Ζειά-Ζέα, ένα καλοφτιαγμένο παραμύθι

In Critical Thinking, Fake news, Εναλλακτικές θεραπείες by Γιώργος Γιώτης25 Comments

trdicΠάνε τρία χρόνια τώρα που ο ηλεκτρονικός τύπος έχει κατακλυστεί με πληροφορίες για το υπερ-σιτηρό που ακούει στο όνομα Ζεια/Ζέα. Θεωρίες πάνε και έρχονται και πολλά ακούγονται, συνωμοσίες με σκάνδαλα που εμπλέκουν τον Ελ. Βενιζέλο, δηλώσεις μη-ειδικών σε διαδικτυακά ραδιόφωνα πως το εν λόγω σιτηρό βοηθάει το μη-ερπετικό κομμάτι του ανθρώπινου εγκεφάλου να «ξεκολλήσει» και να σκέφτεται καλλίτερα, συγγράμματα μη-ειδημόνων που αναφέρονται σε έρευνες επιστημόνων στον ελλαδικό χωρό και σε έρευνες που καταλήγουν στο συμπέρασμα των υπερευεργετικών ιδιοτήτων της Ζειάς και πως αυτή σκόπιμα εξοβελίστηκε από τον ελλαδικό χώρο με σκοπό να καταδικάσουν τον ελληνικό εγκέφαλο σε ένα αιώνιο οργουελικό γκούλακ στερώντας του μια για πάντα την δυνατότητα να σκέφτεται. Ακόμη και περιοδικά ποικίλου περιεχομένου έως και πιο εξειδικευμένα έχουν κατά καιρούς φιλοξενήσει κάποιο άρθρο για την Ζέα/Ζειά.

trdic2Ας τα δούμε ένα ένα από την αρχή και πως ξεκίνησε το φαινόμενο Ζέα/Ζειά και τι ακριβώς αυτό είναι.

Όλα λοιπόν ξεκίνησαν με το βιβλίο ενός κ. Χου. στο οποίο αναφέρονται τα περί σκανδάλου αλεύρων και πως ο Ελ. Βενιζέλος κατήργησε την καλλιέργειά της Ζειας. Ο κ. Χου. όμως δεν μας δίνει καμία ιστορική πηγή, κάποιο άρθρο τουλάχιστον από εφημερίδα εποχής ώστε να μπορέσουμε να διασταυρώσουμε τα λεγόμενά του. Επίσης αν δεχτούμε πως όντως υπήρξε κάποιο φοβερό σκάνδαλο, αυτό αφορούσε την Ζειά ή μήπως απλά κάποια ποικιλία σίτου που δεν απέδιδε στρεμματικά και λόγω του γεγονότος πως ο λαός την εποχή εκείνη πεινούσε έπρεπε να βρεθεί μια λύση για να τραφεί ο κόσμος και στράφηκαν σε πιο αποδοτικές ποικιλίες σίτου; Μιλάει επίσης ο κ. Χου. , για έρευνες που διεξήγαγαν επιστήμονες και πως αυτές έγιναν στον ελλαδικό χώρο. Διαβάζουμε στο εν λόγω βιβλίο, για DNA, για εγκεφάλους για πειράματα από επιστήμονες και πολλά άλλα. Ακόμη μία φορά μας αφήνει, καλή την πίστη, να δεχτούμε ό,τι λέει. Χωρίς καμία αναφορά σε πηγές και επιστημονικά άρθρα, καμία αναφορά για το ποια πανεπιστήμια έκαναν την έρευνα, ποιοι επιστήμονες ενεπλάκησαν στην έρευνα, που δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα των ερευνών. Μήπως λοιπόν όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα ωραίο παραμυθάκι;

Εν συνεχεία λοιπόν και αφού ήδη έχει ξεκινήσει ο ντόρος με αναδημοσιεύσεις μέρους των γραφομένων από το βιβλίο του κ. Χου. σε ιστολόγια και ιστοσελίδες με την παραφιλολογία να παίρνει φωτιά, εκδίδεται από ένα έγκριτο, κατά τα άλλα, περιοδικό, ένα άρθρο για την Ζεια με συγγραφέα κάποιον κ. Μου ο οποίος έχει εκδόσει και κάποια βιβλία συναφούς περιεχομένου.

Σε αυτό το άρθρο απλά επαναλαμβάνονται κάποια πράγματα από το βιβλίο του κ. Χου., αλλά το όλο θεμα εμπλουτίζεται και με μία περισσότερο επιστημονικοφανή χρειά όπου οι ομάδες αίματος και τα αμινοοξέα πάνε και έρχονται, πρωτεϊνες στήριξης και εγκέφαλος έχουν την τιμητική τους, ποικιλίες σιτηρών, σκάνδαλα, και αρχαίοι συγγραφείς μπαίνουν στον Προκρούστη με σκοπό να κοπεί και να ραφτεί μία ιστορία με ιντριγκες, σκάνδαλα και βοτανολογία. Αλλά τελικά όπως και στην περίπτωση του κ. Χου. , δεν υπάρχει καμία πηγή, καμία αναφορά σε επιστήμονες και επιστημονική έρευνα, και φυσικά το όλο άρθρο γράφεται από έναν τελείως αναρμόδιο και μη-επιστήμονα.

