Ποιοι είμαστε
Αρχική Όχι, ΔΕΝ υπάρχουν φωτογραφίες από το εσωτερικό αεροπλάνων αεροψεκασμώνHOAXES ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ

Όχι, ΔΕΝ υπάρχουν φωτογραφίες από το εσωτερικό αεροπλάνων αεροψεκασμών

27 Οκτ
2015

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 8 έτη.

Εδώ και αρκετά χρόνια κυκλοφορούν φωτογραφίες οι οποίες υποτίθεται πως παρουσιάζουν το εσωτερικό αεροπλάνων τα οποία χρησιμοποιούνται για αεροψεκασμούς. Οι φωτογραφίες είναι πραγματικές, ωστόσο δεν έχουν καμία σχέση με την εν λόγω θεωρία συνωμοσίας.


Συνωμοσιολογία

Το είδαμε στα: ellaniapili.blogspot.com, pentapostagma.gr, pasmiellinbarbaros.blogspot.com, triklopodia.gr


Τα υπό εξέταση άρθρα είναι κατ’ ουσίαν μια συλλογή από φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο ίντερνετ και συλλέγονται από οπαδούς της συνωμοσιολογικής θεωρίας των αεροψεκασμών, με περιγραφές, όπως «Εσωτερικό αεροπλάνου ψεκασμών».

Οι περισσότερες φωτογραφίες είναι από αεροσκάφη δοκιμών στην προ-παραγωγική τους φάση στα οποία τοποθετούνται βαρέλια έρματος (Ballast barrels). Μερικές από αυτές τις φωτογραφίες δείχνουν το εσωτερικό πυροσβεστικών αεροπλάνων, άλλες είναι από ερευνητικά αεροσκάφη με εξαρτήματα για συλλογή πληροφοριών ή δειγμάτων από την ατμόσφαιρα και ορισμένες είναι από αεροσκάφη που πραγματικά ψεκάζουν σε πολύ χαμηλό υψόμετρο για λόγους όπως η καταπολέμηση κουνουπιών ή ψεκασμός με διαλυτικά για τις πετρελαιοκηλίδες. Αυτές οι μορφές ψεκασμών δεν έχουν καμιά σχέση με τις λευκές ουρές που αφήνουν τα jet στα 30,000 με 40,000 πόδια.

Τα βαρέλια έρματος (Ballast barrels) είναι μεγάλα βαρέλια με νερό που χρησιμοποιούνται για να προσομοιώσουν το βάρος των επιβατών όταν οι εταιρίες κατασκευής αεροσκαφών κάνουν τεστ και ελέγχους για εξασφάλιση ισορροπίας στο αεροσκάφος κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων. Τα βαρέλια μερικές φορές είναι απομονωμένα και μερικές φορές συνδέονται με σωλήνες ώστε το νερό να μπορεί να αντληθεί κατά την διάρκεια της πτήσης για να προσομοιωθεί η κίνηση των επιβατών μέσα στο αεροπλάνο.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τις εν λόγω δεξαμενές επειδή για να πάρει έγκριση πρέπει να περάσει αρκετές δοκιμές μεταφέροντας μεγάλο εύρος βάρους καθώς και έλεγχο σταθερότητας σε συνθήκες μετατόπισης βάρους.

Στο πλαίσιο ανάλυσης των ισχυρισμών που γίνονται στα προαναφερθέντα άρθρα είναι σκόπιμο να εξεταστεί η κάθε φωτογραφία ξεχωριστά:


Φωτογραφία 1

Στη φωτογραφία βλέπουμε την Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας να προσπαθεί να δημιουργήσει βροχή για την καταπολέμηση των πυρκαγιών το 2005 στη Σουμάτρα, ψεκάζοντας στα σύννεφα διάλυμα νερού με χλωριούχο νάτριο (αλάτι). Τέσσερα αεροσκάφη c130 είχαν πάρει μέρος στο εγχείρημα. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 2

Η φωτογραφία είναι από δοκιμή αεροσκάφους Boeing 787-8 Dreamliner N787BA με βαρέλια έρματος που περιέχουν νερό. [πηγή]


Φωτογραφία 3

Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι παρμένη από άρθρο-παρουσίαση του 2010 στο περιοδικό Wired για το Boeing 747-8. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή δεδομένων, ενώ διαθέτουν και τερματικά όπου οι μηχανικοί ανέλυαν κατά τα δεδομένα κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων, όπως οι διάφορες μανούβρες που εκτελούνταν και τα συστήματα του αεροσκάφους. [πηγή]


