Θεωρίες συνωμοσίας διδάσκονται σε σχολεία;;

In Άλλα θέματα, Διάφορα θέματα, Θέματα για προβληματισμό by Γιώργος Ζαβοδημητράκης13 Comments

Δεν ξέρω τι να πω,είναι από τις λίγες φορές που προσωπικά εγώ σταματάω να γελάω με τις ανόητες θεωρίες συνωμοσίας καθώς πλέον τα πράγματα δείχνουν να σοβαρεύουν.

Ας δούμε τι γράφουν στο ιστολόγιο του 1ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών μέσα σε κατά τα άλλα μία άκρως βιολογική ενημέρωση.

Τα ονόματα των μαθητριών και της υπεύθυνης καθηγήτριας είναι αναρτημένα σε δημόσια θέα στο ιστολόγιο του γυμνασίου πράγμα που με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί εγώ τα έσβησα…

Ο σύνδεσμος που θα σας οδηγήσει στη φωτογραφία που βλέπετε  και στο ιστολόγιο του 1ου γυμνασίου Νέων Μουδανιών είναι ο παρακάτω…

http://blogs.sch.gr/gymnmoud/2014/01/08/%CE%AC%CE%BA%CF%81%CF%89%CF%82-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/

Χωρίς τίτλο

 

Αντιγράφω λοιπόν το τμήμα που κάποιοι νομίζουν,ενδεχομένως και η ίδια η καθηγήτρια που αναφέρεται στο τέλος ως υπεύθυνη βιολόγος,ότι είναι τμήμα μιας άκρως βιολογικής ενημέρωσης όπως φαίνεται και από τον τίτλο που δίνεται στο άρθρο.

Από την παράγραφο λοιπόν με θέμα αεροψεκασμοί μεταξύ των άλλων βλέπουμε και το εξής…

Απο το 1974 χρησιμοποιούνται στην Αμερική και αργότερα παγκοσμίως, αρχικά ως βασικό στοιχείο για τον σχηματισμό συννέφων και ακολούθως για την ευκολία προβολής τρισδιάστατων ολογραμμάτων. Το βάριο (τοξικό και στειρογόνος παράγοντας για τους άνδρες) δημιουργεί στην ατμόσφαιρα ένα είδος οθόνης για την χρήση του bluebeam (ολογραμμάτων).

Τα συμπεράσματα δικά σας γιατί ειλικρινά δεν έχω λόγια πλέον…

ΚΡΥΠΤΕΙΑ

 

 

  • John Smith

    Για να πω την αλήθεια δεν μου φαίνεται τόσο παράλογο. Αν κάποιος πιστεύει σοβαρά σε τέτοια πράγματα λογικό είναι να θέλει να ενημερώσει όσους περισσότερους μπορεί, και θα εκμεταλλευτεί κάθε μέσο που έχει για να το πετύχει. Από εκεί και πέρα ισχύει το ίδιο με κάθε άλλο οπαδό τέτοιων θεωριών -κοινώς δεν κάνει σοβαρή έρευνα, απλά διαδίδει φήμες ως δήθεν επιστημονική άποψη.

  • Antonis Armageddon

    Ο Τιτλος του αρθρου ειναι παραπλανητικός καθως τα συγκεκριμενα αρθρα ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ αλλα αναρτώνται ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ.

    Παμε ομως να αναλύσουμε το θεμα το οποίο εγκρίνει και υπογραφει η καθηγήτρια:

    «Υπάρχει εταιρία που παράγει μεταλλαγμένους σπόρους.»
    Ψεμα;

    «Η πλειονότητα των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο είναι αντίθετη με τα μεταλλαγμένα προϊόντα»
    Ψεμα;

    «διότι η γενετική μηχανική έχει συνδεθεί με κινδύνους για την υγεία… … …και πολλά άλλα
    προβλήματα.»
    ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΘΕΙ. Δεν το αναφερει ως συμπτωμα. Η διαφορα ειναι μεγάλη. Οι θεωριες συνομοσίας κανουν τις «συνδεσεις» επιπτώσεις. Εδω η μαθήτρια ειναι ξεκάθαρη.