Ας δούμε όμως τώρα τι είναι και τι δεν είναι η περίφημη Ζειά/Ζεα.

Οι παραπάνω κύριοι Χου. Και Μου., μιλάνε για αναφορές της Ζειάς στον Όμηρο , Θεόφραστο, Διοσκουρίδη κτλ. Από τα κείμενα αυτών των αρχαίων συγγραφέων κρατάνε το κομμάτι εκείνο που τους εξυπηρετεί για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους και το υπόλοιπο πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων. Στους αρχαίους συγγραφείς όμως δεν θα βρείτε πουθενά να λέει πως η Ζειά αποτελούσε βασικό στοιχείο της δίαιτας των Ελλήνων αλλά πως ιεραρχικά στην διατροφή των Ελλήνων πρώτο ερχόταν το κριθάρι και μετά το σιτάρι και τελευταία η Ζειά λόγω του ότι είναι δύσπεπτη. Θα δείτε επίσης πως η Ζειά ενδεχομένως να ήταν στο διαιτολόγιο των Αιγυπτίων αλλά αυτό δεν μας αφορά μιας και μιλάμε για το τι συνέβαινε στον ελλαδικό χώρο και τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων. Οι συγκεκριμένοι κύκλοι ανθρώπων λοιπόν μας λένε πως μέχρι και ο στρατός του Μεγάλου Αλεξάνδρου τρεφόταν με Ζειά και πως οι Έλληνες δεν έτρωγαν καθόλου σίτάρι και κριθάρι αλλά μόνο Ζειά. Πραγματικά όσοι τα γράφουν αυτά πρέπει να θεωρούν πως απευθύνονται σε ηλιθίους και αγράμματους. Ψάχνοντας θα βρείτε πως η Ζειά δεν είναι είδος σίτου αλλά είδος Σόργου, και πως το χρησιμοποιούσαν για ζωοτροφή, «προσφιλής πάσι τοις ζώοις» και όχι στην διατροφή των ανθρώπων, ένα ακόμη στοιχείο που υποστηρίζει αυτό το επιχείρημα είναι πως η Ζειά δεν θα μπορούσε να είναι είδος σίτου γιατί πολύ απλά αν αυτό το ταϊζαν στα ζώα, αυτά θα πέθαιναν από μία αρρώστια που λέγεται τυμπανίτης, και πως για να φάνε τα ζώα τα σιτηρά χρειάζονται πρώτα βράσιμο.trdic

Αν η Ζειά, σύμφωνα με τους αρχαίους συγγραφείς δεν είναι είδος σίτου, τότε τι μας πουλάνε;

Αυτό που μας πουλάνε ως Ζειά, είναι το σιτηρό TRITICUM DICOCCUM ,ή πιο απλά δίκοκκο σιτάρι, το οποίο μαζί με το μονόκοκκο σιτάρι TRITICUM MONOCOCCUM αποτελούν τις δύο βασικότερες ποικιλίες αρχαίου σιταριού της περιοχής που ονομαζόταν ‘εύφορη ημισέληνος’.

Ακόμη μία ποικιλία σίτου που επίσης ανήκει στις αρχαίες είναι η TRITICUM SPELTA της οποίας το αλεύρι θα βρείτε στα ράφια ως ντίνκελ, καλλιεργείται σε πιο βόρεια κλίματα και σε σχέση με τις άλλες δύο ποικιλίες είναι η νεότερη. Ωστόσο πρέπει να ξεκαθαριστεί πως αυτές είναι τρεις διαφορετικές ποικιλίες μεταξύ τους , το τονίζω αυτό γιατί κατά καιρούς κάποιοι βαφτίζουν ακόμη και το αλεύρι ντίνκελ ως αλεύρι Ζειάς. Ας αποφασίσουν τι είναι Ζειά τελικά ρε παιδί μου ! Είναι το δίκοκκο ή η σπέλτα;

Στο διαιτολόγιο των Ιταλών υπάρχουν και οι τρεις ποικιλίες με το όνομα Farro, το δίκοκκο θα το βρείτε και ως Emmer, το αλεύρι της σπέλτας ως ντίνκελ.

Πρέπει να τονιστεί πως διατροφικά οι παραπάνω ποικιλίες είναι πολύ ανώτερες από τα σημερινά είδη σίτου (σκληρό, μαλακό, durum, semolina κτλ) και πως ΟΛΕΣ περιέχουν γλουτένη, διαφορετικού είδους και σε διαφορετικές ποσότητες και δεν ενδείκνυνται να συμπεριληφθούν στην διατροφή εκείνων που έχουν δυσανεξία στην γλουτένη και σε όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη. Ακούγεται τακτικά η μπούρδα πως η Ζειά δεν έχει γλουτένη… άρα αν είναι έτσι, τότε αυτό που μας πουλάνε ως Ζεια (triticum dicoccum) , δεν είναι Ζειά, μιας και το δίκοκκο ΕΧΕΙ γλουτένη.