Φωτογραφία 4

Η φωτογραφία είναι από τεστ του 777-300 ER της Boeing και έχει παρθεί από σχετικό άρθρο-ανάλυση της διαδικασίας ελέγχου του αεροσκάφους. [πηγή]


Φωτογραφία 5

Στη φωτογραφία βλέπουμε βαρέλι έρματος (ballast barrel) το οποίο περιέχει νερό. Η φωτογραφία βρισκόταν στο άρθρο-παρουσίαση του 2010 στο περιοδικό Wired για το Boeing 747-8, όπως και η φωτογραφία 3. [πηγή]


Φωτογραφία 6

Πρόκειται για το άνω κατάστρωμα ενός αεροσκάφους Airbus A380-841 με δεξαμενές έρματος οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για την προσομοίωση διαφορετικών φορτίων κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων. [πηγή]


Φωτογραφία 7

Η συγκεκριμένη φωτογραφία δεν έχει καμία παρουσίαση εξοπλισμού, είναι ένας απλός τεχνικός και η φωτογραφία, όπως και μερικές ακόμα έχουν παρθεί από τη σελίδα “Seattlepi”. [πηγή]


Φωτογραφία 8

Αεροσκάφος Airbus A380 με δεξαμενές έρματος που χρησιμοποιούνται για την προσομοίωση διαφορετικών φορτίων κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων. [πηγή]


Φωτογραφία 9

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων των δοκιμαστικών πτήσεων σε αεροσκάφος Boeing 787. Στο κάτω μέρος της φωτογραφίας βλέπουμε και την πινακίδα που εξηγεί το ηλεκτρονικό σύστημα συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. [πηγή]


Φωτογραφία 10

Η καμπίνα του αεροσκάφους Airbus A380 με δεξαμενές έρματος που προσομοιώνουν το βάρος των επιβατών σε δοκιμαστικές πτήσεις. [πηγή]


Φωτογραφία 11

Άλλη μια καμπίνα του αεροσκάφους Airbus A380 με δεξαμενές έρματος για να προσομοιώσει το βάρος των επιβατών. Η φωτογραφία λήφθηκε στο Dubai Airshow 2005. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι οι δεξαμενές (βαρέλια) έρματος δεν είναι κρυφό εξάρτημα των ελέγχων αεροσκαφών και παρουσιάζονται συχνά σε αντίστοιχες εκθέσεις. [πηγή]


Φωτογραφία 12

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων των δοκιμαστικών πτήσεων. [πηγή]


Φωτογραφία 13

Μια κοντινή φωτογραφία από βαρέλια έρματος σε Boeing 747-8. Η φωτογραφία υπάρχει σε μεγάλη ανάλυση στην αρχική πηγή της και εκεί φαίνεται καθαρά η πινακίδα που υπάρχει στη δεξιά πλευρά της φωτογραφίας και εξηγεί το σύστημα έρματος που περιέχει νερό. [πηγή]


Φωτογραφία 14

Αεροσκάφος Airbus A380 με δεξαμενές έρματος από το ίδιο άρθρο που έχει παρθεί και η φωτογραφία 7. [πηγή]


Φωτογραφία 15

Η φωτογραφία είναι από τεστ του 777-300 ER της Boeing και έχει παρθεί από το ίδιο άρθρο όπως η φωτογραφία 4. [πηγή]


Φωτογραφία 16

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη συλλογή και την ανάλυση δεδομένων από τις δοκιμαστικές πτήσεις του Airbus A380. Από εδώ, οι τεχνικοί μπορούσαν να ελέγχουν όλα όσα συνέβαιναν στο Α380 κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής πτήσης και να παρακολουθούν τις 35 κάμερες που βρίσκονται μέσα και έξω από το αεροπλάνο. Η εν λόγω φωτογραφία πάρθηκε από το ίδιο άρθρο όπως οι εικόνες 7 και 14. [πηγή]


Φωτογραφία 17

Στη φωτογραφία βλέπουμε βαρέλια έρματος (ballast barrel) που περιέχουν νερό. Πρόκειται για φωτογραφία που έχει παρθεί από το ίδιο άρθρο-παρουσίαση του 2010 στο περιοδικό Wired για το Boeing 747-8 όπως οι 3 και 5. [πηγή]


