Απάτες Με Θεωρητικό Περιτύλιγμα

In Διάφορα θέματα, Θέματα για προβληματισμό by Γιώργος Γιώτης20 Comments

Τον τελευταίο καιρό, στα διάφορα φόρουμ μηχανικών που συμμετέχω παρατήρησα ότι έχουν πληθύνει διάφορες «μαγικές» συσκευές οι οποίες υποτίθεται ότι εξοικονομούν ενέργεια, και κατά συνέπεια χρήματα. Αναφέρομαι σε συσκευές που υπόσχονται:

apates

Α) Μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος  (διορθωτές συνημιτόνου).
Β) Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στα αυτοκίνητα (μαγνήτες).
Γ) Οικονομία στην θέρμανση (λέβητες ιόντων).

Ομολογώ ότι εκνευρίστηκα με το θράσος ορισμένων ανθρώπων, οι οποίοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την οικονομική κρίση ώστε να πουλήσουν στον απλό κοσμάκη φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Για τον λόγο αυτό αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο διότι θεωρώ ότι ο τεχνικός κόσμος αυτής της χώρας πρέπει να βρίσκεται στο πλευρό του απλού πολίτη και να τον προστατεύει από τους διάφορους επιτήδειους.


Γιατί να είστε επιφυλακτικοί με τέτοιου είδους προϊόντα?


Καταρχάς, τις περισσότερες φορές η λειτουργία των συσκευών αυτών στερείται θεωρητικού υποβάθρου. Με άλλα λόγια δεν αποσαφηνίζεται πλήρως ο τρόπος λειτουργίας τους. Οι κατασκευαστές ή οι προμηθευτές τέτοιων συσκευών χρησιμοποιώντας πολλές φορές τεχνικές marketing σκοπίμως αναφέρουν ότι η συσκευή λειτουργεί με βάση κάποια «εξωτική» θεωρία, την οποίο ο μέσος – ανυποψίαστος – αγοραστής δεν θα την έχει ξανακούσει με αποτέλεσμα να «τσιμπήσει το δόλωμα» (πχ θεωρία υπεραγωγών).
Τις περισσότερες φορές οι συσκευές αυτές καταπατούν μια θεμελιώδη αρχή της φύσης: Την αρχή διατήρησης της ενέργειας. Η αρχή αυτή λέει απλά ότι η ενέργεια δεν δημιουργείται ούτε καταστρέφεται, παρά μόνο μετατρέπεται από μια μορφή σε μια άλλη. Έτσι πχ παρουσιάζονται  COP = 1.5 (coefficient of performance), χωρίς να εξηγείται από πού αντλεί η συσκευή το ποσό ενέργειας που λείπει από το ισοζύγιο.
Οι συσκευές αυτές πολλές φορές παρουσιάζονται ως πρωτοποριακές στην Ελλάδα, ενώ πχ ο υπόλοιπος κόσμος απλά αγνοεί την ύπαρξή τους. Και ρωτώ: είναι δυνατόν να μην πωλούνται τέτοιου είδους συσκευές σε προηγμένες τεχνολογικά χώρες όπως πχ η Ιαπωνία, η Γερμανία ή η Αμερική και να λανσάρονται πρώτα στην Ελλάδα? Ας είμαστε ρεαλιστές…
Οι έμποροι των συσκευών αυτών τις περισσότερες φορές έχουν «μαύρα μεσάνυχτα» για τα προϊόντα τους. Αν κάποιος που έχει λίγες τεχνικές γνώσεις τους ρωτήσει κάτι απλό, η απάντηση που θα λάβει τις περισσότερες φορές δεν θα έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλοί αποφεύγουν να πουλήσουν τέτοιες συσκευές σε μηχανικούς γιατί ξέρουν ότι κάποιοι μπορεί να τους πάρουν στο κυνήγι! Παρακάτω αναφέρονται μερικοί απλοί λόγοι για τους οποίους οι συσκευές αυτές ΔΕΝ κάνουν όσα υπόσχονται. Προσπάθησα να αποφύγω την τεχνική ανάλυση, οπότε ελπίζω η περιγραφή να είναι κατανοητή.