    «Μέχρι σήμερα παγκοσμίως καλλιεργούνται σε εμπορική κλίμακα το βαμβάκι, σόγια, καλαμπόκι και ελαιοκράμβη.»
    Ψεμα;

    «Πολλές εταιρείες που αρνούνται την πώληση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων ήλθαν σε δικαστική ρήξη με την εταιρεία.»
    Ψεμα;

    «Παρά τις αυξανόμενες ενδείξεις για την βλαπτικότητα της μεθόδου στο περιβάλλον και στην υγεία, η συγκεκριμένη εταιρία εξακολουθεί να τα εισάγει σε παγκόσμιο επίπεδο.»
    ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ. Όχι αποδειξεις. Οι θεωριες συνομοσίας κανουν τι ενδειξεις αποδειξεις. Εδω η μαθητρια ειναι ξεκάθαρη. ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ.

    • Αν δεις καλά το άρθρο που περιγράφεις το έχει γράψει μια άλλη μαθήτρια,η καθηγήτρια βάζει το όνομα της στο τέλος όλων των άρθρων των μαθητριών,εγκρίνει δηλαδή,τώρα ξαναδιάβασε τι έχω επισημάνει στο άρθρο και πες μου,είναι ή δεν είναι θεωρία συνωμοσίας;;

      Απο το 1974 χρησιμοποιούνται στην Αμερική και αργότερα παγκοσμίως, αρχικά ως βασικό στοιχείο για τον σχηματισμό συννέφων και ακολούθως για την ευκολία προβολής τρισδιάστατων ολογραμμάτων. Το βάριο (τοξικό και στειρογόνος παράγοντας για τους άνδρες) δημιουργεί στην ατμόσφαιρα ένα είδος οθόνης για την χρήση του bluebeam (ολογραμμάτων)

      Και να τοποθετηθείς επί της συγκεκριμένης αξίωσης σε παρακαλώ όπως την έχω επισημάνει στο άρθρο.Τι λες είναι ή δεν είναι θεωρία συνωμοσίας;

      • Antonis Armageddon

        ναι αυτο που λες ισχυει αλλα δεν εχει την «εγκριση» της κσαθηγητριας απο κατω, οπως εχει αυτο για τα μεταλλαγμενα.
        Και η βασική διαφωνία μου δεν ειναι αν η ΘΣ ειναι ΘΣ ή οχι, αλλα για το αν διδασκονται στα σχολεια. Εδω προκειται
        1. για αρθρο μαθητριας
        2. σε ενα σχολικό μπλογκ που θα το διαβαζουν το 10% των μαθητών [σε αυτη την ηλικα κανουν αλλα οι μαθητες. δε ξημεροβραδιαζονται σε ενα σχολικο μπλογκ]
        3. σε μια κωμωπολη στη χαλκιδική. Οχι σε ολη την ελλαδα.

      • konstas

        Νομίζω ότι αυτό στο οποίο θέλει να καταλήξει ο Αντώνης είναι ότι δεν πρέπει και εσείς να πέφτετε στην παγίδα των γενικεύσεων και της καταστροφολογίας (όπως κάνουν οι συνωμοσιολόγοι).

        Κατ’ αρχήν, αν μπει κανείς στο link φαίνεται ότι είναι δυο ξεχωριστές αναρτήσεις από δυο διαφορετικές μαθήτριες, η μια από την μαθήτρια Α.Α. (αεροψεκασμοί) και η άλλη από την μαθήτρια Π.Ε. (μεταλλαγμένα), απλώς στην τελευταία, με τα μεταλλαγμένα, δεν υπάρχει τίτλος, όπως στις προηγούμενες (αναιμία, σκορβούτο, αεροψεκασμοί). Οι δυο αναρτήσεις μεταξύ τους δεν έχουν κάποιο άλλο κοινό παρά το ότι αναρτήθηκαν στο ίδιο blog. Δεν μπορεί να τους καταλογιστεί ως «κοινό» ότι αφορούν σε θεωρίες συνωμοσίας, γιατί οι μεν αεροψεκασμοί είναι καθαρά θεωρία συνωμοσίας, ενώ τα μεταλλαγμένα είναι θέμα συζητήσιμο και στην ανάρτησή της η μαθήτρια είναι αρκετά προσεκτική, όπως ο ίδιος ο Αντώνης αναφέρει παραπάνω (σε αντίθεση με το «αεροψεκασμένο» post). Απλώς είχε την «ατυχία» η ανάρτησή της να μπει ακριβώς από κάτω από την «αεροψεκασμένη», αν δεν υπήρχε αυτή δεν θα συζητούσαμε τώρα για το post σχετικά με τα μεταλλαγμένα.