Φωτογραφία 18

Φωτογραφία του Boeing 747-8 εν ώρα πτήσης, παρμένη από το άρθρο-παρουσίαση του 2010 του περιοδικού Wired όπως και οι φωτογραφίες 3, 5, και 17. [πηγή]


Φωτογραφία 19

Αεροσκάφος Airbus A380 με δεξαμενές έρματος. [πηγή]


Φωτογραφία 20

Στη φωτογραφία βλέπουμε ένα Boeing 777-240/LR στο στάδιο των δοκιμών. [πηγή]


Φωτογραφία 21

Από το ίδιο άρθρο-παρουσίαση του 2010 στο περιοδικό Wired για το Boeing 747-8, από όπου έχουν πάρει και τις φωτογραφίες 3, 5, 17 και 18. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι για συλλογή και ανάλυση δεδομένων από τις δοκιμές. [πηγή]


Φωτογραφία 22

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων των δοκιμαστικών πτήσεων σε σε αεροσκάφος Boeing 787. Αριστερά και στο βάθος βλέπουμε τους επισκέπτες που ξεναγούνται στο αεροσκάφος. Όπως εξηγήσαμε ήδη, τα βαρέλια έρματος και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τη συλλογή και την ανάλυση δεδομένων δεν είναι κρυφά και παρουσιάζονται στο κοινό σε διάφορες εκθέσεις αεροσκαφών. Από την ίδια πηγή με τη φωτογραφία 9. [πηγή]


Φωτογραφία 23

Το κύριο κατάστρωμα του 747-8 Ι της Boeing’s, με τα βαρέλια έρματος (ballast barrel) που περιέχουν νερό και χρησιμοποιούνται στις δοκιμαστικές πτήσεις. Η φωτογραφία λήφθηκε στο Paris Air Show από τη σελίδα “cnet” το 2011. [πηγή]


Φωτογραφία 24

Στις φωτογραφίες βλέπουμε την Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας να προσπαθεί να δημιουργήσει βροχή για την καταπολέμηση των πυρκαγιών το 2005 στη Σουμάτρα, ψεκάζοντας στα σύννεφα διάλυμα νερού με χλωριούχο νάτριο (αλάτι). Τέσσερα αεροσκάφη c130 είχαν πάρει μέρος στο εγχείρημα. Πρόκειται για την ίδια φωτογραφία όπως η αρχική. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 25

Αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία είναι μικρά μεταλλικά εξαρτήματα (static discharger) βιδωμένα στο πτερύγιο του αεροσκάφους για να μην συσσωρεύεται ο στατικός ηλεκτρισμός και παρουσιάζονται προβλήματα στις επικοινωνίες. Οι οπαδοί της θεωρίας των αεροψεκασμών, τα παρουσιάζουν ως ακροφύσια αεροψεκασμού. [πηγή]


Φωτογραφία 26

Το σύστημα που απεικονίζεται στην εν λόγω φωτογραφία ψεκάζει νερό η επιβραδυντικό υγρό σε δασικές πυρκαγιές. Το σύστημα “MAFFS” (Modular Airborne FireFighting System) μετατρέπει το C-130 Hercules σε πυροσβεστικό αεροσκάφος. Αυτό επιτρέπει την Δασική Υπηρεσία των ΗΠΑ (USFS) να χρησιμοποιεί τα στρατιωτικά αεροσκάφη c130 ως ένα εργαλείο πυρόσβεσης για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Φωτογραφίες του συστήματος MAFFS έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές φορές από τους οπαδούς της θεωρίας των αεροψεκασμών ως επιχείρημα υπέρ των ισχυρισμών τους. Η συγκεκριμένη φωτογραφία πάρθηκε από τη σελίδα “Wild Fire Today”. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 27

Στη φωτογραφία απεικονίζονται σωληνάκια αποχέτευσης (pylon drain) της βάσης του κινητήρα. Η βάση του κινητήρα, έχει αυτό το σύστημα αποχέτευσης, για να μη συσσωρεύονται εύφλεκτα υγρά από μικρο-διαρροές και λόγω της μεγάλης θερμοκρασίας του κινητήρα τα οποία μπορεί να αναφλεγούν. Μια αναλυτική παρουσίαση του εν λόγω συστήματος με αποδείξεις και τεχνικά εγχειρίδια των αεροσκαφών βρίσκεται σε σχετικό άρθρο της σελίδας “metabunk”. [πηγή]