Γιατί αυτές οι συσκευές δεν λειτουργούν?


Α) Διορθωτής συνημιτόνου (ηλεκτρική ενέργεια)

Είναι η πρώτη χρονολογικά συσκευή που είδα περίπου πέρυσι τέτοιο καιρό. Η συσκευή υποτίθεται ότι μειώνει την κατανάλωση ρεύματος ενός σπιτιού ως και 40%. Τον περασμένο Μάρτιο επτά εταιρείες που πωλούσαν τέτοιες συσκευές τιμωρήθηκαν με συνολικό πρόστιμο 59.000 € από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Εξοικονομητής Ρεύματος
Η συσκευή κατασκευαστικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα κουτί το οποίο έχει ως έξοδο μια πρίζα, ενώ στο εσωτερικό του βρίσκεται ένας πυκνωτής. Το κόστος κατασκευής της είναι  πενιχρό, ενώ η τιμή πώλησής της μπορεί να φτάσει και τα 100 ευρώ, δηλαδή 20+ φορές πάνω από το κόστος της.
Τα πράγματα είναι απλά: η άεργος ισχύς στον οικιακό τομέα είναι πάρα πολύ μικρή, αφού τα περισσότερα φορτία που υπάρχουν στα σπίτια μας είναι ωμικά (δηλ. αντιστάσεις), πχ φωτισμός, τηλεόραση, κουζίνα, θερμοσίφωνας κλπ. Διόρθωση της άεργου ισχύος γίνεται κατά κόρον στην βιομηχανία με συστοιχίες πυκνωτών, διότι εκεί υπάρχουν αρκετοί κινητήρες σε λειτουργία. Στον οικιακό τομέα, το να βάλει κανείς έναν πυκνωτή για να μειώσει την άεργο ισχύ ΔΕΝ έχει κανένα απολύτως νόημα γιατί πολύ απλά η άεργος ισχύς ΔΕΝ τιμολογείται από την Δ.Ε.Η. στα οικιακά τιμολόγια!

Β) Μαγνήτης (βενζίνη)

Αυτή η συσκευή είναι ίσως η πρώτη (από τις τρεις) χρονολογικά που βγήκε στην αγορά, αν και ομολογώ ότι μέχρι πρόσφατα την αγνοούσα. Η συσκευή υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ως και 20%. Η λειτουργία της υποτίθεται ότι «στηρίζεται στην μαγνητική πόλωση των μορίων των υδρογονανθράκων (μεταβολή της μαγνητικής ροπής στρέψης των μορίων των υδρογονανθράκων) η οποία σε συνδυασμό με την εφαρμογή της τεχνολογίας μονοπολικής εστίασης προκαλεί δραστική μεταβολή στον τρόπο με τον οποίο τα μόρια των υδρογονανθράκων ενώνονται με τα μόρια οξυγόνου. Στα υγρά καύσιμα, όπως είναι η βενζίνη και το diesel, ο μαγνητισμός μπορεί να εξατομικεύσει και να πολώσει τα μόρια με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερη καύση. Εφαρμόζοντας τα κατάλληλα πεδία σε όλα τα υγρά της μηχανής (καύσιμο, νερό ψύξης) και στον αέρα, τα μαγνητικά δυναμικά μπορούν να παράγουν ένα εγγυημένο αποτέλεσμα».
Εξοικονομητής Καυσίμου
Δεν μπορείτε να πείτε, «πιασάρικη» περιγραφή προϊόντος. Όμως, κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ακριβώς το αντίθετο: η ταχύτητα της καύσης αυξάνεται όταν αυξάνεται η διαθέσιμη επιφάνεια επαφής των αντιδρώντων, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση των μορίων του καυσίμου και του οξυγόνου. Το μαγνητικό πεδίο μπορεί να οδηγήσει σε ομαδοποίηση των μορίων του καυσίμου (λόγω της έλξης μεταξύ τους) και κατά συνέπεια στην μείωση της διαθέσιμης επιφάνειας επαφής με το οξυγόνο. Αυτό συνεπάγεται ότι για τις ίδιες συνθήκες καύσης το καύσιμο δεν θα καίγεται τόσο εύκολα στον κινητήρα οπότε η απόδοση της καύσης θα μειωθεί. Το αποτέλεσμα δηλαδή της χρήσης του μαγνήτη πολύ χοντρικά μπορεί να παρομοιαστεί με ένα πρόβλημα στο μπεκ ψεκασμού του καυσίμου. Σε μια τέτοια περίπτωση το μπεκ μπορεί να εγχύει το καύσιμο σε μεγαλύτερα σταγονίδια, τα οποία καίγονται δυσκολότερα. Και τα δύο «σενάρια» έχουν ένα βασικό πρόβλημα:Για να μπορέσει κάποιος να επηρεάσει τις ενδομοριακές δυνάμεις των μορίων του καυσίμου θα χρειαζόταν ενδεχομένως έναν τεράστιο ηλεκτρομαγνήτη και όχι ένα απλό μαγητάκι της πλάκας. Γι’ αυτό και οι συνάδελφοι σε ΚΤΕΟ που μέτρησαν μια τέτοια συσκευή είδαν ότι ουσιαστικά ΔΕΝ μεταβάλλει την κατανάλωση της βενζίνης.
Γ) Λέβητας ιόντων (θέρμανση)

