Καταρρίπτεται – ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ : ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ ΚΑΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ…ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ

In Hoax by Γιώργος Ζαβοδημητράκης13 Comments

Χωρίς τίτλο

Ας δούμε τι λέει και αυτό το άρθρο το οποίο αναπαράγεται στο διαδίκτυο, δείτε ΕΔΩ


 

Χωρίς τίτλο κκκκ

Σε ένα πρόσφατο πανοικουμενιστικσό ρεσιτάλ του ο Πάπας της Ρώμης Φραγκίσκος, μιλώντας στις 3 Ιουνίου από τον κλασικό εξώστη του Βατικανού στο κοινό που βρίσκονταν στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο πως θεωρεί ότι η Αγία Βίβλος είναι το… ίδιο πράγμα με το Κοράνι των μουσουλμάνων.

Ο αρχηγός των παπικών και αρχήαιρεσιάρχης του χριστιανισμού όμως δεν αρκέστηκε σε αυτή την δήλωση. Προχώρησε ακόμα περισσότερο ισχυριζόμενος πως ο Ιησούς Χριστός, ο Μωάμεθ, ο Γιαχβέ και ο Αλλάχ, είναι το… ίδιο πράγμα δηλαδή διαφορετικά ονόματα του ίδιου Θεού. Φυσικά υπήρξε και η οικουμενιστική στήριξη αυτών των πρωτοφανών αναφορών, πως επί χρόνια ο πόλεμος χώρισε τους ανθρώπους διαφόρων θρησκειών και τώρα ήρθε η ώρα της… «ενότητας» και της σύγκλισης των θρησκευτικών δογμάτων.

Να σημειωθεί ότι πρόθεση του Πάπα όπως αναφέρουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, είναι να πυκνώσει τις επαφές του με το μουσουλμανικό ιερατείο και θα έχει σημαντική συνάντηση σε λίγους μήνες ίσως τον επόμενο Φεβρουάριο, για να διατρανώσει την θέληση του να επιτευχτεί σύγκλιση με το Ισλάμ. Χαρακτηριστικές είναι και οι πόζες του ίδιου Πάπα που φέρεται να ασπάζεται ευλαβικά το Κοράνι.

Αλλά για το Κοράνι και για την ιερότητα του ο Πάπας δεν διεκδικεί την αποκλειστικότητα. Και ο προκαθήμενος του Φαναριού έχει στο παρελθόν δωρίσει το Κοράνι χαρακτηρίζοντας το σαν ιερό βιβλίο, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι προκαθήμενοι των Ιεροσολύμων και της Αλεξανδρείας. Και όλα αυτά με το πονηρό και σατανικό δέλεαρ της… «αγάπης» και της «ενότητας»!

Δηλαδή της… «ενότητας» με τον «Έξω από εδώ»!

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Το είδαμε  amfipolinews, nikosheiladakis.gr


 

Ακόμα ένα άρθρο που δεν μας δίνει παραπομπές, έτσι βάσει φωτογραφίας που χρησιμοποιείται στο άρθρο αλλά και του τίτλου διαβάζουμε σε ιστοσελίδα του εξωτερικού, την washingtonpost.com.co  (μην την μπερδεύετε με την αυθεντική  washingtonpost.com) που είχε και αντιγράψει το άρθρο ότι πηγή του άρθρου είναι η National Report.

Δείτε το άρθρο στο παρακάτω σύνδεσμο όπου στο άρθρο της εξηγεί ότι η είδηση προήλθε από τη National Report

http://www.donotlink.com/fj59

Χωρίς τίτλο

 

Η National Report είναι ακόμα μία σατιρική ιστοσελίδα και το εξηγεί και η ίδια.

http://nationalreport.net/disclaimer/

Δείτε το σατιρικό αυτό άρθρο που παρουσιάστηκε σαν πραγματική είδηση και δεν είναι το πρώτο, ούτε θα είναι και το τελευταίο, στην αρχική πηγή του.

http://nationalreport.net/pope-francis-followers-koran-holy-bible/

Χωρίς τίτλο

 

Εδώ κλείνει το σατιρικό της υπόθεσης.

Στο άρθρο αναφέρει ότι ο πάπας έκανε αυτή τη δήλωση στις 3 Ιούνη, ας το ξαναδούμε.

