Η αλήθεια είναι πως μια φρίκη θα την πάθετε, αν δεν την έχετε πάθει εδώ και τρία χρόνια που κυκλοφορεί αυτό το άρθρο και που πολύ απλά επανεμφανίστηκε και πάλι.
Aς το δούμε…
ΟΙ ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΞΕΡΟΥΝ , ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ .
ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ …!!!
Σύμφωνα με τους νέους “κανόνες”του 2012 που ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΓΚΡΙΘΕΙ από το “Υπουργείο Παιδείας”, ιδού πώς θα…μαθαίνουν να γράφουν τα ελληνόπουλα της πέμπτης και έκτης δημοτικού έχουν αφαιρέσει το μάθημα γραμματικής από την παιδείας μας
Το μικρό αυτό παράδειγμα – ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ θα έπρεπε να έχει ήδη ξεσηκώσει όσους (λένε ότι) ενδιαφέρονται για το μέλλον της ελληνικής γλώσσας αλλά και των παιδιών μας! Ελληνίδες Μητέρες σώστε τα τα παιδιά σας ζητήσατε το μάθημα γραμματικής !!!!
Την ώρα που οι πάντες αναγνωρίζουν στα λόγια ότι η Παιδεία αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας, στην πράξη κάνουν ότι μπορούν για να την απαξιώσουν. Με μια απίστευτη βιασύνη και επιπολαιότητα, η κυβέρνηση έρχεται χωρίς διάλογο, χωρίς στοιχειώδη συναίνεση να κατεδαφίσει μια σειρά μεταρρυθμίσεις που είχαν θεσπιστεί στο πρόσφατο παρελθόν, για πρώτη φορά μάλιστα με ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη.
Αλλαγές που δεν πρόλαβαν καλά – καλά να εφαρμοστούν και να αξιολογηθούν, ανατρέπονται για να επιστρέψουμε σε ένα καθεστώς της δεκαετίας του ’80, που όταν εφαρμόστηκε μπορεί να λειτούργησε προωθητικά, αλλά σήμερα μετά την εμπειρία δεκαετιών έχει αποδειχθεί ξεπερασμένο και αναποτελεσματικό.
Χωρίς καμιά προετοιμασία, χωρίς διάλογο θεσμοί όπως τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία που αποδεδειγμένα ήταν επιτυχημένοι ανατρέπονται γιατί δεν ταιριάζουν με τις ιδεοληψίες των υπουργών που προΐστανται στην παιδεία. Το ίδιο και με τα Συμβούλια των πανεπιστημίων και το καθεστώς εκλογής των πρυτάνεων, για να ξαναγυρίσουμε στην κομματοκρατία, που τόσα δεινά έχει σωρεύσει στο χώρο της εκπαίδευσης τις τελευταίες δεκαετίες. Διαγράφεται παντελώς η διεθνής εμπειρία, ενώ καταργείται ακόμα και η ηλεκτρονική ψηφοφορία, για να επιστρέψουμε στο καθεστώς, όπου οι οργανωμένες μειοψηφίες θα μπορούν να επιβάλλουν τη θέληση τους.
Αντί η κυβέρνηση να αναζητήσει τι συμβαίνει στα καλύτερα ξένα πανεπιστήμια, αντί να ακούσει τη γνώμη δεκάδων Ελλήνων επιστημόνων που διδάσκουν σε κορυφαία πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, επιλέγει να υιοθετήσει ότι πιο αναχρονιστικό, ότι πιο αποτυχημένο μοντέλο έχει υπάρξει για να …αλλάξει την Παιδεία.