Κλείνοντας θέλω να πω πως πρέπει να τελειώνει αυτή η κουταμάρα, δεν μπορούν κάποιοι να γράφουν μπούρδες και να δουλεύουν έναν ολόκληρο λαό, είμαστε αρκετά ταλαιπωρημένοι και γονατισμένοι από την κρίση και το τελευταίο που θέλουμε είναι «συμπατριώτες»μας να κανιβαλίζουν το ετοιμοθάνατο κουφάρι της Ελλάδας και των Ελλήνων σπέρνοντας ψευδείς ειδήσεις και δίνοντας ψεύτικες ελπίδες υποσχόμενοι μία εγκεφαλική – νοητική απελευθέρωση με την ενσωμάτωση της ‘Ζειάς’ στην διατροφή μας. Τι χρειάζεται ο κόσμος για να καταλάβει πως πρέπει να ψάχνεται περισσότερο και να μην ανακυκλώνει άκριτα ό,τι του δίνουν, ας ανοίξουμε τα βιβλία μας και ας διασταυρώσουμε τι είναι αυτό που κάθε φορά μας προσφέρουν ως γνώση.

Δεν σας φαίνεται παράξενο πως κάποιοι άνθρωποι που μιλάνε για Ζειά, μιλάνε και για ερπετικούς εγκέφαλους, για εξωγήινους και για γλουτένες; Δεν σας ξαφνιάζει που κάποιοι άσχετοι έγιναν ξαφνικά βοτανολόγοι –βιολόγοι- οικονομολόγοι – διατροφολόγοι; Πραγματικά μήπως τελικά μας ψεκάζουν;

Εγκέλαδος ο Κοσμοσείστης

Πηγές:

-Εγκυκλοπαίδεια του Ήλιου

-Όμηρος

-Φυτολογικό Λεξικό Γενναδίου (1914)

-Food in the Ancient World by Andrew Dalby

https://en.wikipedia.org/wiki/Emmer

Παρακάτω θα βρείτε μερικά ενδιαφέροντα αποσπάσματα (πατήστε στις εικόνες για μεγέθυνση)

 Φυτολογικό Λεξικό Γενναδίου (1914)

zeia1

Εγκυκλοπαίδεια του Ήλιου

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου Κρήτης

  • Petros Alkd
  • Kostis Karagian
  • Kostis Karagian

    ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ

    ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΕΥΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ ΖΕΑΣ