Σε ένα πρόσφατο πανοικουμενιστικσό ρεσιτάλ του ο Πάπας της Ρώμης Φραγκίσκος, μιλώντας στις 3 Ιουνίου από τον κλασικό εξώστη του Βατικανού στο κοινό που βρίσκονταν στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο πως θεωρεί ότι η Αγία Βίβλος είναι το… ίδιο πράγμα με το Κοράνι των μουσουλμάνων.

Αν και είδαμε πως αυτός ο ισχυρισμός προέρχεται από σατιρική ιστοσελίδα, στις 3 Ιουνίου όντως ο πάπας μίλησε και αναφέρθηκε στο πόλεμο, την φτώχεια και μίλησε για τις δύσκολες στιγμές που περνάνε οι άνθρωποι στη Κίνα εξαιτίας του ναυαγίου του φέρυ στο ποταμό Yangtze και δεν φαίνεται να κάνει αυτό τον ισχυρισμό.

http://www.news.va/en/news/general-audience-of-3-june-2015

http://www.news.va/en/news/general-audience-of-3-june-2015-the-family-17-fami

Ας δούμε και μερικές πραγματικές ειδήσεις.

Το 2014 ο πάπας είχε κάνει έκκληση στους μουσουλμάνους και στους εβραίους μαζί με τους χριστιανούς να εργαστούν από κοινού για ειρήνη και δικαιοσύνη.

http://www.naftemporiki.gr/story/811737/minuma-enotitas-xristianon-mousoulmanon-kai-ebraion-apo-ton-papa

http://www.tovima.gr/world/article/?aid=599831

Και πριν λίγες μέρες στη Βοσνία προέτρεψε τους πολίτες της Βοσνίας να επιδιώξουν την ακατάλυτη εθνοτική και θρησκευτική αρμονία με στόχο να επουλώσουν τις βαθιές πληγές του πολέμου του 1992 – 1995 που κατέστρεψε την χώρα

http://www.naftemporiki.gr/story/962648/episkepsi-tou-papa-fragkiskou-sto-saragebo

Γιώργος Ζ.

 

  • Ίδιο δεν είναι αλλά δεν διαφέρει και ιδιαίτερα. Οι ίδιες περίπου δοξασίες και ακριβώς τα ίδια πρόσωπα (Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ κ.τ.λ.).

  • Giorgos Zoulis

    Ακόμα και αλήθεια να ήταν το άρθρο, που το κακό να υπάρξει σύγκλιση απο τα να σκοτώνονται οι άνθρωποι για την μεταφυσική «πραγματικότητα» που ασπάζεται η κάθε θρησκεία; Ειδικά ο Ιουδαϊσμός, τα διάφορα παρακλάδια του Χριστιανισμού και ο Μωαμεθανισμός έχουν κοινές βάσεις και ρίζες. Το αστείο δε με το Χριστιανισμό είναι οτι κυρήσσει την αγάπη και με το που θα υπάρξει κάτι καινοτόμο ή προοδευτικό που θα αντικρούεται με την παραπάνω στάση ζωής, βγαίνουν οι πυρσοί και οι τσουγκράνες με τη μία. Αν και λεκτικά πλέον και όχι σαν μια μερίδα Μουσουλμάνων που θέλει να επαναφέρει το Μεσαίωνα.

    • Σωστή τοποθέτηση. Αν δεν κάνω λάθος -διορθώστε με, βαριέμαι να το ψάξω- ο θεός των Χριστιανών και των Μουσουλμάνων είναι ο ίδιος με αυτόν του Ιουδαϊσμού, καθόσον και οι δύο αυτές θρησκείες είναι παράγωγά του προγενέστερου Ιουδαϊσμού. Από κει και πέρα οι Μουσουλμάνοι δεν δέχονται τον Ιησού αλλά έχουν προφήτη τον Μωάμεθ, οι Χριστιανοί το αντίστροφο και οι πιστοί του Ιουδαϊσμού ούτε τον έναν, ούτε τον άλλον 🙂
      Έτσι εξηγούνται και οι ομοιότητες στα ιερά βιβλία των θρησκειών αυτών -διαφόρων ειδών αποχές από συγκεκριμένα τρόφιμα, μισαλλοδοξία για τους άπιστους και τους αλλόθρησκους, υποτελή θέση της γυναίκας, μίσος για τους ομοφυλόφιλους, δαιμονοποίηση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας κλπ-.

      Μετά από αυτή την αντιεπιστημονική και εντελώς στο ποδάρι ανάλυσή μου, πρέπει να πω ότι το εν λόγω δημοσίευμα κάνει μπαμ ότι είναι μούφα, διότι κανένας -έχων σώας τα φρένας- αρχιερέας των εν λόγω θρησκειών δε θα προέβαινε πότε σε τέτοια δήλωση-παραδοχή προς τους πιστούς του: It’s bad marketing, plain and simple!