Με διαδικασίες εξπρές, χωρίς κανένα περιθώριο διαλόγου, παρά την αντίθεση σημαντικότατου τμήματος της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της κοινής γνώμης όπως τουλάχιστον καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις, η κυβέρνηση και οι υπουργοί Παιδείας προσωπικά, αντί να λύσουν προβλήματα, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερα. Όσο υπάρχει χρόνος ακόμα, αν υπάρχουν κάποιοι εχέφρονες στην κυβέρνηση και στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία, ας βάλουν φρένο στα σχέδια κατεδάφισης…
Το είδαμε ΕΔΩ
Οι εικασίες του άρθρου όπως είπα κυκλοφορούν από το 2012, ας δούμε ένα παράδειγμα της εποχής εκείνης με πολύ λιγότερα λόγια…
Σύμφωνα με τους νέους “κανόνες” που ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΓΚΡΙΘΕΙ από το “Υπουργείο Παιδείας”, ιδού πώς θα…μαθαίνουν να γράφουν τα ελληνόπουλα της πέμπτης και έκτης δημοτικού από τον Σεπτέμβριο:
Το μικρό αυτό παράδειγμα – ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ θα έπρεπε να έχει ήδη ξεσηκώσει όσους (λένε ότι) ενδιαφέρονται για το μέλλον της ελληνικής γλώσσας αλλά και των παιδιών μας!ΟΙ ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ ΠΟΥ (ΣΥ)ΓΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ!!! Ακούει κανείς;;;
Και αφού είναι τόσο παλιό δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη προσπάθεια να ψάξουμε να δούμε τι συμβαίνει, ας δούμε τι λέει το άρθρο από το Βήμα την εποχή εκείνη (2012)
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=466654
«Πόλεμος για τα φωνήεντα» ξέσπασε στο χώρο της εκπαίδευσης. Το θέμα ξεκίνησαν δάσκαλοι από την Ανατολική Αττική οι οποίοι κατήγγειλαν ότι στο νέο βιβλίο «Νέα Ελληνική Γραμματική», για την Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού αντικαταστάθηκαν γράμματα από φθόγγους.
Πάντως, όπως εξηγούν οι αρμόδιοι φορείς του υπουργείου Παιδείας σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η σύγχυση που δημιουργήθηκε αφορά την διαφορά μεταξύ φωνητικής και γραπτής διδασκαλίας της γραμματικής.
«Κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο ”Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού” το οποίο χρησιμοποιείται από το 2010-11» επισημαίνει σε δήλωση του ο πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας κ. Ι. Καζάζης.
Πρώτον, «τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα οποία χρησιμοποιούμε στον γραπτό λόγο είναι εικοσιτέσσερα (24). Επομένως κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο».
Παρέμβαση Μπαμπινιώτη
Στο θέμα παρενέβη σήμερα και ο καθηγητής γλωσσολογίας και πρώην υπουργός Παιδείας κ.Γ. Μπαμπινιώτης.
«Πληροφορούμαι ότι έχει εγερθεί ζήτημα για το πόσα είναι τα φωνήεντα τής γλώσσας μας! Πέντε (5), όπως γράφει η νέα σχολική γραμματική (και η γραμματική Τριανταφυλλίδη ήδη από το 1940! και η δική μας επιστημονική γραμματική Κλαίρη -Μπαμπινιώτη 2011), ή επτά (7), όπως μαθαίναμε στις παλαιότερες σχολικές γραμματικές; » αναρωτιέται σε ανάρτηση στην προσωπική του ιστοσελίδα ο κ. Μπαμπινιώτης.
Και συνεχίζει: «Επιστημονική γλωσσολογική απάντηση: τα φωνήεντα ως φθόγγοι είναι πέντε (a, e, o, i, u). Τα γράμματα με τα οποία τα γράφουμε είναι επτά (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) ή, ακριβέστερα, δώδεκα (12), αν προσθέσουμε τα διγράμματα ει, οι, υι (που χρησιμοποιούμε επίσης για τη γραπτή απόδοση τού φθόγγου i), το αι (για την απόδοση τού e) και το ου (για την απόδοση τού u). Ήτοι:
φθόγγος a = γράμμα α
φθόγγος e = γράμμα ε και δίγραμμα αι (επαινώ)
φθόγγος o = γράμματα ο και ω (χώρος)
φθόγγος i = γράμματα ι, η, υ (κυρία, τύπος) και διγράμματα ει, οι, υι (ειρηνικοί, υιός)
φθόγγος u = δίγραμμα ου (πού)
Στην παλαιότερη σχολική γραμματική -προτού αναπτυχθεί η φωνητική και η φωνολογία στην επιστήμη τής γλωσσολογίας- συγχέονταν οι φθόγγοι (οι ήχοι που προφέρουμε στη γλώσσα μας) με τα γράμματα (με τους τρόπους που παριστάνουμε στη γραφή μας τους ήχους, δηλ. τους φθόγγους).