Καταρρίπτεται – Αν το σύνολο των λευκών ψηφοδελτίων είναι 50% +1 τότε όλοι οι υποψήφιοι χάνουν το δικαίωμα υποψηφιότητας τους!!!

19

11059846_10207537683340699_5366256069462343060_n

 

Αυτό το μήνυμα κυκλοφορεί αρκετά χρόνια στο διαδίκτυο και στο μαγικό κόσμο του facebook, έτσι και τώρα που μπήκαμε σε προεκλογική περίοδο οι χρήστες του facebook είπαν να ενημερώσουν τους φίλους τους για τα πολιτικά τους δικαιώματα, μόνο που η συγκεκριμένη περίπτωση δεν ισχύει.

11059846_10207537683340699_5366256069462343060_n (1)

Δεν μπορώ να καταλάβω τι σκέφτονται οι χρήστες του facebook, μεταξύ αυτών και αρκετοί φίλοι μου,  όταν κοινοποιούν τέτοιου είδους ανυπόστατα κείμενα και μάλιστα προτρέπουν και τους άλλους χρήστες – φίλους του στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου να πράξουν το ίδιο. Η αντίδραση τους όμως όταν τους επισημαίνεται το λάθος τους είναι όλα τα λεφτά.

Όπως όμως είπα το κειμενάκι αυτό κυκλοφορεί πολλά χρόνια, ας δούμε τι έγραφε το antichainletter το 2011 επικαλούμενο τους ισχύοντες εκλογικούς νόμου για το θέμα.

Ας δούμε όμως τι λέει ο εκλογικός νόμος:

Εκλογικό σύστημα

Σύμφωνα με το εκλογικό σύστημα, για να εισέλθει ένας συνδυασμός ή ένας μεμονωμένος υποψήφιος στη Βουλή, πρέπει να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 3% των εγκύρων ψήφων πανελλαδικά. Αν για παράδειγμα δώσουν 8.000.000 πολίτες έγκυρη ψήφο, θα πρέπει το κόμμα ή ο μεμονωμένος υποψήφιος να λάβει τουλάχιστον 240.000 ψήφους, προκειμένου να λάβει μέρος στην κατανομή των εδρών. Η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό την αποφυγή του κατακερματισμού των βουλευτικών εδρών σε πολύ μικρά κόμματα και την ενίσχυση των μεγάλων κομμάτων, ώστε να σχηματίζεται ευκολότερα απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή.

Ο νόμος 3231/2004 εισάγει κατά τα λοιπά νέο σύστημα κατανομής των κοινοβουλευτικών εδρών σε όσους ξεπεράσουν αυτό το ποσοστό. Ως έγκυρες ψήφοι λογίζονται οι ψήφοι οι οποίες δεν είναι άκυρες (σημαδεμένες, μουντζουρωμένες, φάκελος χωρίς ψηφοδέλτιο κλπ.) ή λευκές. Ο αποκλεισμός των λευκών από τις έγκυρες ψηφους έγινε με μεταγενέστερο ερμηνευτικό νόμο, τον ν. 3434/2006, παρ’όλο που το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο με την 12/2005 απόφασή του είχε κρίνει κατά πλειοψηφία (6 προς 5) ότι η αντίστοιχη ρύθμιση του προηγούμενου νόμου ήταν αντισυνταγματική. Το δικαστήριο είχε κρίνει ότι η λευκή ψήφος διακρίνεται από την άκυρη και αποτελεί ενάσκηση του εκλογικού δικαιώματος, γι’ αυτό και θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν. Οι διατάξεις που ορίζουν ότι το εκλογικό μέτρο ευρίσκεται χωρίς να συμπεριληφθούν οι λευκές ψήφοι «θίγουν τον πυρήνα της λαϊκής κυριαρχίας και την ισότητα της ψήφου και είναι αντίθετες προς τις […] συνταγματικές διατάξεις». Η απόφαση αυτή πάντως ανέτρεπε προηγούμενες αποφάσεις τόσο του ίδιου του ΑΕΔ όσο και του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες η μη προσμέτρηση των λευκών κατά την εξεύρεση του εκλογικού μέτρου είχε κριθεί σύμφωνη με το Σύνταγμα. Πιο συγκεκριμένα ο παρών εκλογικός νόμος προβλέπει τα εξής:

Για να εισέλθει ένας συνδυασμός (κόμμα, συνασπισμός κομμάτων ή μεμονωμένος υποψήφιος) στο Κοινοβούλιο, πρέπει να λάβει ποσοστό τουλάχιστον 3% επί των εγκύρων ψηφοδελτίων της επικράτειας (Άρθρο 5 του νόμου). Στα έγκυρα δε συμπεριλαμβάνονται τα λευκά ψηφοδέλτια.

Χρήζει κάτι περισσότερης ερμηνείας? Απλή αμάθεια ή σκόπιμη παραπληροφόρηση ?

Όλο το άρθρο μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.

https://antichainletter.wordpress.com/2011/11/01/vote51/

Τα μηνύματα που δεχτήκαμε ήταν αρκετά κάτι που σημαίνει ότι μάλλον η αναπαραγωγή του κειμένου αυτού καλά κρατεί.

Γιώργος Ζ.