      • crag

        Δεν κάνεις λάθος 🙂

      • Giorgos Zoulis

        Αυτό όντως ισχύει γιατί ο Ιουδαϊσμός είναι υπεύθυνος για την Παλαιά Διαθήκη, ο Χριστιανισμός για την Καινή και έπειτα έρχεται το Κοράνι. Για την ακρίβεια οι Μουσουλμάνοι θεωρούν τον Χριστό ως έναν απο τους μεγάλους προφήτες αλλά όχι τον Μεσσία όπως ο Χριστιανισμός. Δεν έχω διαβάσει το Κοράνι αλλά με λογικούς και μορφωμένους Μουσουλμάνους που έχω συζητήσει θεωρούν τη θρησκεία τους σαν εξέλιξη του Χριστιανισμού και πως ο Μωάμεθ έχει διορθώσει κάποια απο τα κακώς κείμενα της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

    • Λεόντιος Μοναχὸς

      Κάνετε μεγάλο λάθος.
      Πρῶτον, ὁ Θεὸς τῶν χριστιανῶν εἶναι ἡ Ἁγία Τριάδα, τὴν ὁποία ἀγνοοῦν τόσο οἱ Ἑβραῖοι, ἂν καὶ προτυπώνεται σαφῶς στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, ὅσο καὶ οἱ Μουσουλμάνοι.
      Δεύτερον, οἱ χριστιανοὶ δὲν ἀντιπαρατίθενται σὲ ὅ,τι «καινοτόμο ἢ προοδευτικό», ἀλλὰ στὸ θέμα τῆς πίστεως δὲν κάνουν καμμία τροποποίησι, γιατὶ ἀκριβῶς εἶναι θεοπαράδοτη.
      Ὅποιος ἔχει μάτια θὰ δῇ.

      • Giorgos Zoulis

        Άσχετο με τη συζήτηση αλλά το πολυτονικό έχει καταργηθεί εδώ και δεκαετίες. Κυρίως γιατι πλέον δεν προφέρουμε περσιπομένες και δασίες. Δε νομίζω ότι ξέρει κανείς πως προφέρονται. Επίσης η καθαρεύουσα ήταν ένα αποτυχημένο γλωσσικό πείραμα.
        Η αλήθεια είναι δεν έχω πολλές γνώσες πάνω στη συγκιρτική θρησκολογία καθώς άλλος είναι ο τομέας επιστήμης που έχω ακολουθήσει. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι γνώσεις θρησκευτικών μου είναι αρκετά ελλιπείς. Όμως ο Χριστιανισμός βασίζεται στον Ιουδαϊσμό, με τις απαραίτητες καινοτομίες για την εποχή, και ο Μωαμεθανισμός έχει τις ρίζες του στον Χριστιανισμό, τον οποίο οι νορμάλ Μωαμεθανοί και όχι οι αγράμματοι φανατισμένοι χωρικοί που δεν έχουν ποτέ διαβάσει το Κοράνι, πιστεύουν ότι η θρησκεία τους είναι η εξέλιξη του Χριστιανισμού. Φυσικά και κάθε δόγμα έχει τις διαφορές του και παρόλο που ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός μιλάει για την τριαδικότητα του Θεού, στο μυαλό των περισσοτέρων Χριστιανών υπάρχει διαχωρισμός τον τριών.
        Το κύριο στοιχείο είναι οτι ο Χριστιανισμός είναι δόγμα, το οποίο ιστορικά και σύμφωνα με τις διάφορες συνόδους έχει υποστεί τροποποίηση. Θεοποαράδοτη είναι μόνο στους απ΄εξω που δεν έχουν λόγο στις αλλαγές. Γι΄αυτό το λόγο είχαν γίνει και τόσα σχίσματα και «αιρέσεις» γιατί η κάθε μερίδα του Χριστιανισμού δεν ασπαζόταν τις ίδιες (ανθρώπινες) αρχές. Η αλήθεια είναι οτι τους τελευταίους αιώνες δεν έχει γίνει καμια ουσιαστική αναθεώρηση και για να πω την αλήθεια με τις γνώσεις του φυσικού κόσμου που έχουμε, είναι λίγο αστείο (και ιδιαίτερα τρομακτικό) να παίρνει ο κόσμος της μετρητής πράγματα που λέει η βίβλος, η αγία γραφή, οι διαθήκες και τα ευαγγέλια. Το πόσο αστεία είναι κάποια απο τα πράγματα που ισχύριζονται οι περισσότερες παλιές θρησκίες γίνονται εμφανή αν τα συγκρίνουμε με πράγματα που λένε πιο μοντέρνες θρησκείες όπως πχ η Σαϊεντολογία.
        Ο χριστιανισμός και όλες οι θρησκείες είναι η προσπάθεια να εισάγει μεταφυσικά στοιχεία και να εξηγήσει με μεταφυσικούς όρους τον φυσικό κόσμο, κάτι πρακτικά και φιλοσοφικά αδύνατο. Και είναι λογικό καθώς μιλάμε για μια κοσμοθεωρία που βασίζεται σε ιστορίες και προκαταλήψεις μερικών χιλιετηρίδων πριν, χωρίς κανένα στοιχείο ή απόδειξη για την ορθότητά τους.