        Για να είμαστε δίκαιοι, η «υπογραφή» της καθηγήτριας μπαίνει στο τέλος. Μπορεί να αφορά μόνο στο post για τα μεταλλαγμένα, αλλά πιο πιθανό είναι ότι αφορά σε όλα τα άρθρα της σελίδας του blog, γιατί όλα έχουν σχέση με βιολογία (οι αεροψεκασμοί υποτίθεται επειδή βλάπτουν βιολογικά τους ανθρώπους). Όπως φαίνεται, τα παιδιά είναι μαθητές της στην βιολογία και ανέλαβε το καθένα να γράψει ένα άρθρο. Κάποια πήγαν σε πιο ασφαλή (π.χ. αναιμία), κάποια σε αμφιλεγόμενα (μεταλλαγμένα), κάποια σε καθαρά θεωρίες συνωμοσίας (ψεκασμοί). Δεν νομίζω ότι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε εάν η καθηγήτρια με την «υπογραφή» της τα αποδέχεται (και μάλιστα τα διδάσκει) ή αν απλά έβαλε το όνομά της ως υπεύθυνη του εγχειρήματος. Φυσικά εάν δεν τα αποδεχόταν θα μπορούσε απλά να αποτρέψει την μαθήτρια από το να δημοσιεύσει το post της ή να μην βάλει από κάτω το όνομά της η ίδια. Μπορεί όμως από την άλλη να απέφυγε κάτι τέτοιο για σε μια -αμισβητήσιμη- προσπάθεια να μην «κόψει τα φτερά» μις μαθήτριας που ενδιαφέρθηκε. Ίσως κακώς, αλλά δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε.

        Εν πάσει περιπτώσει όμως, νομίζω ότι είναι αστήρικτο να υποστηρίζουμε ότι η καθηγήτρια διδάσκει ανάλογα και είναι γενίκευση και καταστροφολογία να υποστηρίζουμε στον τίτλο (εμμέσως πλην σαφώς, όπως δηλαδή κάνουν πολλές φορές και οι συνωμοσιολόγοι) ότι θεωρίες συνωμοσίες «διδάσκονται στα σχολεία» γενικά.
        Αυτά, πολύ φιλικά
        Συνεχίστε την καλή προσπάθειά σας, απλά χωρίς υπερβολές.

        • Απ ότι φαίνεται η καθηγήτρια εγκρίνει κι’άλλα πράγματα…
          http://blogs.sch.gr/gymnmoud/2014/02/03/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CF%83-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%83/

          Είχα κι εγώ ένα καθηγητή στο λύκειο που αρεσκόταν σε θεωρίες συνωμοσίας,δεν υπήρχε βέβαια διδακτέα ύλη περί θεωριών συνωμοσίας και έτσι ο ίδιος πολλές φορές διέκοπτε το μάθημα ή δεν κάναμε καθόλου μάθημα και μας μίλαγε για θεωρίες συνωμοσίας…

          Για εμένα δεν χωράει δικαιολογία το πως σε ένα μπλογκ γυμνασίου εγκρίνει η καθηγήτρια θεωρίες συνωμοσίας.

          • konstas

            Εδώ που τα λέμε, εφόσον υπάρχουν και άλλες ενδείξεις, όπως στο link που δίνεις, μάλλον φαίνεται ότι ρέπει προς τα εκεί. Όταν ήμουν εγώ λύκειο μάλλον δεν ήταν σε αυτό το βαθμό της μόδας οι θεωρίες συνωμοσίας, επομένως δεν είχα την τύχη/ατυχία να έχω ανάλογο καθηγητή.

