Καταρρίπτεται – ΦΡΙΚΗ! ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ «ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ» ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΜΠΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

In Hoax, True stories, Αερολογίες - μπούρδες. by Γιώργος Ζαβοδημητράκης0 Comments

Η αλήθεια είναι πως μια φρίκη θα την πάθετε, αν δεν την έχετε πάθει εδώ και τρία χρόνια που κυκλοφορεί αυτό το άρθρο και που πολύ απλά επανεμφανίστηκε και πάλι.
Aς το δούμε…


179588_254239851354171_769504703_n

ΟΙ ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΞΕΡΟΥΝ , ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ .
ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ …!!!
Σύμφωνα με τους νέους «κανόνες»του 2012 που ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΓΚΡΙΘΕΙ από το «Υπουργείο Παιδείας», ιδού πώς θα…μαθαίνουν να γράφουν τα ελληνόπουλα της πέμπτης και έκτης δημοτικού έχουν αφαιρέσει το μάθημα γραμματικής από την παιδείας μας
Το μικρό αυτό παράδειγμα – ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ θα έπρεπε να έχει ήδη ξεσηκώσει όσους (λένε ότι) ενδιαφέρονται για το μέλλον της ελληνικής γλώσσας αλλά και των παιδιών μας! Ελληνίδες Μητέρες σώστε τα τα παιδιά σας ζητήσατε το μάθημα γραμματικής !!!!

Την ώρα που οι πάντες αναγνωρίζουν στα λόγια ότι η Παιδεία αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας, στην πράξη κάνουν ότι μπορούν για να την απαξιώσουν. Με μια απίστευτη βιασύνη και επιπολαιότητα, η κυβέρνηση έρχεται χωρίς διάλογο, χωρίς στοιχειώδη συναίνεση να κατεδαφίσει μια σειρά μεταρρυθμίσεις που είχαν θεσπιστεί στο πρόσφατο παρελθόν, για πρώτη φορά μάλιστα με ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη.
Αλλαγές που δεν πρόλαβαν καλά – καλά να εφαρμοστούν και να αξιολογηθούν, ανατρέπονται για να επιστρέψουμε σε ένα καθεστώς της δεκαετίας του ’80, που όταν εφαρμόστηκε μπορεί να λειτούργησε προωθητικά, αλλά σήμερα μετά την εμπειρία δεκαετιών έχει αποδειχθεί ξεπερασμένο και αναποτελεσματικό.

Χωρίς καμιά προετοιμασία, χωρίς διάλογο θεσμοί όπως τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία που αποδεδειγμένα ήταν επιτυχημένοι ανατρέπονται γιατί δεν ταιριάζουν με τις ιδεοληψίες των υπουργών που προΐστανται στην παιδεία. Το ίδιο και με τα Συμβούλια των πανεπιστημίων και το καθεστώς εκλογής των πρυτάνεων, για να ξαναγυρίσουμε στην κομματοκρατία, που τόσα δεινά έχει σωρεύσει στο χώρο της εκπαίδευσης τις τελευταίες δεκαετίες. Διαγράφεται παντελώς η διεθνής εμπειρία, ενώ καταργείται ακόμα και η ηλεκτρονική ψηφοφορία, για να επιστρέψουμε στο καθεστώς, όπου οι οργανωμένες μειοψηφίες θα μπορούν να επιβάλλουν τη θέληση τους.

Αντί η κυβέρνηση να αναζητήσει τι συμβαίνει στα καλύτερα ξένα πανεπιστήμια, αντί να ακούσει τη γνώμη δεκάδων Ελλήνων επιστημόνων που διδάσκουν σε κορυφαία πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, επιλέγει να υιοθετήσει ότι πιο αναχρονιστικό, ότι πιο αποτυχημένο μοντέλο έχει υπάρξει για να …αλλάξει την Παιδεία.
Με διαδικασίες εξπρές, χωρίς κανένα περιθώριο διαλόγου, παρά την αντίθεση σημαντικότατου τμήματος της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της κοινής γνώμης όπως τουλάχιστον καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις, η κυβέρνηση και οι υπουργοί Παιδείας προσωπικά, αντί να λύσουν προβλήματα, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερα. Όσο υπάρχει χρόνος ακόμα, αν υπάρχουν κάποιοι εχέφρονες στην κυβέρνηση και στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία, ας βάλουν φρένο στα σχέδια κατεδάφισης…