Αυτή είναι η πιο πρόσφατη συσκευή από όλες. Παρουσιάστηκε μάλιστα από το TV Μακεδονία, ενώ  γενικά έχει διαφημιστεί αρκετά στην βόρεια Ελλάδα, ειδικά τώρα που έρχεται και χειμώνας. Καταρχάς, η τεχνολογία αυτή δεν είναι καινούργια. Ανακαλύφθηκε αρκετά χρόνια πριν και στο εξωτερικό είναι γνωστή με το όνομα electrode heater. Φυσικά εδώ την πλασάρανε με τον πιο «πιασάρικο» όρο ion heater.

Λέβητας Ιόντων

Η συσκευή αυτή δεν έχω αμφιβολία ότι δουλεύει. Είναι σαν να έχεις μια ηλεκτρική αντίσταση μέσα σε νερό, κάτι δηλαδή σαν τον βραστήρα νερού. Τι γίνεται λοιπόν: καταναλώνεται ρεύμα και παράγεται θερμότητα η οποία ζεσταίνει το νερό. Καμία διαφωνία σε αυτό. Το πρόβλημα είναι στις αποδόσεις που παρουσιάζουν: COP 1.57. Δηλαδή, η συσκευή αυτή καταναλώνει 1 KWh ηλεκτρικού ρεύματος και υποτίθεται ότι παράγει 1,57 KWh θερμότητα. Λυπάμαι, αλλά αυτό ΔΕΝ γίνεται διότι παραβιάζεται η αρχή διατήρηση της ενέργειας (αναφέρθηκε και πριν). Δεν υπάρχει κάτι το οποίο θα παράγει τις 0,57 KWh που λείπουν από το ισοζύγιο. Η συσκευή δεν είναι πχ αντλία θερμότητας να «αντλεί» την επιπλέον ενέργεια από το περιβάλλον. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι έχουν βγάλει και πιστοποιητικά για αυτό το COP, χωρίς φυσικά να αναφέρεται η διαδικασία της μέτρησης ενώ σε όλες τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν δεν υπάρχουν πουθενά θερμόμετρα.

Η πραγματική απόδοση αυτών των συσκευών σαφώς και είναι μικρότερη της μονάδας, γιατί πού απλά όπου υπάρχει μετατροπή ενέργειας υπάρχουν και απώλειες. Κάπου διάβασα για απόδοση 94% (το οποίο διαφέρει κατά πολύ από το 157%). Σκοπίμως λοιπόν υπάρχει μια παραπληροφόρηση σε αυτόν το θέμα, ώστε να νομίζει ο κόσμος ότι θα ζεσταθεί με τζάμπα ενέργεια που δημιουργείται «μαγικά» από αυτή την συσκευή.