    Στις 23.11.2016 o ιστότοπος agronews.gr με βαρύγδουπη ανάρτησή του επικαλούμενο ανακοίνωση των Ελλήνων αλευροβιομηχάνων, πού ουδέποτε ανήρτησαν οι ίδιοι αποφαίνεται: «Κοινόχρηστη η λέξη ΖΕΑ με απόφαση Δικαστηρίου» και παραθέτει την ανακοίνωση η οποία προτρέπει κάθε επιχειρηματία να καταθέσει σήματα με την ένδειξη αυτή και να κυκλοφορήσει επίσης προϊόντα , καθώς τα πολιτικά Δικαστήρια δεσμεύονται από την απόφαση της επιτροπής του Υπουργείου Εμπορίου. Τα ίδια ακριβώς αναρτά στην ιστοσελίδα της ως ανακοίνωση των αλευροβιομηχάνων, από την ημερομηνία αυτή και η εταιρεία Λούλη ΑΕ.
    Το ίδιο είχε κάνει λίγες μέρες πρίν και ο agrotypos.gr.
    Τα υποτιθέμανα «γεωργικά» αυτά sites αποδεχόμενα άκριτα, αντιδεοντολογικά και αντιδημοσιογραφικά τα αναφερόμενα, πλειοδότησαν και τα διακόσμησαν με βαρύγδουπους ψευδείς σχολιασμούς.
    Φυσικά η ιστοσελίδα αυτή δεν σκέφθηκε να ζητήσει και την άποψη τη δική μας. Ετσι ζητήσαμε επίσημα να δημοσιεύσουν και την δική μας θέση. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ, ΕΜΑΣ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ, αλλά επανήλθαν και πλειοδότησαν με άλλο ένα ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ ΨΕΜΜΑ, συμπληρώνοντας το κίτρινιο «ρεπορτάζ» τους με τεράστιους τίτλους στις 29-11-2016 : ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ κοινόχρηστη η λέξη ζέα-το τέλος μιάς κόντρας.
    Ας βάλουμε όμως τα πράγματα στην θέση τους:
    Ολοι οι καταναλωτές μας και όλη η Ελλάδα , στη στεριά και στα νησιά μας έχουν γνωρίσει εδώ και 35 χρόνια από το Αγρόκτημά μας το δίκοκκο στάρι. Ολοι γνωρίζουν πως τα προϊόντα μας από το στάρι αυτό τα ονομάζουμε ΖΕΑΣ (αλεύρι , ζυμαρικά, ψωμί, παξιμάδια κλπ).
    Από το 2009 έχουν καταχωρισθεί πλήθος σημάτων μας με την ένδειξη αυτή (ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ, ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΖΕΑΣ κλπ), όπως βεβαίως και άλλα σήματα με άλλες ενδείξεις (Πτισάνη, Τουταγχαμών κα)
    Επίσης έχουμε και Κοινοτικό-Ευρωπαϊκό σήμα με την ένδειξη “ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ” .
    Στα πλαίσια καταχώρησης του Κοινοτικού-Ευρωπαϊκού Σήματός μας το 2014 η εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μας πήγε στα Ευρωπαίκά Δικαστήρια και ΕΧΑΣΕ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ, με αποτέλεσμα να κατοχυρωθεί το Ευρωπαϊκό μας Σήμα.
    Εχουμε καταχωρημένα για τα προϊόντα μας ΔΩΔΕΚΑ (12) ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ .
    Το 2016 η ίδια εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μαζί με τούς αλευροβιομηχάνους μας πήγε στην Επιτροπή Σημάτων τού Υπουργείου ζητώντας να διαγραφούν όλα τα σήματά μας. ΕΧΑΣΑΝ και εκεί όλες τις υποθέσεις και η ΛΟΥΛΗΣ και οι αλευροβιομήχανοι, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΗΜΑΤΑ ΜΑΣ.
    Ταυτόχρονα τούς πήγαμε και εμείς στη Επιτροπή σημάτων γιατί θέλανε να βγάλουν ετικέττα με την ένδειξη ΖΕΑΣ στο αλεύρι τους. Η επιτροπή τού Υπουργείου απέρριψε τις ανακοπές μας χωρίς να λάβει υπ’ όψη της ούτε την ιστορία των σημάτων μας ούτε το πλήθος των συντριπτικών μας επιστημονικών αποδείξεων. Αυτό μόνο τα Δικαστήρια θα το κάνουν. Αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ γιατί η απόφαση αυτή δεν είναι ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ, λέγεται ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ και την προσβάλαμε ήδη στα Διοικητικά Δικαστήρια τα οποία είναι τα μόνα αρμόδια να αποφασίσουν. Τελεσίδικες λέγονται οι αποφάσεις των Δικαστηρίων μετά το Εφετείο και όχι βέβαια οι πράξεις των επιτροπών τού Δημοσίου.
    Κι όμως οι τίτλοι στις αναρτήσεις τους είναι τεράστιοι και κίτρινοι και μιλάνε για τελεσίδικες αποφάσεις. Ούτε οι ίδιοι οι αλευροβιομήχανοι δεν πιστεύουν στα μάτια τους με την διαστρέβλωση και τα ψεύδη.
    Ας αφήσουμε δε και τον μοναχικό στρατευμένο συνταξιούχο καθηγητή ΤΕΙ πού έχει πάρει σβάρνα τα ηλεκτρινικά sites, όποια τον δέχονται, και αναμασάει τις ψεύτικες ανακοινώσεις των αλευροβιομηχάνων.
    Μέχρι να αποφασίσουν τα ΔΙΚΑΣΤΉΡΙΑ, η Λούλης ΑΕ και οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν δικά τους Σήματα πού να γράφουν ΖΕΑΣ, ούτε πολύ περισσότερο μπορούν να τα βάλουν στις ετικέττες τους.
    Για το λόγο αυτό έχουν κυκλοφορήσει με άλλη ονομασία το αλεύρι τους , το λένε ΑΛΕΥΡΙ ΖΗΝ , όποιος το ξέρει, ΟΧΙ ΑΛΕΥΡΙ ΖΕΑΣ .
    Είναι κοινός τόπος ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής προσβάλλονται στα αρμόδια δικαστήρια. Εδώ προσβάλλονται αποφάσεις Δικαστηρίων στο Εφετείο και η πρωτόδικη απόφαση αλλάζει. Έτσι είναι οι Δημοκρατίες, έτσι είναι το Ελληνικό Δίκαιο , έτσι είναι το Δίκαιο όλης της πολιτισμένης ανθρωπότητος.
    Εύκολα καταλαβαίνει ο κόσμος ότι όταν τους συνέφερε (στην Ευρωπαϊκή Ενωση) η ένδειξη ΖΕΑΣ στα δικά μας σήματα πού είναι και παμπάλαια τους ενοχλούσε και ήθελαν να την κάνουν δική τους, ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΟΣ, ψευδόμενοι ότι είχαν παλαιότερα σήματα. Οταν δεν τους συνέφερε (στο Ελληνικό Υπουργείο Εμπορίου), η ένδειξη ΖΕΑΣ τάχα είναι κοινόχρηστη, γιατί υπάρχει τάχα το δημητριακό ΖΕΑΣ.
    Δεν υπάρχει τέτοιο δημητριακό , μόνο η ονομασία των προϊόντων μας. Εδώ δεν ξέρουν καλά-καλά το δίκοκκο στάρι και ρωτούν δεξιά και αριστερά. Βρήκαν, όπως λένε και από το Ινστιτούτο Σιτηρών, δίκοκκα με καρτελάκι, παράγωγα υβρίδια του σταριού simetto. Η επίσημη εμπορική ονομασία τους είναι Padre pio και antigola και μετά μιλάνε για συνέχεια από την αρχαιότητα.
    Ανακεφαλαιώνοντας : Σύμφωνα λοιπόν με το Ελληνικό Δίκαιο αρμόδια να κρίνουν κυριαρχικά τα θέματα σχετικά με την ένδειξη “ΖΕΑΣ” είναι τα Διοικητικά Δικαστήρια. Αυτό γίνεται με την λεγόμενη Προσφυγή, η οποία προϋποθέτει απορριπτική απόφαση της Επιτροπής Σημάτων, πού είναι ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
    Μέχρι να τελειώσουν τα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια , και αυτό παίρνει χρόνια, τα σήματά μας προστατεύονται καί ενώπιον των Πολιτικών Δικαστηρίων.
    Για αυτό άλλωστε κατά ρητή επιταγή τού Νόμου οι αποφάσεις της Διοικητικής Επιτροπής αναστέλλονται αυτοδικαίως με την άσκηση προσφυγής.

    Οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν σεβασθεί τον κόπο των αγροτών, θέλουν μόνο να επιβάλουν όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα πού παράγουν οι αγρότες. Πολύ περισσότερο όταν οι ίδιοι οι αγρότες ξεφεύγουν από τα χέρια τους και μεταποιούν και διακινούν τα προϊόντα τους μόνοι τους, όπως εμείς. Ακόμα δε περισσότερο δεν μπορούν να δεχθούν όταν ένας αγρότης , μία αγροτική επιχείρηση ανεξαρτητοποιήθηκε και αριστεύει στο χώρο της διατροφής.
    Είναι σίγουρο πως οποιοδήποτε όνομα και να είχαμε δώσει στα προϊόντα μας, όπως Γιώργο, Γιάννη, Μαρίτσα, πάλι θα ήθελαν να το οικειοποιηθούν. Έτυχε να είναι το ΖΕΑΣ.

    Δεκέμβριος 2016
    Αγρόκτημα Αντωνόπουλου
    Δίλοφο

  • dimos47ki7

    Δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρα έναν «επιστήμονα» που έγραψε ένα best seller για τους new York times και τον αμφισβητεί ένα μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας…

    • jsc

      Μην τον παρεις εγω εκοψα τα ασπρα αλευρα και ειμαι στυλακι και αυτο ειναι που με ενδιαφερει να τρωω καποια πραγματα χωρις συνεπειες για τον οργανισμο.

    • jsc

      Μεγαλο μερος χειραγωγειτε για να τρως τα ψητα δημητριακα με γαλα και να καταστρεφεις την υγεια σου.

  • jsc

    Αυτο το ΦΕΚ απαγορευει σταρια με χαμηλη γλουτενη.Σημερα ξερουμε τι ζημιες κανει η γλουτενη μαλλον το ηξεραν και τοτε και απεκλεισαν την Ζεια.
    ΦΕΚ-266-5-Αυγούστου-του-1926
    https://www.scribd.com/doc/230733258/%CE%A6%CE%95%CE%9A-266-5-%CE%91%CF%85%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CF%85-1926

    • dimos47ki7

      Τι ζημιές κάνει η γλουτένη δλδ?

      • Βαγγέλης Π.
      • jsc

        Φραζει τις αρτηριες και φυσικα συμβαλει στην δυσκοιλιότητα προκαλωντας πολαπλα προβληματα στο εντερο.

    • Λοιπόν, τί «ζημιές κάνει η γλουτένη»;;;

      • jsc

        Πληθος απο αυτοανοσα και σαν κολα που ειναι πηζει τα υγρα του οργανισμου και δυσκολευει την αναπνοη οπως και το γαλα.Κοιταξε εγω κριθοκουλουρα τρωω και εχω παψει οτιδηποτε απο ασπρα αλευρα για πολλους και διαφορους λογους.
        http://ankserametitrome.blogspot.gr

  • Giorgos Zoulis

    Αν υποθέσουμε οτι ισχύουν όλα περί ζειάς ή ζέας, θέλουν να πουν ότι πριν την απαγορεύση ο Βενιζέλος η χώρα ήταν γεμάτη σούπερ ιδιοφυίες; Όπως λέει και ένα αρχαίο ρητό της ρομποτικής «This does not compute».

  • Γιάννης

    Η
    Ζειά είναι το Triticum Spelta

    Βιβλιογραφία.