Το είδαμε ΕΔΩ

Καταγραφή5


Οι εικασίες του άρθρου όπως είπα κυκλοφορούν από το 2012, ας δούμε ένα παράδειγμα της εποχής εκείνης με πολύ λιγότερα λόγια…

Σύμφωνα με τους νέους «κανόνες» που ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΓΚΡΙΘΕΙ από το «Υπουργείο Παιδείας», ιδού πώς θα…μαθαίνουν να γράφουν τα ελληνόπουλα της πέμπτης και έκτης δημοτικού από τον Σεπτέμβριο:

Το μικρό αυτό παράδειγμα – ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ θα έπρεπε να έχει ήδη ξεσηκώσει όσους (λένε ότι) ενδιαφέρονται για το μέλλον της ελληνικής γλώσσας αλλά και των παιδιών μας!ΟΙ ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ ΠΟΥ (ΣΥ)ΓΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ!!! Ακούει κανείς;;;

http://www.donotlink.com/f325

 

Και αφού είναι τόσο παλιό δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη προσπάθεια να ψάξουμε να δούμε τι συμβαίνει, ας δούμε τι λέει το άρθρο από το Βήμα την εποχή εκείνη (2012)

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=466654

«Πόλεμος για τα φωνήεντα» ξέσπασε στο χώρο της εκπαίδευσης. Το θέμα ξεκίνησαν δάσκαλοι από την Ανατολική Αττική οι οποίοι κατήγγειλαν ότι στο νέο βιβλίο «Νέα Ελληνική Γραμματική», για την Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού αντικαταστάθηκαν γράμματα από φθόγγους.

Ξέσπασε μάλιστα και διαδικτυακή «θύελλα», δεδομένης και της εθνικιστικής υπερβολής που ακολουθεί αντίστοιχα θέματα τις τελευταίες ημέρες, καθώς πολλοί ανήρτησαν σχόλια περί νόθευσης της ελληνικής γλώσσας με τη χρήση ανεπίτρεπτων νεωτερισμών.

Πάντως, όπως εξηγούν οι αρμόδιοι φορείς του υπουργείου Παιδείας σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η σύγχυση που δημιουργήθηκε αφορά την διαφορά μεταξύ φωνητικής και γραπτής διδασκαλίας της γραμματικής.

«Κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο »Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού» το οποίο χρησιμοποιείται από το 2010-11» επισημαίνει σε δήλωση του ο πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας κ. Ι. Καζάζης.

Ο Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο αποτελεί τον κατά τον νόμο επιστημονικό σύμβουλο του υπουργείου Παιδείας, σημειώνει χαρακτηριστικά τα εξής:

Πρώτον, «τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα οποία χρησιμοποιούμε στον γραπτό λόγο είναι εικοσιτέσσερα (24). Επομένως κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο».

 Δεύτερον, «Οι φθόγγοι (ή ήχοι) που χρησιμοποιούνται στον προφορικό λόγο διακρίνονται σε φωνήεντα και σύμφωνα. Όπως διδάσκει ομόφωνα η επιστήμη της γλωσσολογίας (από τη μεγάλη ή «κρατική» Γραμματική Τριανταφυλλίδη του 1940 ως εκείνη των Κλαίρη -Μπαμπινιώτη του 2011), τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι πέντε (5) (a, e, i, o, u), ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι δώδεκα (12): επτά μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και πέντε διγράμματα: τα ει, οι, υι (για τη γραπτή απόδοση του φθόγγου /i/), το αι (για την απόδοση του /e/), και το ου (για τη γραπτή απόδοση του /u/)».
 