Υπάρχει και το άλλο το πετυχημένο. Υποστηρίζουν ότι με λέβητα ισχύος 5 KW θα ζεσταθεί σπίτι 90 m2? Λοιπόν, τα 5 ΚW, αντιστοιχούν περίπου σε 4300 Kcal/h. Το σπίτι μου στη Θεσ/κη, που είναι περίπου αυτά τα τετραγωνικά θέλει περίπου 9000 Kcal/h για να ζεσταθεί. Η δική τους version λέει ότι με COP 1.57 => τα 5 KW θα γίνουν 7,85 KW ή 6750 Kcal/h. Η δική μου υπόθεση λέει ότι θα είναι COP = 0.94 => τα 5 KW θα γίνουν 4,7 KW ή 4041 Kcal/h. Μπορώ λοιπόν να ζεστάνω το σπίτι μου? Ασφαλώς και ΟΧΙ!!!!!


Επίλογος


Γνωρίζω ότι πολύ κόσμος υποφέρει από την οικονομική κρίση και αναζητά τρόπους ώστε να εξοικονομήσει χρήματα. Αυτό που θα σας πρότεινα είναι προτού προβείτε σε οποιαδήποτε αγορά εξοπλισμού τεχνικής φύσεως να είστε επιφυλακτικοί, ιδιαίτερα αν η τεχνολογία του προϊόντος είναι καινούργια και παρουσιάζεται ως καινοτόμος ιδέα.  Σε κάθε περίπτωση συμβουλευτείτε κάποιο άτομο με τεχνικές γνώσεις ή ακόμα καλύτερα τον μηχανικό σας.

Πηγήhttp://www.myengineeringworld.net/

by antichainletter

Γιώργος Γιώτης

Γιώργος Γιώτης

Αρθρογράφος - Ερευνητής
Γιώργος Γιώτης
  • Γιώργος Μεταξάς

    Η συσκευή εξοικονόμησης ρεύματος πράγματι βελτιώνει το συνημίτονο, που σημαίνει ότι μειώνει την ένταση του ρεύματος, αλλά πρακτικά δεν επιρρεάζει την πραγματική ηλεκτρική ενέργεια που είναι αυτή που μετράει ο μετρητής της ΔΕΗ. Μόνο δευτερευόντως μπορεί να προκύψει κάποιο όφελος, αν για παράδειγμα πέφτει ο γενικός του σπιτιού από οριακή υπερφόρτωση, καθώς αυτός επιρρεάζεται μόνο από την ένταση του ρεύματος.
    Οσο για τη θέρμαση με ηλεκτρική ενέργεια, η μακράν αποδοτικότερη χρήση της είναι μέσα από αντλία θερμότητας ή κλιματιστικό, καθώς η ενέργεια που απορροφάται από το δίκτυο δεν μετατρέπεται σε θερμική, αλλά χρησιμοποιείται για τη μεταφορά θερμικής ενέργειας του περιβάλλοντος από τον έναν χώρο στον άλλο.

  • Γιώργος_Δ.