        • Noucca Galaktotrofousa

          Αν ήθελαν οι μαθητές να έχουν το χώρο τους για να εκφράζονται, μπορούσαν να φτιάξουν ένα δικό τους blog «Η παρέα από το σχολείο σχολιάζει» ή μια ομαδούλα στο fb.
          Το συγκεκριμένο blog όμως μού φαίνεται περισσότερο σαν δημιουργική εργασία από το σχολείο, παρά η απλά ανάγκη έκφρασης των εφήβων. Κι από τη στιγμή που υπογράφει η βιολόγος ως «υπεύθυνη καθηγήτρια» σημαίνει ότι έπρεπε να ελέγξει την κυριότητα των γραφώμενων κι αν δεν το έκανε είναι τεμπέλα.
          ΕΧΕΙ ευθύνη για αυτά που γράφουν τα παιδιά γιατί δεν είναι τα ίδια επιστήμονες να πάρουν πάνω τους το βάρος των ευθυνών τους. Φαντάσου να γράψει κάποιο παιδί αυτό που διάβασα αλλού «Τρώτα άφοβα κουκούτσια βερύκοκου, είναι ψέμα η δηλητηρίαση από κυάνιο αφού το αντίδοτο του κυανίου είναι η ζάχαρη». Καταλαβαίνεις τι ευθύνη έχει αν αφήσει να κυκλοφορήσει τέτοια ανακρίβεια;
          Άρα λοιπόν, αφού υπογράφει τα κείμενα των μαθητριών για τα μεταλλαγμένα, τους ψεκασμούς και τα εμβόλια, σημαίνει ότι τα εγκρίνει. Δέχομαι ότι υπάρχει αμφιβολία στο αν τα λέει και μέσα στην τάξη ή απλά τους αφήνει να φέρνουν στο σχολείο τις θεωρίες που ακούν στο σπίτι, αλλά και πάλι, σε περίπτωση που έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει ΔΑΣΚΑΛΟΣ, έπρεπε να τα διορθώσει και να φροντίσει να μην αναμεταδίδονται.

    • romantikos_apodomitis

      Aγαπητέ φίλε η προπαγάνδα γίνεται πάντα με τη μιση αλήθεια όπως και οι θεωρείες συνομοσίας.Φυσικά και υπάρχουν ψύγματα αλήθειας αλλά καταλήγουν στη λογική πονάει το πόδι θα το κόψουμε.

      Θα μπορούσατε να γεμίσετε ένα ολόκληρο site αν απαρυθμούσατε τις θεωρείες συνομοσίας αλλά και ανακρίβειας που μας μαθαίνουν στο σχολείο.

      Δεν διστάζουν να επιστρατεύουν ακόμα και τη ψυχολογική βία χαρακτηριστικό παράδειγμα το περιβόητο dvd που έδειχναν πριν μερικά χρόνια με την αρωγή του Υπουργείου Παιδείας για την άμβλωση.

      Επείσης πόσες φορες έχουμε ακούσει για τη μια ψήφο που σημερα δεν μιλούν ελληνικά στις ΗΠΑ(είχατε κάνει και αφιέρωμα)και πολλά πολλά άλλα…

  • Noucca Galaktotrofousa

    Δεν μπορείς να κάνεις μεγαλύτερη ζημιά από το να βάλεις έναν επιστήμονα να υποστηρίξει τις θεωρίες συνωμοσίας σου. Θα είχε πάρει πολύ μικρότερο έκταση το θέμα των ψεκασμών αν δεν ήταν μπροστάρης ο Κατσαρός κι εγώ δε θα είχα διαφωνήσει με τον άντρα μου για το «πίστευε και μη ερεύνα» αν δεν του είχε πει η θεολόγος στο λύκειο ότι είναι «πίστευε και μη, ερεύνα».

    Η κυρία [Θα σεβαστώ την επιθυμία σου να μην αναφέρεις το όνομά της] είναι βιολόγος κι ίσως αυτό σε ένα βαθμό της συγχωρεί να υπογράφει το άρθρο της μαθήτριάς της για τους ψεκασμούς. Δεν μπορώ όμως να της συγχωρέσω το ότι υπογράφει και το άρθρο για τους εμβολιασμούς και μάλιστα προσφέρεται να μας δώσει και αποδείξεις.
    http://blogs.sch.gr/gymnmoud/2014/02/03/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CF%83-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%83/

    • Εφεστίονας

      Επιστήμονες…. ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

  • Εφεστίονας

    χαχα κατάντιαα!!