    1. Ο Άνθιμος Γαζής (1809) μας πληροφορεί στο Λεξικό του, ότι η ζειά ή
    ζέα είναι είδος σιταριού, το Triticum spelta του Λινναίου.
    (Γαζής Άνθιμος, 1809-1812-1816. Λεξικόν Ελληνικόν. Τρίτομον.
    Τόμοι 1,2,3. Επιστασία και Διόρθωση Σ. Βλαντή, Βενετία).

    2. Το 1833 ο Γρηγόριος Παλαιολόγος, στηριζόμενος στο Θεόφραστο
    και στο Διοσκουρίδη, γράφει ότι η ζειά, διαχωρίζεται από την όλυρα, ενώ
    και τα δύο σιτηρά δεν υπάρχουν ούτε σαν ονόματα, αλλά ούτε και
    σαν φυτά την εποχή εκείνη. Σύμφωνα με το συγγραφέα του πρώτου
    γεωπονικού πονήματος στη νεότερη Ελλάδα, η ζειά είναι το T. spelta,
    το οποίο στη Γαλλία ονομάζεται epautre και ο κόκκος του είναι κολλημένος
    σε διπλή φλούδα, έχει μεγάλο και βαρύ κόκκο, ενώ το αλεύρι του είναι
    πολύ άσπρο και πολύ καλό για αρτοποίηση. Την εποχή εκείνη, το φυτό αυτό
    καλλιεργούνταν στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία.
    (Παλαιολόγος Γρηγόριος, 1833. Γεωργική και Οικιακή Οικονομία. Τόμος Α.
    Ναύπλιο).

    3. Ο Παναγιώτης Γεννάδιος, στο «Λεξικόν Φυτολογικόν», το 1914, αναφέρει
    αρχικά ότι οι άλλοι συγγραφείς ερμηνεύοντας τους αρχαιότερους οδηγούνται
    στο συμπέρασμα ότι η ζειά συμπίπτει με το T. spelta, ενώ η όλυρα με το
    μονόκοκκο σιτάρι ή τη σίκαλη.
    (Γεννάδιος Παναγιώτης, 1914. Φυτολογικόν Λεξικόν. Αθήνα).

    4. Ο γεωπόνος Αλέξανδρος Λέτσας (1957), στηριζόμενος στον Ηρόδοτο,
    ταυτίζει τη ζειά με την όλυρα και γράφει ότι είναι ένα από τα τέσσερα
    γένη δημητριακών που καλλιεργούσαν οι αρχαίοι Έλληνες. Τα άλλα τρία
    είναι ο σίτος (πυρός), η κριθή και ο κέγχρος. Γράφει επίσης ότι, σύμφωνα
    με τον άγιο Ιερώνυμο (4ος αι. μ.Χ.), η ζειά είναι το T. spelta, του
    οποίου η καλλιέργεια εγκαταλείφθηκε όταν δημιουργήθηκαν καλύτερα αμυλώδη
    σιτάρια.
    (Λέτσας Ν. Αλέξανδρος, 1957. Μυθολογία της Γεωργίας. Τόμος ΙΙΙ,
    Θεσσαλονίκη).

  • Ιωάννης Β

    Ειναι εκπληκτικό πόσο ευκολα, ακομα και θεματα «διατροφης» μεταστρέφονται σε θέματα «πολιτικης» και αντιπαράθεσης «διεθνιστων / πατριωτων / εθνικιστών» !!
    Η προώθηση / αναδειξη και διαθεση της «ζέας» φαινεται να ειναι χρεωμενη στους ανθρώπους του «Αλληλέγγυου».
    http://allilegion.gr/gr/articles/node/tourkomparok-kai-zea

    Απ’ όσο διαβασα, οι ανθρωποι φαίνονται σοβαροι, και αν υπέπεσαν σε ανακριβειες (περι ονόματος κυρίως ή αλλο), η καλοπροαίρετη προσέγγυση τους ΠΟΛΥ ΑΠΕΧΕΙ απο την δολια / ιδιοτελη / συγχυστική ενεργεια η HOAX…
    Ο αρθρογράφος επισης αξιέπαινα μας μετεφερε πανπολλες αναφορες αρχαίων και νεωτερων. Νομιζω οτι αν ανταλλαξει αποψεις με τους ανθρώπους του «Αλληλέγγυου» θα επαναδιατυπωσει τις ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΕΣ κριτικες του.
    Τέλος… πόση αραγε «γνωση» απαιτειται για να δοκιμασομε ενα «ψωμακι της προκοπης»…. ΑΣΧΈΤΩΣ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΟΥ (του ψωμιου!!!) ΠΕΠΕΙΘΗΣΕΩΝ;;;;;

  • δήμος

    μπορείς να δώσεις πηγές σχετικά με τα:

    1. «ιεραρχικά στην διατροφή των Ελλήνων πρώτο ερχόταν το κριθάρι και μετά το σιτάρι».