        • John Smith

          Μερικές διορθώσεις:

          «Το κύριο στοιχείο είναι οτι ο Χριστιανισμός είναι δόγμα, το οποίο ιστορικά και σύμφωνα με τις διάφορες συνόδους έχει υποστεί τροποποίηση». Διευκρινίσεις ναι, τροποποιήσεις όχι. Αντιθέτως δόθηκε μεγάλη προσοχή να μην υπάρξουν αλλοιώσεις του αρχικού δόγματος.

          «…ιστορίες και προκαταλήψεις μερικών χιλιετηρίδων πριν, χωρίς κανένα στοιχείο ή απόδειξη για την ορθότητά τους». Για κάποιον που πιστεύει αποδείξεις υπάρχουν. Για κάποιον που δεν πιστεύει υπάρχουν απλά γεγονότα χωρίς κάποια λογική σύνδεση. Το ότι ένας μη πιστός δεν θα δεχτεί τις αποδείξεις ενός πιστού δεν τις ακυρώνει.

          Επίσης, δεν είναι καλό τη στιγμή που παραδέχεσαι ότι δεν έχεις αρκετές γνώσεις πάνω σε ένα θέμα να το καταδικάζεις, και μάλιστα τόσο δογματικά.

          • Giorgos Zoulis

            Το θέμα είναι τι θεωρεί κάποιος τροποποίηση και τι διευκρίνηση. Αν πρόκειται για μια αμφιβολία που υπάρχει για ένα σημείο των κειμένων, πχ των Ευαγγέλιων που είχαν αντιφατικές αναφορές μεταξύ τους για ένα γεγονός εξαρτάται με τι τρόπο το αντιμετώπισαν ώστε να τους βοηθήσει να καταλήξουν σε μία απόφαση ως το ποιά είναι η πιο ορθή εκδοχή. Το να έκαναν μια έρευνα σε άλλα κείμενα της εποχής απο τους άλλους αποστόλους, για να είναι μέσα στο δόγμα, ή ακόμα καλύτερα και από άλλες ανεξάρτητες πηγές, τότε ναι είναι διευκρίνηση. Διευκρίνηση όμως που τροποποιεί την αντίληψη ενός κειμένου. Κυρίως όταν απλά ορθογραφικά και συντακτικά λάθη μπορούν να αλλάξουν την έννοια ενός κειμένου, που ως δόγμα, πρέπει να γίνεται δεκτό με την ελάχιστη κριτική σκέψη ή αμφισβήτηση ως προς την ορθότητα των λεγόμενων του.

            Με τη λογική αυτή αν κάποιος πραγματικά πιστεύει οτι δεν υπάρχει βαρύτητα μπορεί να πηδήξει από την ταράτσα ενός κτηρίου πιστεύοντας οτι θα πέσει πετάξει στους αιθέρες σαν πουλί. Επίσης το να μη πιστεύεις σε θρησκευτικά κείμενα που δεν έχουν ιστορική βάση ή αν έχουν είναι διανθισμένα με διάφορα μεταφυσικά στοιχεία μόνο και μόνο επειδή θεωρούνται η νόρμα τότε δεν τα κάνει γεγονότα χωρίς λογική, τα κάνει ιστορίες χωρίς λογική. Αλλιώς γιατί τα Ομηρικά έπη να μη θεωρηθούν ως ιστορικά κείμενα επειδή μια μερίδα τα πιστεύει ως ιστορικά κείμενα;

