Ποιοι είμαστε
Αρχική Ancient Aliens – Ο τάφος του Βασιλιά ΠακάλΔΙΑΦΟΡΑ

Ancient Aliens – Ο τάφος του Βασιλιά Πακάλ

27 Νοε
2014

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 9 έτη.

Σήμερα ξεκινάμε ένα νέο κεφάλαιο. Αφήνουμε για λίγο πίσω τα θρησκευτικά και τα διατροφικά, νομίζω πως ότι είχα να πω το είπα, μέχρι νεοτέρας βέβαια, και θα ασχοληθώ για λίγο καιρό με τα περί Αρχαίων Εξωγήινων (ΑΕ), ή Ancient Aliens, όπως αναφέρονται εδώ και καιρό από το History Channel.

Η θεωρία των ΑΕ, με λίγα λόγια, λέει πως ένας ή περισσότεροι εξωγήινοι πολιτισμοί έχουν επισκεφθεί τη Γη κατά το παρελθόν, ήρθαν σε επαφή με μερικούς αρχαίους πολιτισμούς, τους έδωσαν τη δυνατότητα να κάνουν κάποια πράγματα που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν και μετά έφυγαν. Αποδείξεις για τέτοιες επισκέψεις υποτίθεται πως βλέπουμε σε αρχαία μνημεία και αντικείμενα, ή τουλάχιστον έτσι τα ερμηνεύουν οι πιστοί της θεωρίας των ΑΕ.

Ένας από τους πιο διάσημους αυτής της θεωρίας είναι και ο Εριχ Φον Νταίνικεν, ένας Ελβετός που έχει γράψει μια μεγάλη σειρά από βιβλία όπου κάνει παρόμοιους ισχυρισμούς.

Όταν ήμουν νεότερος, όχι μόνο είχα διαβάσει όλα τα βιβλία του αλλά και πίστευα πως έχει δίκιο και αυτά που περιγράφει, επισκέψεις εξωγήινων και διαμοίραση τεχνολογίας, είχαν συμβεί. Έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια και να αρχίσω να διαβάζω τις απόψεις αρχαιολόγων, τους οποίους ο Νταίνικεν είτε απέρριπτε είτε τους κατηγορούσε για συγκάλυψη, οι οποίοι είχαν πολύ διαφορετική άποψη για τα διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα.

Το ατυχές για τους αρχαιολόγους είναι πως οι δικές τους ιστορίες δεν είναι τόσο σέξυ ούτε και τόσο ενδιαφέρουσες όσο του Νταίνικεν και έτσι η γνώμη τους σπάνια γίνεται γνωστή και βέβαια ποτέ το History Channel δεν έκανε αφιέρωμα σε αυτούς.

Αλλά εδώ, σε αυτό το μπλογκ, θα κάνουμε αυτό που μπορούμε για να παρουσιάσουμε την άποψή τους για αυτά τα θέματα ώστε όλοι, ή τουλάχιστον οι 17 που το διαβάζετε, να πάρετε μια ιδέα γιατί αυτοί οι επιστήμονες λένε πως η θεωρία των ΑΕ δεν στέκει και αυτά που ισχυρίζονται διάφοροι είναι λάθος.

Θα ξεκινήσουμε με τον περιβόητο τάφο του Βασιλιά Πακάλ των Μάγια.

Ο τάφος του Βασιλιά Πακάλ βρίσκεται στον αρχαιολογικό χώρο του Παλένκε στο Μεξικό. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές πόλεις των Μάγια. Δεν θα σας δώσω ιστορικά στοιχεία και άλλα παρόμοια. Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα ας δει εδώ.

Πάνω στον τάφο του βασιλιά υπάρχει μια μεγάλη πλάκα εξαιρετικά διακοσμημένη.

18dcafc5ac08

Οι πιστοί της θεωρίας των αρχαίων εξωγήινων μας λένε πως η εικόνα δείχνει τον βασιλιά μέσα σε ένα διαστημόπλοιο. Με το αριστερό πόδι χειρίζεται ένα πετάλι, με τα χέρια τα χειριστήρια, στη μύτη καταλήγει μια συσκευή αναπνοής και βρίσκεται μέσα σε ένα όχημα το οποίο από τη μία άκρη βγάζει φλόγες.

Η θεωρία λοιπόν λέει πως δεν θα μπορούσαν οι Μάγιας να έχουν τέτοιες εικόνες, εκτός και αν τις παίρνανε από έναν άλλο πολιτισμό που είχε προηγμένη τεχνολογία. Αλλά μιας και κανένας πολιτισμός της περιόδου εκείνης δεν είχε τόσο προηγμένη τεχνολογία, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως εξωγήινοι επισκέφτηκαν τους Μάγια και τους έδωσαν αυτή την έμπνευση.

Θα προσπεράσω το γεγονός πως αυτό το συμπέρασμα είναι αυθαίρετο. Θα προσπεράσω και το γεγονός πως δεν καταλαβαίνω γιατί ένας προηγμένος πολιτισμός εξωγήινων θα έλεγχε το διαστημόπλοιο με πετάλ σαν να είναι μηχανάκι.

Προκειμένου να καταλάβουμε τί πραγματικά λέει αυτή η εικόνα δεν πρέπει να ακούσουμε έναν άνθρωπο που δεν έχει σχέση με την αρχαιολογία όπως είναι ο Νταίνικεν, αλλά κάποιον που έχει σπουδάσει το αντικείμενο και έτσι έχει εμπεριστατωμένη άποψη.

Η θεωρία των ΑΕ λέει πως οι Μάγια ήθελαν να παρουσιάσουν ένα διαστημόπλοιο και όχι κάτι διαφορετικό.

Αντιθέτως οι αρχαιολόγοι λένε πως η εικόνα δείχνει τη στιγμή του θανάτου του Πακάλ και την κάθοδό του στον κάτω κόσμο.

Γιατί το λένε;

Το πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτή τη ταφόπλακα είναι το Δέντρο του Κόσμου το οποίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στη θρησκεία των Μάγια.

Το Δέντρο του Κόσμου

Το Δέντρο του Κόσμου

Η ιδέα είναι πως το Δέντρο του Κόσμου επεκτείνονταν μέχρι τον ουρανό με τα κλαδιά του και οι ρίζες του έφταναν στον κάτω κόσμο. Ήταν το σύμβολο της γέφυρας μεταξύ του κάτω κόσμου, του ουρανού και της γης.

Το Δέντρο του Κόσμου

Το Δέντρο του Κόσμου

Όταν εμφανίζεται έχεις σχεδόν πάντα το δικέφαλο “όραμα φιδιού” στα κλαδιά, όπως ακριβώς το βλέπουμε και στη ταφόπλακα του Πακάλ. Το όραμα φίδι πιστεύονταν πως ζούσε στο κέντρο του κόσμου και για αυτό το παρουσίαζαν ακριβώς πάνω από τον κάτω κόσμο και κάτω από τον ουρανό.

Το δικέφαλο φίδι

Το δικέφαλο φίδι ανάμεσα στη γη και τον ουρανό

Στα πάνω κλαδιά είναι το ουράνιο πουλί το οποίο βλέπουμε πιο καθαρά σε άλλες απεικονίσεις αλλά και σε αυτή του Πακάλ φαίνεται αρκετά καθαρά. Το ουράνιο πουλί είναι το σύμβολο του ουρανού και έτσι εμφανίζεται πάνω από το Δέντρο του Κόσμου. Αυτό που η θεωρία λέει πως είναι ο καπνός και οι φλόγες του πυραύλου (δες στα δεξιά της φωτογραφίας) δεν είναι παρά οι ρίζες του δέντρου που προεκτείνονται στον κάτω κόσμο. Αυτό δεν είναι κάτι που βλέπουμε μόνο στη ταφόπλακα αυτή, αλλά σε κάθε απεικόνιση του Δέντρου του Κόσμου.

Το ουράνιο πουλί

Το ουράνιο πουλί

Στον κάτω κόσμο βλέπουμε μια εικόνα του τέρατος ήλιου των Μάγια το οποίο ο Πακάλ καβαλάει προκειμένου να πάει στον κάτω κόσμο. Η ιδέα ήταν πως κάθε μέρα που ο ήλιος έδυε, ταξίδευε στον κάτω κόσμο όπου εκεί όλα πεθαίνουν. Μάλιστα, στις απεικονίσεις, ο μισός ήλιος που έχει περάσει στον κάτω κόσμο έχει γίνει σκελετός, ενώ το μισό που είναι στη γη είναι ακόμα με σάρκα. Με αυτό τον τρόπο οι Μάγια συμβόλιζαν την αλλαγή από τη ζωή στο θάνατο.

Οπότε ο Πακάλ είχε κάνει οτοστόπ πάνω στον ήλιο στο δρόμο για τον κάτω κόσμο! Λογικό αν σκεφτείς πως η αναπαράσταση είναι πάνω σε μια ταφόπλακα.

Ακόμα και αυτό που η θεωρία αποκαλεί “καπνό” εξηγείται εύκολα αν καταλάβεις τα σύμβολα των Μάγια. Στην τέχνη των Μάγια βλέπουμε τον “ταξιδιώτη”, ένα άτομο που είναι μεταξύ δύο κόσμων και πρέπει να υπάρχει κάτι να βοηθήσει αυτό το ταξίδι. Μερικές φορές είναι ένα ομφάλιος λώρος, αλλά σχεδόν πάντα είναι ένα φίδι, συχνά ένα δικέφαλο φίδι.

Ο "καπνός" ή η γενειάδα του φιδιού

Ο “καπνός” ή η γενειάδα του φιδιού

Με άλλα λόγια, όταν είσαι στο στόμα ενός δικέφαλου φιδιού σημαίνει πως περνάς από τον ένα κόσμο στον άλλο. Ο περιβόητος “καπνός” είναι η γενειάδα του φιδιού που φαίνεται σε κάθε εικονογράφηση του φιδιού από τους Μάγια.

Τα παραπάνω λένε οι ειδικοί αρχαιολόγοι για την εικόνα στα ταφόπλακα. Ας δούμε τώρα τί λέει η θεωρία των Αρχαίων Εξωγήινων.

“Με τα χέρια πιάνει τα χειριστήρια του πυραύλου” Στην πραγματικότητα μόνο το ένα χέρι πιάνει κάτι, το άλλο δεν πιάνει τίποτα. Αυτό που πιάνει το αριστερό χέρι είναι μέρος του κορμού του Δέντρου του Κόσμου ο οποίος έμοιαζε με το δέντρο Ceiba, το οποίο έχει ένα πολύ ιδιόμορφο κορμό και το οποίο βλέπαμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο Δέντρο του Κόσμου.

belize_ceiba_tree

Ένα από τα θέματα που προκύπτει συχνά από τη θεωρία των ΑΕ είναι πως τα χέρια του Πακάλ μοιάζουν να είναι σε πολύ “ντελικάτη” θέση. Αλλά τέτοιες θέσεις χεριών είναι συνηθισμένες στη τέχνη των Μάγια.

“Το πόδι του πατάει ένα πετάλι”. Σε αυτό τον ισχυρισμό υπάρχει ένας εντυπωσιακός αριθμός λαθών. Μερικά από αυτά είναι πως το πετάλι μοιάζει να μην είναι σχεδιασμένο σωστά μιας και πατάει στη φτέρνα και όχι στο πέλμα. Η όλη λογική προϋποθέτει πως οι εξωγήινοι έχουν, σε μεγάλο βαθμό, ανθρώπινα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν ξέρω από που προκύπτει. Παράλληλα υπάρχουν πολλές απεικονίσεις των Μάγια όπου ο άνθρωπος πατάει κάτι σαν πετάλ, αλλά δεν υπάρχει ο πύραυλος.

“Στη μύτη καταλήγει κάτι σαν σωληνάκι που μεταφέρει αέρα”. Δύσκολο να πεις αν αυτό το σωληνάκι φέρνει κάτι, ή αν είναι και σωληνάκι. Υποθέτω οι Μάγια δεν είχαν σωληνάκια, αλλά θα έπρεπε να έχουν δει καλάμια και άλλα φυσικά υλικά που μπορούν να μεταφέρουν αέρα. Από την άλλη, αν προσέξετε αυτό στο οποίο συνδέεται, το ίδιο σχέδιο μπορείτε να βρείτε και από την άλλη μεριά της εικόνας, κάτι που μας οδηγεί να πιστέψουμε πως δεν είναι παρά ένα διακοσμητικό μέρος του . Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν πως αυτό το αντικείμενο στη μύτη του Πακάλ είναι ένα κοκάλινο σκουλαρίκι. Το σκουλαρίκι είναι κοκάλινο διότι ο σκελετός είναι μέρος του θανάτου. Λογικό αν σκεφτούμε πως η εικονογράφηση αυτή είναι σε μια ταφόπλακα.

Θα ήταν αρκετά περίεργο αν οι Μάγια αδιαφορούσαν εντελώς για τον συμβολισμό που έχουν δημιουργήσει και στη περίπτωση του Πακάλ, χρησιμοποιούσαν τα ίδια σύμβολα τα οποία χρησιμοποιούν για όλα όσα αναφέραμε παραπάνω, προκειμένου να δείξουν κάτι εντελώς διαφορετικό, ένα πύραυλο στη ταφόπλακα.

Τί είναι πιο λογικό τελικά; Ότι ένας συγγραφέας, άσχετος με την αρχαιολογία των Μάγια ξέρει περισσότερα από τους αρχαιολόγους; Ή μήπως και οι αρχαιολόγοι αυτοί είναι μέρος μιας ακόμα συνωμοσίας της οποίας ο στόχος είναι να μην μάθουμε το μεγάλο μυστικό, πως πριν χιλιάδες χρόνια μας επισκέφτηκαν εξωγήινοι;

Ποιο σενάριο είναι πιο λογικό;

ΥΓ: Θα συνεχίσω να γράφω για τους ΑΕ, για τουλάχιστον μερικά άρθρα ακόμα. Αν υπάρχει κάποιο σχετικό θέμα που προτιμάτε μου λέτε να δω τι μπορώ να κάνω

Greek Skeptic

Πηγές:

Miller, Mary; and Karl Taube (1993). The Gods and Symbols of Ancient Mexico and the Maya. London: Thames and Hudson. ISBN 0-500-05068-6.

Schele, Linda; and David Freidel (1990). A Forest of Kings: The Untold Story of the Ancient Maya. New York: William MorrowISBN 0-688-07456-1OCLC 21295769.

Stierlin, Henri (2001). The Maya: Palaces and Pyramids of the Rainforest. London; New York: Taschen. ISBN 3-8228-1241-2.

DIANNA WILSON MOSLEY. “ANCIENT MAYA AFTERLIFE ICONOGRAPHY: TRAVELING BETWEEN WORLDS” (2000).http://etd.fcla.edu/CF/CFE0001258/WilsonMosley_Dianna_L_200608_MA.pdf.

Francisco Cámara Riess. “PAKAL’S TOMB”,  http://www.delange.org/PalenqueTomb/PalenqueTomb.htm.

http://ancientaliensdebunked.com/references-and-transcripts/pacals-rocket/

Harald Reinl. In Search of Ancient Astronauts, 1973. http://www.imdb.com/title/tt0133018/.

Αρθρογράφος - Ερευνητής