    2. «Πρέπει να τονιστεί πως διατροφικά οι παραπάνω ποικιλίες (ποικιλίες με το όνομα Farro, Emmer, ντίνκελ) είναι πολύ ανώτερες από τα σημερινά είδη σίτου»

  • Noucca Galaktotrofousa

    Μου είχαν πει κι εμένα για τη Ζέα, τις θρεπτικές της ιδιότητες και την παράλογη απαγόρευσή της. Μεγάλες κουβέντες, πολύ δράμα, αμέσως χτύπησαν τα καμπανάκια και το έψαξα. Οι μόνες αναφορές που βρήκα ήταν αναδημοσίευση του ιδίου άρθρου σε σελίδες χριστιανοεθνικιστικού περιεχομένου. Χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν, όταν ο Χριστιανισμός κι ο Πατριωτισμός πάνε χέρι-χέρι (όχι, δεν είναι τυχαία η επιλογή της φράσης) ακολουθεί κι η θεωρία «Θέλουν να μας καταστρέψουν ως έθνος». Κι εκεί ακριβώς σταμάτησε η αναζήτησή μου και η όποια επιθυμία μου να δοκιμάσω αυτό το δημητριακό ή ό,τι είναι γιατί ακόμα δεν κατάλαβα τι είναι.

    Φεύγει άμεσα για κοινοποίηση γιατί έχω φίλους που ψάχνουν πολύ την υγιεινή διατροφή και συχνά-πυκνά πέφτουν θύματα κατάφορης παραπληροφόρησης.

    • Ιγνάτιος

      Δηλαδή εσύ δεν έχεις παρατηρήσει ότι θέλουν να μας καταστρέψουν σαν Έθνος;Τα βλέπεις όλα να κυλάνε υπέρ μας;Όσο για τα Χριστινο-πατριωτικά,ναι είμαστε Χριστιανοί,αγαπάμε την Πατρίδα μας,θέλουμε το καλύτερο γι’αυτήν και είμαστε υπερήφανοι γι’αυτό.Όποιου δεν του αρέσει,ας αλλάξει χώρα!

      • Dr.NoNoNo!
      • μαρία

        «δεν έχεις παρατηρήσει ότι θέλουν να μας καταστρέψουν σαν Έθνος;»

        Όχι, γραμμένους μας έχουν. Ως προς την παρακμή της Ελλάδας τόσο οι αριστεροι όσο και οι χριστιανοπατριώτες τα καταφέρνουν καλύτερα απο οποιονδήποτε ξένο.

        • Ararxos

          Ο Κάρλιν ήταν ένας ξεμωραμένος κουμουνιστής και η φιλοσοφία του είχε άμεση σχέση με τον κουμουνισμό, η Νέα Τάξη Πραγμάτων δεν θέλει έθνη οπότε όχι και εθνικιστές! Θέλει πλήρη ισοπέδωση των πάντων για να καταφέρει να κάνει την παγκοσμιοποίηση αποδεκτή. Ήδη συμβαίνει, δές στο google πώς πλασσάρει τις παγκόσμιες ημέρες και πώς αυτές μπαίνουν στην ζωή μας σιγά σιγά υποσυνείδητα..

    • Ιγνάτιος

      «Χριστιανο-Πατριωτικά»

    • John Smith

      Εδώ θα διαφωνήσω. Όταν ο Χριστιανισμός κι ο Πατριωτισμός πάνε χέρι-χέρι και υπάρχουν σωστά κριτήρια μπορείς να πετύχεις πολλά, όπως πχ μια βυζαντινή αυτοκρατορία που άντεξε περισσότερα από 1000 χρόνια. Το θέμα είναι να έχεις σωστά κριτήρια, και αυτό είναι που μας λείπει σήμερα.

    • MANOS

      τελειως υποτιμητικο το αρθρο .Στην βιβλιοθηκη της Οξφορδης μπορουμε να συναντησουμε το λήμμα ζεα .Περιγραφει το σιταρι ακριβως πως ειναι …μεχρι και παροιμια εχουν οι αρχαιοι σουμεριοι για αυτην .

      όπως σου έλεγα δέν είχαν κανένα λόγο να περιγράφουν τη ζέα στα κείμενατους, πώς λοιπόν ξέρουμε οτι το σουμερικο ΖΙΖ είναι η ζέα? Με βάση τα αρχαία λεξικά:

      ziz [EMMER] (2856x: ED IIIa, ED IIIb, Old Akkadian, Lagash II, Ur III, Early Old Babylonian, Old Babylonian, unknown) wr. ziz2 «emmer wheat» Akk. kiššātu; kunšu
      κ πιθανώς με βάση τη μορφή του σφηνογράμματος. Θα πρέπει βέβαια να ερευνήσω κ τις Ακκαδικές ερμηνείες που αναφέρονται στο ανωτέρω. Αλλα ιδιαίτερα χρήσιμο θεωρώ το συλλαβικό γράμμα DI των Μινωιτών που δίνει το σκίτσο της ζέας, σε αντιπαραβολή με τα σκίτσα που παριστάνουν το σιτάρι (στα παλιά σουμερικά BaG) κ το κριθάρι, παλιά σουμερικά DOB.