    Η ιδέα για την χρήση μαγνητών στα καύσιμα, βρήκε εφαρμογή για πρώτη φορά, στους αγωγούς μεταφοράς αργού πετρελαίου, βασιζόμενη σε μια θεωρία ενός Κινέζου επιστήμονα, το όνομα του οποίου μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή. Διαπιστώθηκε ότι με την χρήση μαγνητών, το διάστημα μεταξύ των περιοδικών καθαρισμών στους αγωγούς (ως γνωστόν, οι αγωγοί πιάνουν ένα είδος «πουρί» που δυσχεραίνει τη ροή), αυξήθηκε κατά περίπου 90 ημέρες, ενώ πρίν ήταν κάθε 20 περίπου μέρες. Οπως καταλαβαίνετε, το όφελος σε μια τέτοια κλίμακα, είναι αρκετά μεγάλο.
    Το θέμα όμως με την εφαρμογή στην ροή καυσίμου για κινητήρες εσ. καύσεως είναι ότι η κλίμακα είναι κατά πολύ μικρότερη και το είδος τελείως διαφορετικό. Στη μία περίπτωση έχουμε κίνηση και στην άλλη έχουμε καύση.
    Σαν ιδέα, δεν έχει απορριφθεί εντελώς, απλά δεν έχει εμφανή αποτελέσματα στους κινητήρες.
    Ισως σε μακροπρόθεσμες κλίμακες (π.χ. 200-300.000 χλμ) να βλέπαμε κάποια διαφορά, αλλά και πάλι, δύσκολα αντιληπτή από τον μέσο οδηγό.
    Ωστόσο η αρχή διατήρησης της ενέργειας δεν αποτελεί θέσφατο. Πειράματα στο Πανεπιστήμιο Θράκης έδειξαν ότι μπορεί να γίνει ηλεκτρόλυση του νερού με πολύ λιγότερη ενέργεια από την παραγόμενη. Συντελεστής 1:1,2.
    Πολλές φορές, η καρτεσιανή μας λογική, απορρίπτει ότι δεν συναντά τα κατεστημένα, αλλά όπως λέει και ο Χοϊδάς, όταν ο άνεμος σβήνει το φως του κεριού που μας οδηγεί, καλό είναι να αφήσουμε ένα τυφλό να μας οδηγήσει.

    • Αντώνης_Φυσικός

      κ. Γιωργο_Δ . Η αρχη διατηρησης της ενέργειας είναι μια αρχη που δεν έχει καταριφθει ακόμη σε καποιο πειραμα , έρευνα , παρατήρηση κλπ. Θα ήθελα , να μου πείτε που είδατε δημοσιευμένα τα αποτελέσματα αυτού του πειράματος , για να τα δω και εγώ και να μου φύγει η περιάργεια .

      • Γιώργος_Δ.

        Τα πειράματα που έγιναν από ομάδα του Πανεπιστημίου Θράκης, είχε δημοσιεύσει το περιοδικό Τρίτο Μάτι σε κάποιο τεύχος του 2000 (δεν θυμάμαι ποιό, συγνώμη).
        Δεν γνωρίζω που αλλού έχει δημοσιευτεί, αλλά είχε παραθέσει αναλυτικότατα στοιχεία και ήταν υπό την επίβλεψη καθηγητή του Πανεπιστημίου. Απλά είχαν καταφέρει να κάνουν ηλεκτρόλυση με 0,1V και η παραγόμενη ενέργεια μέσω της καύσης του υδρογόνου ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Δεν γνωρίζω πολλά θεωρητικά, ούτε και μπορώ να αποδείξω ότι ήταν σωστά. Απλή αναφορά έκανα σε κάτι που είχα διαβάσει. Εάν μπορείτε να βρείτε το τεύχος αναφοράς για να το διαβάσετε, θα σας φύγει η περιέργεια. Το αν είναι σωστά ή λάθος, είναι δική σας δουλειά να το κρίνετε, μιας και η ιδιότητά σας είναι φυσικός, σύμφωνα με το nick.

        • Αντώνης_Φυσικός

          Κύριε Γίωργο Δ.