Φωτογραφία 28

Η εν λόγω φωτογραφία δείχνει ένα Douglas DC-3 το οποίο έχει μετατραπεί σε αεροσκάφος που ψεκάζει χημικά διαλυτικά για την καταπολέμηση πετρελαιοκηλίδων. Η φωτογραφία προέρχεται από τη σελίδα “Midland Skies”. [πηγή]


Φωτογραφία 29

Το αεροπλάνο είναι τύπου Grumman Gulfstream I και δεν ψεκάζει αλλά παίρνει δείγματα από την ατμόσφαιρα. Είναι ένα ερευνητικό αεροσκάφος με αριθμό Ν701ΒΝ και χρησιμοποιείται από την υπηρεσία Εθνικών Εργαστηρίων Ενέργειας. Η έρευνα για την οποία χρησιμοποιείται είναι κυρίως πάνω στους ατμοσφαιρικούς ρύπους, συγκεκριμένα αυτούς που προέρχονται από την καύση άνθρακα των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας. Επίσης χρησιμοποιείται και στην έρευνα για τις ιδιότητες των νεφών που συμπεριλαμβάνουν και τα ίχνη συμπύκνωσης. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3]


Φωτογραφία 30

Η φωτογραφία αυτή κυκλοφόρησε στο facebook, και είναι από το αεροδρόμιο Bromma στη Στοκχόλμη. Η “Aerochem” είναι μια γνωστή εταιρία που τροφοδοτεί με υγρά απόψυξης αεροδρόμια στη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Δανία και τη Φινλανδία. Δεδομένου του ονόματος “Aerochem” στη δεξαμενή και του λογότυπου με ένα αεροσκάφος που αφήνει ουρά από πίσω του, οπαδοί της θεωρίας των αεροψεκασμών θεώρησαν πως βρήκαν μυστικές δεξαμενές αεροψεκασμών. Το 2015 η Aerochem αγοράστηκε από την εταιρία Clariant και πλέον φέρει αυτό το όνομα. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 31

Σε αυτή τη φωτογραφία βλέπουμε τους κινητήρες ενός ekranoplan και συγκεκριμένα από το “Lun” Project 903 που έφτανε τα 500 χ.μ.ω. σε ταχύτητα. Tα ekranoplans είναι οχήματα που μπορούν να πλεύσουν και να πετάξουν μερικά μέτρα πάνω από το νερό. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ταξινομεί τα οχήματα αυτά όπως τα θαλάσσια πλοία. Η συγκεκριμένη εικόνα δεν έχει καμία σχέση με τις ουρές των αεροσκαφών. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 32

Σε αυτές τις φωτογραφίες βλέπουμε πως τα contrails μπορούν να εξαπλωθούν στον ουρανό, ένα φαινόμενο που εξηγείται από τη φυσική και την μετεωρολογία. Τα contrails που δείχνουν την παρουσία υψηλής σχετικής υγρασίας σε μεγάλα υψόμετρα, προηγούνται από τα σύννεφα Cirrostratus, που είναι αυτό το λευκό ή γκρι πέπλο και που σχεδόν πάντα καταλήγει να καλύπτει ολόκληρο τον ουρανό. Οι φωτογραφίες αυτές κυκλοφόρησαν στο fb και η σελίδα Metabunk ανακάλυψε τον τόπο και το χρόνο που λήφθηκαν. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3]


Φωτογραφία 33

Αυτή δεν είναι φωτογραφία, αλλά ένα καρέ από βίντεο-είδηση του BBC. Αυτό που βλέπουμε στην εικόνα είναι απόρριψη καυσίμου από αεροσκάφος Lockheed AP-3C Orion. Η αυστραλιανή πολεμική αεροπορία, έλαβε μέρος στην αναζήτηση του χαμένου αεροσκάφους της Μαλαισίας (MH370) και το αεροσκάφος AP-3C Orion απογειώθηκε από το Perth της Αυστραλίας, με καύσιμα για εννέα ώρες πτήση. Η πτήση όμως ακυρώθηκε λόγω κακών καιρικών συνθηκών και το αεροσκάφος απέρριψε το επιπλέον καύσιμο για να ελαττώσει το βάρος του και να προσγειωθεί με χαμηλότερο βάρος από το μέγιστο επιτρεπτό βάρος προσγείωσης (MLW). [πηγή]