      Επίσης το γεγονός οτι στα κείμενα το ΖΙΖ είναι σύμβολο της πολυτέλειας, βοηθάει να καταλάβουμε οτι ήταν η ζέα. Υπήρχε βεβαίως κ μπύρα απο τη ζέα, Υπάρχουν 4 λήμματα για τη μπύρα απο ζέα¨

      imĝaĝa [EMMER] (340x: ED IIIb, Old Akkadian, Ur III, Early Old Babylonian, Old Babylonian, unknown) wr. imĝaĝa3; imĝaĝa; imĝaĝa2; imĝaĝax(|AŠ2.A|) «emmer beer; emmer» Akk. dišiptuhhu; kunāšu

      kiraši [BEER] wr. kiraši «bitter-sweet taste; emmer beer» Akk. alappānu

      kiraši [EMMER] wr. ki-ra-ši «a type of emmer» Akk. alappānu

      ulušin [BEER] (30x: Early Old Babylonian, Old Babylonian, unknown) wr. ulušin3; ulušin; ul-u3-šu-in; ulušin2 «date-sweetened emmer-beer» Akk. ulušinnu Γενικά βασιζόμαστε στα λεξικά κ στη λογοτεχνία.

      Σύμφωνα με την εγκυκλοπαίδεια βριταννικα που προφανώς
      έχει σ αυτό δίκιο, στην ΠρωτοΙνδοΕυρωπαϊκή γλώσσα υπήρχε η λέξη jewo-
      για κάποιο δημητριακό, ήταν η μόνη ή η βασική λέξη για καλλιεργούμενο
      δημητριακό, απο αυτό το jewo προέρχεται το ελληνικό ζέα ή ζειά που
      φαίνεται πως αρχικά σήμαινε όλα τα δημητριακά. Σταθερό ομηρικό επίθετο
      της γής είναι «ζείδωρος άρουρα», «που δημητριακά χαρίζει γή» . Στα
      σανσκριτικά είναι yava (jawa), που επίσης σήμαινε γενικώς τα δημητριακά.
      Απο εκεί (ή απο το αντίστοιχο περσικό) έφτασε στα τούρκικα κ στα
      ελληνικά το «γιαβάν», =που βασίζεται στα δημητριακά, δηλαδή χωρίς κρέας,
      θα το ξέρεις στα ελληνικά που τα φαγητά χωρίς κρέας τα λέγανε
      γιαβάνικα.

      Κάποια εποχή πολύ παλιά σίγουρα είχε αυτήν την
      έννοια, απλώς μιά ομάδα σιτηρών, κ συγκεκριμένα όλα τα ήμερα δημητριακά
      αρχικά λεγόνταν με το όνομα jewo όπως σου είπα. Αλλα όταν έγιναν γνωστά κ
      άλλα δημητριακά, που αναφέρονται στον Όμηρο ώς όλυρα, κριθή κλπ, η λ.
      ζέα ή ζειά πήρε ειδική σημασία. Κ η ειδική αυτή σημασία λογικά ήταν το
      «κατ εξοχήν» δημητριακό, τα άλλα θεωρούνταν πιό ταπεινά. Εδώ θα μας
      βοηθήσει ιδιαίτερα η μαρτυρία του Ηροδότου οτι το καλό δημητριακό των
      Αιγυπτίων ήταν αυτό που οι Έλληνες ονομάζουν ζέα.

      ἀλλὰ ἀπὸ ὀλυρέων ποιεῦνται σιτία, τὰς ζειὰς μετεξέτεροι καλέουσι. [2.36.3]

      εδώ μας ενδιαφέρει ποιά είναι εκείνα τα σιτηρά που περιφρονούσαν οι Αιγύπτιοι για να τα διακρίνουμε απο τας ζειάς.
      όλυρα
      είναι ένα όνομα προελληνικής προέλευσης ενώ ζέα ήταν καθαρά
      ΙνδοΕυρωπαϊκής προέλευσης, οπότε άλλοι το έλεγαν όλυρα κ άλλοι ζέα.
      Περίμενε όμως πρέπει να δούμε τί σημαίνει το ΜΕΤΕΞΕΤΕΡΟΙ. Άν το πάρουμε
      οτι σημαίνει «κάποιοι μεταξύ αυτών» , δηλαδή εκείνοι που εκφράζονται
      ακριβέστερα, το λένε ζέα. Οπότε όλυρα ήταν μιά γενικότερη ονομασία.

  • Link Megistos

    Έχεις μερικές ανακρίβειες (στο κομμάτι ότι το σιτάρι δεν καταναλώνετε από τα ζώα και την ασθένεια που δεν την έχω ξανακούσει με αυτό το όνομα…) κατά τα άλλα οι επιστήμονες έχουν καιρό τώρα πάρει θέση για το θέμα. Ευάγγελος Κορπέτης, Ινστιτούτο Σιτηρών, ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ»
    http://www.cerealinstitute.gr/pdfs/zeia_korpetis.pdf