            Θεωρητικά πάντα η δογματική άρνηση ενός θέματος έρχεται κατ’εξοχήν με την έλλειψη γνώσεων πάνω στο συγκριμένο αντικείμενο και ναι είμαι ένοχος στο θέμα του Χριστιανισμού και των θρησκειών. Αυτό κάνουν πχ και οι Ρεπουμπλικάνοι στις ΗΠΑ όπου λόγω έλλειψης γνώσεων, και κοντόφθαλμων συμφερόντων, θεωρούν οτι δεν υπάρχει υπερθέρμανση του πλανήτη και αλλαγή κλίματος. Από την άλλη όμως αν κάποιος έχει μια θεώρηση του σύμπαντος ως ένα φυσικό περιβάλλον όπου οι μεταφυσικές ανησυχίες κάποιων δίποδων θηλαστικών προέρχονται απο τη δική τους έλλειψη γνώσεων για να εξηγήσουν τη δημιουργία και λειτουργία του καθώς και να λύσουν άκριτα τις υπαρξιακές ανυσηχίες τους, γιατί θα πρέπει να σπαταλήσει άσκοπα χρόνο για να εντρυφήσει σε ένα αντικείμενο ώστε να επιχηρήσει να αποδείξει σε κάποιον που πιστεύει στο συγκεκριμένο αντικείμενο; Και όταν λέω πιστεύει το εννοώ με τον ορισμό που έδωσες προηγουμένως. Εκτός και αναφέρεσαι στην ιστορία της εκκλησίας και την εξέλιξη της μέσα στους αιώνες. Αυτό το θεωρώ πιο παραγωγικό ως αποκόμιση γνώσεων αλλά πάλι προσωπικά θα ήταν μόνο και μόνο για να αντικρούω «επιχειρήματα» απο πιστούς, κάτι που νομίζω συμφωνούμε οτι είναι χαμένος χρόνος και για τους δύο.

            Εν συντομία, ναι δεν είμαι άρτιος γνώστης της Χριστιανική

          • John Smith

            Να ξεκινήσω με τα απλά: οι διαφορές στα ευαγγέλια δεν είναι διαφορές που αφήνουν απορίες ως προς το δόγμα. Πχ μπορεί να υπάρχουν διαφορές για το πότε ειπώθηκε κάτι, αλλά όλοι συμφωνούν ότι ειπώθηκε.

            Επίσης, ο Κανόνας τηε Αγίας Γραφής δεν είναι αυθύπαρκτος, αλλά ορίστικε με βάση τη διδασκαλία της Εκκλησίας, προκειμένου αφενώς να διαχωριστούν τα γνήσια κείμενα από τα νόθα (απόκρυφα ευαγγέλια κλπ) και αφετέρου να υπάρχει καταγεγραμμένη η διδασκαλία της Εκκλησίας. Άρα δεν μπορεί ο καθένας να ερμηνεύει την Αγία Γραφή όπως αυτός νομίζει, αφού δεν μπορεί κανείς να ξέρει το νόημα ενός βιβλίου καλύτερα από το συγγραφέα του.

            Η πίστη δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με βάση τη λογική. Αν μπορούσε δεν θα ήταν πίστη αλλά γεγονός. Πιστεύω σημαίνει δέχομαι κάτι ακόμα και αν δεν το κατανοώ απόλυτα.

            Η Αγία Γραφή δεν θεωρείται ούτε ιστορικό ούτε επιστημονικό κείμενο, ούτε προσπαθεί να γίνει. Ο πιστός δεν ενδιαφέρεται για το αν πχ ο κόσμος έγινε σε 7 ημέρες ή σε δισεκατομμύρια χρόνια. Ενδιαφέρεται για το ποιός τον έφτιαξε και γιατί. Η επιστήμη είναι απόλυτα αποδεκτή εφόσον δεν επηρεάζεται από προσωπικά πιστεύω του κάθε επιστήμονα.

            Πίστεψέ με, και εγώ πέρασα τη φάση που θεωρούσα ότι η πίστη είναι κατά της επιστήμης. Όταν όμως το έψαξα καλύτερα διαπίστωσα ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: πίστη και επιστήμη συμβαδίζουν αρμονικά, αρκεί να μην επεμβαίνει η μία σε θέματα της άλλης.

          • Giorgos Zoulis

            Σε ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις και συμφωνώ σχετικά με το τι είναι πίστη και κατα πόσο επηρεάζεται απο τη λογική. Η αλήθεια είναι οτι δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα με τα πιστεύω των άλλων ανθρώπων, όσο και αν τα σχόλια μου μπορεί να δείχνουν το αντίθετο.