Τρίτον, «σε πολύ παλαιότερες -προεπιστημονικές– σχολικές γραμματικές συγχέονταν οι φθόγγοι (ό,τι προφέρουμε) με τα γράμματα (ό,τι γράφουμε). Αντίθετα, στην εν χρήσει σχολική «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού», και η επιστημονική διάκριση ακουόμενων ήχων και γραφόμενων συμβόλων παρουσιάζεται με απλότητα και ακρίβεια, και η άσκηση των μαθητών στην ορθή γραφή είναι συστηματική και αναλυτική μέσα από σαφείς και κατάλληλες ασκήσεις.
Εδώ και η παραδοσιακή ιστορική ορθογραφία τηρείται (αυτή που επιβάλλει την ποιοτική και την αριθμητική διάκριση ‘φθόγγων’ και ‘γραμμάτων’) και η επιστημονική αλήθεια εκφράζεται στο ακέραιο».
 
Τέταρτον, «η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την ορθή εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας.»
 
Το συγκεκριμένο βιβλίο προκηρύχθηκε το 2003. Το 2005 η συγγραφή του ανατέθηκε στη συγγραφική ομάδα: Ειρήνη Φιλιππάκη- Warburton, Μιχάλης Γιωργιαφέντης,Γεώργιος Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, ενώ εγκρίθηκε από το συντονιστικό συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2008.

Παρέμβαση Μπαμπινιώτη

Στο θέμα παρενέβη σήμερα και ο καθηγητής γλωσσολογίας και πρώην υπουργός Παιδείας κ.Γ. Μπαμπινιώτης.

«Πληροφορούμαι ότι έχει εγερθεί ζήτημα για το πόσα είναι τα φωνήεντα τής γλώσσας μας! Πέντε (5), όπως γράφει η νέα σχολική γραμματική (και η γραμματική Τριανταφυλλίδη ήδη από το 1940! και η δική μας επιστημονική γραμματική Κλαίρη -Μπαμπινιώτη 2011), ή επτά (7), όπως μαθαίναμε στις παλαιότερες σχολικές γραμματικές; » αναρωτιέται σε ανάρτηση στην προσωπική του ιστοσελίδα ο κ. Μπαμπινιώτης.

Και συνεχίζει: «Επιστημονική γλωσσολογική απάντηση: τα φωνήεντα ως φθόγγοι είναι πέντε (a, e, o, i, u). Τα γράμματα με τα οποία τα γράφουμε είναι επτά (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) ή, ακριβέστερα, δώδεκα (12), αν προσθέσουμε τα διγράμματα ει, οι, υι (που χρησιμοποιούμε επίσης για τη γραπτή απόδοση τού φθόγγου i), το αι (για την απόδοση τού e) και το ου (για την απόδοση τού u). Ήτοι:


φθόγγος a = γράμμα α

φθόγγος e = γράμμα ε και δίγραμμα αι (επαινώ)

φθόγγος o = γράμματα ο και ω (χώρος)

φθόγγος i = γράμματα ι, η, υ (κυρία, τύπος) και διγράμματα ει, οι, υι (ειρηνικοί, υιός)

φθόγγος u = δίγραμμα ου (πού)

Στην παλαιότερη σχολική γραμματική -προτού αναπτυχθεί η φωνητική και η φωνολογία στην επιστήμη τής γλωσσολογίας- συγχέονταν οι φθόγγοι (οι ήχοι που προφέρουμε στη γλώσσα μας) με τα γράμματα (με τους τρόπους που παριστάνουμε στη γραφή μας τους ήχους, δηλ. τους φθόγγους).
Στη γλώσσα μας προφέρουμε πέντε (5) φωνηεντικούς φθόγγους, πέντε (5) φωνήεντα, αλλά έχουμε περισσότερα γράμματα, επτά μονογράμματα (7) και 5 διγράμματα για να δηλώνουμε στη γραφή των λέξεων τα 5 φωνήεντα: για τον φθόγγο /i/ (τον αποδίδω φωνητικώς) που προφέρουμε λ.χ. στη λέξη πύλη (για λόγους που συνδέονται με την ετυμολογία και την ιστορική ορθογραφία τής λέξης) χρησιμοποιούμε στη γραπτή απόδοση τής λέξης τα γράμματα υ και η. Για τον φθόγγο /i/ που προφέρουμε στη λέξη θείοι χρησιμοποιούμε τα διγράμματα ει και οι»
 
«Προσοχή! Είναι κρίμα -αν όχι ντροπή- να ξαναγυρίσουμε σήμερα στον 21ο αιώνα στα λάθη, δηλαδή στη σύγχυση φθόγγων και γραμμάτων ή, αλλιώς, στη σύγχυση προφοράς και γραφής, που γίνονταν στις παλαιότερες γραμματικές. Έχουμε τόσα άλλα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε» καταλήγει ο καθηγητής γλωσσολογίας.


Στο θέμα έχει αναφερθεί και ο κ.Σαραντάκος στο ιστολόγιο του με αφορμή την έκδοση του βιβλίου »Ο Πόλεμος των φθόγγων»
Αντιγράφω μόνο ένα μικρό κομμάτι και τα υπόλοιπα στο ιστολόγιο του κ.Σαραντάκου.
Το βιβλίο που θα παρουσιάσω, που το εξώφυλλό του το βλέπετε αριστερά, είναι «Ο πόλεμος των φθόγγων» του Βασίλη Αργυρόπουλου, που κυκλόφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις CaptainBook, και το οποίο όπως θα καταλάβατε είναι αφιερωμένο στη Φωνηεντιάδα, όπως συνηθίζω να τη λέω εγώ (ο όρος πρέπει να πλάσθηκε από τον Ν. Λίγγρη), δηλαδή τις επιθέσεις εναντίον της νέας Γραμματικής του Δημοτικού, με την ασύστατη κατηγορία ότι «καταργεί» κάποια γράμματα του αλφαβήτου, επιθέσεις που μας απασχόλησαν πολύ και στο εδώ ιστολόγιο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ο υπότιτλος άλλωστε του βιβλίου, είναι εύγλωττος: Καταργήθηκαν τα γράμματα η, ω, ξ και ψ στη νέα γραμματική του δημοτικού;

Τελικά δεν καταργείται κανένα γράμμα από το αλφάβητο, αυτό θα στενοχωρεί κατά πολύ βέβαια τον δικό μας τον Θοδωρή Δ. ο οποίος κατά γενική ομολογία κάνει τα περισσότερα ορθογραφικά λάθη και αυτό δεν είναι HOAX.
Μια τέτοια απλούστευση θα ήταν ευεργετική για αυτόν αλλά δυστυχώς ή διστιχός τα γράμματα του αλφαβήτου παραμένουν 24 και περιμένουν από όλους μας να τα εκτελέσουμε με την πρώτη ευκαιρία.
Γιώργος Ζ.
ΥΓ. Ελπίζω οι μυστικές υπηρεσίες να εκτιμήσουν το χιούμορ μου στο πρόσωπο του Θοδωρή Δ. και να μην μου κόψουν πρόστιμο στον τρέχοντα μηνιαίο μισθό μου.
Γιώργος Ζαβοδημητράκης

Γιώργος Ζαβοδημητράκης

Αρθρογράφος - Ερευνητής
Γιώργος Ζαβοδημητράκης

Latest posts by Γιώργος Ζαβοδημητράκης (see all)

Σας δίνουμε τη δυνατότητα να σχολιάσετε τις αναρτήσεις μας, αλλά διατηρούμε το δικαίωμα να μη δημοσιεύσουμε το σχόλιο που θα περιέχει:

1. Απειλές, ύβρεις, συκοφαντίες και προσβολές.
2. Προσωπικά δεδομένα τρίτων.
3. Σχόλια, άσχετα με τη δημοσίευση.
4. Θεωρίες συνωμοσίας και hoaxes που παρουσιάζονται σαν πραγματικά με σκοπό να παραπλανήσουν.
5. Πολλαπλά, όμοια σχόλια. (Δημοσιεύουμε μόνο το ένα)
6. Διαφημίσεις προϊόντων ή υπηρεσιών.
7. Πολιτική Προπαγάνδα.
8. Κακόβουλα σχόλια από ψεύτικους χρήστες του disqus.
Επίσης σας παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι ιδιαίτερα μακροσκελή και σε άλλη γλώσσα ή με λατινικούς χαρακτήρες.
Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και οι διαχειριστές της σελίδας ellinikahoaxes ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρουν. Στην περίπτωση που υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα με σχόλιο αναγνώστη, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.