          Ευχαριστώ για την απάντησή σας. Το Τρίτο Μάτι δεν είναι επιστημονικό περιοδικό με τη έννοια των επίσημων επιστημονικών ανακοινώσεων , όπως για παράδειγμα το Physical Review. Η δημοσίευση εκεί , δεν δίνει επιστημονική εγκυρότητα . Οσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου γνωρίζουν τη διαδικασία που απαιτείται για τέτοιου είδους δημοσιεύσεις. Αυτό δεν θίγει την αξία του περιοδικού πού , προφανώς , δεν είναι ο στόχος του η δημοσίεση διατριβών και μελετών . Mια ανατροπή στη Φυσική τέτοιου μεγέθους , 14 χρόνια μετά , προφανώς θα ήταν πασίγνωστη , χιλιομελετημένη και φυσικά θα αποτελούσε θέμα για ένα από τα πολλά παράλλημα εξελισσόμενα πειράματα που γίνονται στο μεγαλύτερο εργαστήριο φυσικής στο κόσμο ,το CERN. Βέβαι ο δογματισμός , δεν χωρά σε καμιά επιστήμη, αλλά νομίζω , ότι είναι διαφορετικό πράγμα οι ενδείξεις από τις αποδείξεις. Και για το λόγο αυτό πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για τόσο σοβαρά θέματα. Και πάλι ευχαριστώ που , με το μύνημα σας , ικανοποιήσατε την περιέργιά μου!!

  • Chronis

    http://www.ampli5.gr/ampli5

    Φοράς το βραχιολακι και γινεσε βιονικος….

  • leon06010

    Βλέπω ως σύνδεσμο πάνω από τα σχόλια το άρθρο με την Ακρόπολη, τα πουλιά κ τα μαγνητικά πεδία, κ θυμάμαι ότι κάποιος ανέφερε στα σχόλια ότι διώχνει τα πουλιά με μαγνήτη. Άντε πες η βενζίνη δε χαμπαριάζει, τα σιχαμένα περιστέρια όμως;

    • troll sceptic

      Κάνε το εξής πείραμα. Πάρε μια σακούλα με μαγνήτες (ότι μέγεθος προτιμάς αρκεί να μπορείς να τους σηκώσεις) βρες ένα σημείο με συγκέντρωση πτηνών (μιας και δεν αναφέρεις είδος πτηνών ας πάμε σε μια πλατεία με περιστέρια και συνεχίζουμε και με άλλα πτηνά). Πέτα πάνω τους τους μαγνήτες και παρατήρησε το αποτέλεσμα (επανέλαβέ το αρκετές φορές). Εγώ όσες φορές έκανα το πείραμα τα έδιωξα. Άρα χρησιμοποιόντας κατάλληλα τους μαγνήτες μπορείς να διώξεις πτηνά.

  • Georgia-Togga Makis-Zou

    Το πειραμα με τα μαγνητακια το εκαναν στην Αμερικη οι γνωστοι mythbusters και απεδειξαν οτι δεν υπηρξε αλλαγη στην καυση με τα μαγνητακια.κοινος απατη δλδ

  • Ακόμα και όντως με το μαγνητάκι να δημιουργούνταν «πόλωση» των μορίων του καυσίμου (ότι και να σημαίνει αυτό) θα επανέρχονταν στην προηγούμενη κατάσταση αμέσως μόλις το περνούσε. Ανώφελο.

  • Mike

    Δυστυχώς αυτό με τον μαγνήτη για την μείωση της κατανάλωσης μου το είχαν αναφέρει πολλοί φίλοι σε διάφορες εκδρομές που έκανα με μοτοσυκλέτα.
    Όσο και αν δισπιστούσα, επέμεναν ότι οι ίδιοι είχαν δει διαφορά στην κατανάλωση και ένας μάλιστα είχε βάλει δύο συνεχόμενους μαγνήτες για ακόμα καλύτερη απόδοση!

    Δεν είχαν κανένα συμφέρον από την όλη ιστορία και είναι παράξενο πως είχαν τέτοια μεγάλη αυθυποβολή.