            Αν δει κάποιος το θέμα φιλοσοφικά και η επιστήμη είναι μια μορφή πίστης καθώς κάποιες βασικές αρχές γίνονται με τη μορφή αξιωμάτων που στηρίζεται η μετέπειτα γνώση πάνω σ΄αυτά αν και φαντάζομαι δε χρειάζεται να επεξηγήσω περαιτέρω την διαφοροποίηση μεταξύ της κοσμοθεωρίας των επιστημών και των θρησκειών, καθώς φαίνεται οτι έχεις άρτια κατανόηση του θέματος.

            Το θέμα όμως είναι ακόμα και αν η επιστήμη επηρεάζεται απο τα προσωπικά πιστεύω ενός επιστήμονα, θα βρεθούν άλλοι επιστήμονες που θα αντκρούσουν αυτήν την άποψη. Αυτό δεν ισχύει σε περιπτώσεις όπου οι θρησκευτικοί ηγέτες παιρνούν την προσωπική άποψη και αντίληψη της θρησκείας που αντιπροσωπεύουν. Εκεί δεν υπάρχει αμφισβήτηση, είναι η φωνή της θεότητας που αντπροσωπεύει. Και εκεί είναι το πρόβλημα εν μέρει.

            Εξαρτάται τώρα τι θεωρεί καποιος ως πίστη. Την ιδιότητα του ανθρώπου του να πιστεύει κάτι που δεν έχει απόλυτη απόδειξη ως πραγματικότητα ή την πίστη σε μια συγκεκριμένη θρησκεία; Το πρώτο μπορεί να συμβαδίσει με την επιστήμη και να υπάρχει ακόμα και μια άλφα αλληλοεπικάλυψη. Το δεύτερο έχει να κάνει με το βαθμό σύγκρουσης που θα προκαλέσει. Αν η επιστήμη δώσει αποδείξεις για κάτι το οποίο είναι ενάντια της εκάστοτε θεώρησης της πραγματικότητας όπως την αντιλαμβάνεται η εκκλησία τότε γνωρίζεις πολύ καλά τι επακολουθεί.

            Για μένα λοιπόν συνεχίζουν να είναι δύο αντικρουόμενες απόψεις. Όχι όσο ήταν κάποτε γιατί πλέον δε μπορεί εύκολα να φανατιστούν οι πιστόι λόγω του επιπέδου μόρφωσης τους. Και φυσικά κάποιος μπορεί να καταφέρει αυτή τη δυαδική φύση μέσα του όπου μπορεί να τις αποδέχεται αποσπασματικά ανάλογα με την περίσταση.

          • John Smith

            Μην νομίζεις ότι και στα θρησκευτικά πιστεύω δεν υπάρχουν διαφωνίες. Εκτός από την περίπτωση που υπάρχει μόνο ένας αρχηγός-προφήτης, υπάρχουν συχνά διαφωνίες ως προς ορισμένα δογματικά θέματα, που, εάν δεν επιλυθούν, συχνά καταλήγουν σε αιρέσεις. Η Εκκλησία έχει κάνει πολλές συνόδους προκειμένου να ξεκαθαρίσει τέτοια θέματα, και οι αποφάσεις δεν παίρνονται τυχαία αλλά ύστερα από επισταμένη μελέτη και έρευνα.

            Δεν υπάρχει περίπτωση η Εκκλησία να αρνηθεί να δεχτεί κάτι το επιστημονικά αποδεδειγμένο, διότι είναι βέβαιο ότι είναι σύμφωνο με τα όσα διδάσκει. Μπορεί να το αντιμετωπίσει επιφυλακτικά στην αρχή -αφού η επιστήμη δεν είναι αλάθητη- αλλά στο τέλος θα το αποδεχτεί εφόσον επιβεβαιωθεί. Το πρόβλημα είναι όταν κάποιοι -είτε από την μία πλευρά είτε από την άλλη- προσπαθούν, επικαλούμενοι τη θέση τους, να αποδείξουν κάτι για το οποίο δεν έχουν αποδείξεις, ενώ παράλληλα κατηγορούν για φανατισμό όσους δεν δέχονται τη γνώμη τους. Φυσικά δεν φταίει ούτε η Εκκλησία ούτε η επιστήμη, αλλά τα συγκεκριμένα πρόσωπα.

      • Όλα αυτά βέβαια, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει.