πραγματικά με σκοπό να παραπλανήσουν.
5. Πολλαπλά, όμοια σχόλια. (Δημοσιεύουμε μόνο το ένα)
6. Διαφημίσεις προϊόντων ή υπηρεσιών.
7. Πολιτική Προπαγάνδα.
8. Κακόβουλα σχόλια από ψεύτικους χρήστες του disqus.
Επίσης σας παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι ιδιαίτερα μακροσκελή και σε άλλη γλώσσα ή με λατινικούς χαρακτήρες.
Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και οι διαχειριστές της σελίδας ellinikahoaxes ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρουν. Στην περίπτωση που υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα με σχόλιο αναγνώστη, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
  • Antonis Armageddon

    το καϊμάκι του ελληνικού και του espresso και συνεπώς και ο αφρός του φραπέ (που ειναι ακριβως το ίδιο πραγμα) οφειλονται σε μια ποικιλία καφέ που ονομαζεται robusta.

  • Harry Zisopoulos

    Βέβαια, ο στιγμιαίος καφές έχει την ίδια σχέση με τον καφέ που (αλέθεται και) ετοιμάζεται την ώρα που θες να τον πιεις όπως τα γεύματα μικροκυμάτων και το σπιτικό φαγητό, τουλάχιστον γευστικά. Στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες πλην του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρείται τουλάχιστον υποδεέστερος και καταναλώνεται μόνο από όσους δε θέλουν να πληρώσουν για τον σχεδόν δύο φορές πιο ακριβό φρέσκοκαβουρδισμένο καφέ (αυτό που εμείς λένε γαλλικό ή φίλτρου, αν και το φίλτρο είναι 1 από τις μεθόδους παρασκευείς) ή σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. κατασκήνωση). Δυστυχώς η παρασκευή κρύου καφέ είτε απαιτεί ζεστό καφέ που σερβίρεται σε ποτήρι με παγάκια (βιετναμέζικη μέθοδος) το οποίο αλλοιώνει τη γεύση, είτε την προετοιμασία του καφέ στο ψυγείο χωρίς να ψηθεί, το οποίο απαιτεί 12-24 ώρες, καθώς χωρίς θερμότητα είναι πολύ πιο δύσκολο να απελευθερώσει ο καφές τις ουσίες στο νερό. Τέλος, αυτή η ετοιμασία δεν επιτρέπει στα διάφορα έλαια του καφέ να απελευθερωθούν σε κατάλληλες ποσότητες που δίνουν την καλύτερη γεύση στον ζεστό «γαλλικό» καφέ έναντι του νες, αν και η γεύση είναι πιο απαλή.

    Το συμπέρασμα είναι ότι ο φραπές είναι τελικά πιο βολικός και ας υστερεί σε γεύση, αλλά στους ζεστούς καφέδες η διαφορά είναι τρομερή.

  • Larry

    Κάνεις ένα λάθος στο κείμενο. Ο καφές διαλύεται σε ζεστό νερό και μετά περνάει μέσα σε θαλάμους που έχουν θερμοκρασία 180C. Έτσι εξατμίζεται μέρος του νερού και μένει το συμπύκνωμα. Μετά ψεκάζεται σε θερμό κατακόρυφο θάλαμο όπου εξατμίζεται και το υπόλοιπο νερό και πέφτει ο καφές κάτω.

    • Αυτό ευνοούσα με το στεγνώνεται και συσκευάζεται, απλά δεν ανάλυσα με πιο τρόπο. Όπως και να έχει ευχαριστώ και θα το προσθέσω – διορθώσω.

  • Maximus

    Eπιτέλους ρε παιδιά, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τα λέω για το συγκεκριμένο άρθρο!!!

    Είμαι στο χώρο του καφέ εδώ και κάμποσο καιρό και με το που διάβασα τις 3 πρώτες σειρές, μου σηκωθηκαν οι τρίχες με το πόσες ανοησιες γράφτηκαν…!

    Ειλικρινά και όταν καταρρίπτεις μία ανοησία του ιντερνετ (επειδη και εγω απάντησα σε μερικα φορουμς), αμέσως ο κόσμος ανακαλύπτει μία ακόμα συνομωσία πίσω από την κατάρριψη σου (επωφεληθηκε η εταιρία, σε ψεκαζουν, εισαι απληροφορητος)! Η πολύ εξυπνάδα που θέλουμε να δειξουμε ως Έλληνες, πολλές φορές μας δείχνει και το πόσο παραπάνω ανοητοι είμαστε…

    Συνεχίστε την καλή δουλειά!

  • κάποια στιγμή θα κοιτάξω αυτό που λέτε για τον ντεκαφεινέ. Αν βρούμε κάτι θα ανεβάσουμε ανάρτηση.

  • asdf

    Θεωρία μου περί παραπληροφόρησης: Διαδίδεις (σαν nestle πχ) έναν μύθο όπως αυτόν, με πολλά ακραία στοιχεία (σαπούνι, μόλυβδο κλπ) ώστε να μην τον πιστέψουν οι ξύπνιοι και να τον διαδίδουν τα χαίβάνια. Ο γιωτάς ο φίλος σας έρχεται και σας τον πασάρει, επιμένοντας πως είναι αλήθεια. Εσείς αργότερα κάνετε μια έρευνα, αργά ή γρήγορα ανακαλύπτετε πως όλα είναι μούφες, ταυτίζετε την ηλίθια ιστορία με το γιωτιλίκι του φίλου σας, λέτε στον εαυτό σας «αποκλείεται μια δυνατή εταιρία σαν την nestle/cocacola να έκανε κατι τέτοιο», ανεβαίνει η εταιρία στα μάτια σας. Διαφήμηση (το έκαναν coca cola, mc donalds, goodys και πολλές άλλες, όλες κερδισμένες από αυτό)

    • Φοβερά ενδιαφέρον και θα ήθελα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα.

      • Mila

        Καμία εταιρεία δεν θέλει να συσχετιστεί με μια κακιά είδηση. Αυτό που λέει ο φίλος δεν θα το βρεις σε κανένα βιβλίο μάρκετινγκ. Υπάρχουν 1002 στρατηγικές πειθούς, αλλά αυτό που λέμε «και η δυσφήμιση είναι διαφήμιση» δεν ισχύει στο μάρκετινγκ.

    • Noucca Galaktotrofousa

      Ξέρω πολλούς που δεν πίνουν cola επειδή έχει κοκαΐνη, δεν βάζουν γλυκαντικά στον καφέ επειδή προκαλεί ΣΚΠ και δεν πίνουν γάλα επειδή γράφει στο κουτί πόσες φορές έχει λήξει. Κι όλοι αυτοί, όχι απλά δεν πλησιάζουν αυτά τα προϊόντα, αλλά κυνηγούν με μανία όλους όσους τα καταναλώνουν για να σταματήσουν. Και συχνά το καταφέρνουν. Πόσο καλό είναι αυτό για την εταιρία; Μήπως έβαλε τα χεράκια της κι έβγαλε τα ματάκια της αντί να διαφημιστεί «φτηνά»;

      • lord

        δεν το ξέρεις ότι και η αρνητική και η θετική διαφήμιση έχουν άριστα αποτελέσματα?

        • Noucca Galaktotrofousa

          Έχει άριστα αποτελέσματα στο πολυκατάστημα παιδικών που οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές του διαφημίσεις σπάνε τα νεύρα μικρών και μεγάλων.
          Αλλά μια φήμη που πείθει κόσμο ότι αν καταναλώσεις το προϊόν θα δηλητηριαστείς… επίτρεψέ μου να έχω αμφιβολίες αν θα με κάνει να το αγοράσω. 😉

          • lord

            πράγματι, ούτε εγώ θα το αγόραζα,αλλά η αρνητική διαφήμιση δεν είναι μόνο για τα παιδικά καταστήματα και τις ραδιοφωνικές εκπομπές (που δεν είναι αρνητική εκείνου του είδους η διαφήμιση,απλά για εσένα είναι εκνευριστική)..υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που λειτουργεί η αρνητική διαφήμιση…η αρνητική διαφήμιση σίγουρα δεν λειτουργεί όπως η θετική..

  • Δημήτρης Φυστίκης

    Αφού επικοινωνήσατε με την Nestle και το διέψευσε, εγώ πείστηκα πλήρως.

    • Η απάντηση της nestle είναι προς το antichainletter που ασχολήθηκε πρώτο με την συγκεκριμένη μπούρδα. Όπως γνωρίζετε με το antichainletter είμαστε πια συνεργάτες. Το βρίσκετε σωστό να μην έκανα καμιά αναφορά στο συνεργάτη μου και την απάντηση που πήρε από τη nestle; Αλλά να δεχτώ ότι θα έπρεπε να μην δώσω καμιά σημασία στον συνεργάτη μου και να τον γράψω κανονικά. Γιατί δεν θα πρέπει να ακουστεί η άποψη της εταιρίας; Αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω. Μπορείτε να με βοηθήσετε, ώστε να το κατανοήσω;

      • Ομιλίτης-4

        Γιατί είναι σιωνιστές και βάζουν υλικό αεροψεκασμού στο φραπέ 😛

    • Kyriaki michalaki

      ναι . Εγώ γελάω με όσους απορρίπτουν το πρώτο άρθρο και υποστηρίζουν ένθερμα τον φραπέ και τον κολοσσό που τον κατασκευάζει. Άστους να πίνουν, και στην υγειά μας οι υπόλοιποι