    • remon kewl

      Και γιατί δεν έβαλε 3 ή 4 ή 5;

    • Γιώργος Μεταξάς

      Ο μόνος λόγος που τα συστήματα με τους μαγνήτες κλπ «δουλεύουν», είναι επειδή μετά την τοποθέτησή τους αλλάζουμε το στυλ οδήγησης προς το πιο οικονομικό, επειδή θέλουμε να δικαιολογήσουμε (στον εαυτό μας) την επιλογή μας

      • John Smith

        Άρα δουλεύουν. Τι τους κατηγορείτε άδικα τους ανθρώπους; 🙂

  • Dionysios Fontoulis

    Να επισημάνω ένα ακόμη απατηλό προϊόν: τις μπάλες πλυσίματος για τα πλυντήρια που υποτίθεται πως καταργούν την ανάγκη για απορρυπαντικό. Λεπτομέρειες εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Laundry_ball

    • Noucca Galaktotrofousa

      χαχα
      Είχα κρατήσει μία ώρα στο τηλέφωνο την τύπισσα που ήθελε να μου το πουλήσει, ζητώντας της να μου εξηγήσει πώς δουλεύει.»Πώς τα κεραμικά μπαλάκια κάνουν το νερό πιο μαλακό;», «Πού πάνε τα άλατα του νερού;», «Πώς φορτίζονται αυτά τα μπαλάκια και γιατί δεν αποφορτίζονται;». Χιλιάδες ερωτήσεις και η απάντηση ήταν διαρκώς η ίδια:
      – Μας σας λέω, το έχω εγώ στο σπίτι μου και καθαρίζει τα πάντα!
      – Και σας ξέρω κι από χθες για να έχει βαρύτητα ο λόγος σας;

      Στο διορθωτή συνημιτόνου ήταν πολύ πιο εύκολα τα πράγματα. Ρώτησα ποιο συνημίτονο ακριβώς μειώνει, μου είπε δεν ξέρει κι ότι θα με καλέσει τεχνικός να μου εξηγήσει. Έχουν περάσει 2 χρόνια από τότε, να μην περιμένω άλλο, ε;

      • Dionysios Fontoulis

        Χαρά στο κουράγιο σου. Εγώ δεν έχω τόση υπομονή πλέον με την βλακεία (ή την πρόθεση εξαπάτησης) αυτών των ανθρώπων. Τους το κλείνω κατευθείαν.

        • Noucca Galaktotrofousa

          Είναι να με πετύχεις με την κατάλληλη διάθεση ή να με τσιγκλήσεις με πολύ τραγικά ψέματα. Πχ εταιρία τηλεφωνίας: ισχυρίστηκε η υπάλληλος ότι με βλέπει από το δορυφόρο και αν βγω στο παράθυρο θα δω τα μηχανήματα που περνάνε «αυτή τη στιγμή που μιλάμε» την οπτική ίνα.
          Επίσης ισχυρίστηκε ότι θα έχω 24/24. Όχι «ως» αλλά ακριβώς 24. Upload και download.
          Την έβαλα να το ψάξει. Μίλησε με τον υπεύθυνο, με ξαναπήρε τηλέφωνο και επέμενε. Της είπα «Οκ, στείλτε μου τα χαρτιά να υπογράψω την αίτηση, αλλά αν μόλις συνδεθώ κάνω το speed test και δεν δω 24/24, έφυγε μήνυση για εξαπάτηση». Δεν πρόλαβα να τελειώσω την κουβέντα, μου είχε κλείσει το τηλέφωνο. Την αίτηση ακόμα την περιμένω.

          • John Smith

            Ε τώρα, ντροπή. Δηλαδή τί θα κάνουν αυτοί οι ταλαίπωροι αν δεν σε εξαπατήσουν, κλέφτες θα γίνουν; Oh wait…

  • Konstas

    Ειδικός δεν είμαι, αλλά όσον αφορά το β μπορώ να συνεισφέρω με την κοινή λογική. Αν με την τοποθέτηση ενός μαγνήτη μπορούσε να γίνει οικονομία καυσίμου, δεν θα το έβαζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα οχήματά τους; Τι θα τους στοίχιζε; πρακτικά τίποτε και θα μπορούσαν να διαφημίζουν το όχημά τους ως πιο οικονομικό. Αλλά μάλλον αυτοί δεν ξέρουν !

    Πολύ καλό το άρθρο. Μπας και την γλιτώσει κανένας ανθρωπάκος από τα παρασιτικά αυτά προϊόντα.