Η απόρριψη καυσίμου, είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται από αεροσκάφη σε ορισμένες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, για να ελαφρύνει το βάρος του αεροσκάφους ή τη μείωση του κινδύνου της φωτιάς. Τα αεροσκάφη έχουν δύο βασικά είδη των ορίων βάρους: το μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) και το μέγιστο βάρος προσγείωσης (MLW). Το αεροσκάφος απογειώνετε με χαμηλότερο βάρος από το μέγιστο βάρος απογείωσης, καταναλώνει τα καύσιμά του στη διαδρομή και προσγειώνετε με μικρότερο βάρος από το μέγιστο βάρος προσγείωσης. Αν το αεροσκάφος απογειώνεται με μέγιστο βάρος απογείωσης και στη συνέχεια αντιμετωπίζει μια κατάσταση όπου πρέπει να επιστρέψει στο αεροδρόμιο (λόγω μηχανικών προβλημάτων ή να υπάρχει επιβάτης με ιατρικό πρόβλημα και να χρειάζεται άμεση βοήθεια), δεν θα καταναλώσει τα καύσιμα που πρέπει και το αεροσκάφος μπορεί να υπερβαίνει το μέγιστο βάρος προσγείωσης. Εάν ένα αεροσκάφος προσγειωθεί με μεγαλύτερο βάρος από το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος προσγείωσης, θα μπορούσε να πάθει δομικές ζημιές. Μία και μόνο υπέρβαρη προσγείωση θα απαιτούσε λεπτομερή επιθεώρηση του αεροσκάφους για πιθανές ζημιές. [πηγή]


Φωτογραφία 34

Η αρχική πηγή της εν λόγω φωτογραφίας είναι άγνωστη. Αυτό που βλέπουμε, είναι απόρριψη καυσίμου από αεροσκάφος Boeing 767-400. Τα παρακάτω λινκ δεν είναι η πηγή της φωτογραφίας αλλά δείχνουν πως γίνετε η απόρριψη καυσίμου (fuel dump) από αεροσκάφος Boeing 767-400. Ακριβώς αυτό που βλέπουμε και στη φωτογραφία. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 35

Στη φωτογραφία βλέπουμε βαρέλια έρματος και τον ηλεκτρονικό σταθμό συλλογής δεδομένων σε αεροσκάφος Airbus A350 XWB, κατά τη διάρκεια του Farnborough International Air Show, Farnborough, Αγγλία, Δευτέρα 14 Ιουλίου. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 36

Στη φωτογραφία βλέπουμε ένα Yakovlev Yak-40 στο αεροδρόμιο της Πάργας το 1989. Οι δεξαμενές είναι πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου για υπερατλαντική πτήση. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 37

Η μοναδική πληροφορία για αυτή τη φωτογραφία δίνεται από μια γερμανική ιστοσελίδα που εξετάζει τις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι οπαδοί της θεωρίας των αεροψεκασμών και δίνει σαν αρχική πηγή τη σελίδα της εταιρίας WEST-CON Services, η οποία παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού δεξαμενών καυσίμου. Αλλά η ιστοσελίδα της εταιρίας WEST-CON Services δεν υπάρχει πια. [πηγή]

Οι δεξαμενές αυτές χρησιμοποιούνται για μεταφορές καυσίμου σε απομακρυσμένες περιοχές και σε αεροσκάφη ως επιπλέον δεξαμενές καυσίμου (aircraft ferry tank) έτσι ώστε να μη χρειάζεται ανεφοδιασμός σε μεγάλα ταξίδια. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 38

Στη φωτογραφία βλέπουμε δεξαμενές στο άνω κατάστρωμα από το Evergreen supertanker, ένα Boeing 747 που μετατράπηκε στο μεγαλύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος που υπάρχει και το οποίο μπορεί να μεταφέρει 20.000 γαλόνια νερού ή επιβραδυντικού υγρού. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 39

Στη φωτογραφία βλέπουμε επιπλέον δεξαμενές καυσίμου σε Boeing 717 της Hawaiian Air. Οι πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (ferry tanks), χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη για να μην χρειάζονται ανεφοδιασμό στα μεγάλα ταξίδια. [πηγή]


Φωτογραφία 40

Στη φωτογραφία βλέπουμε ένα Airbus A340-600 να κάνει απόρριψη καυσίμου. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 41

Η φωτογραφία αυτή (όπως και η φωτογραφία 30) κυκλοφόρησε στο facebook, και είναι από το αεροδρόμιο Bromma στη Στοκχόλμη και παρουσιάση δεξαμενή υγρού απόψυξης της εταιρίας Aerochem (η εταιρία ονομάζεται πλέον Clariant). [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 42

Στη φωτογραφία βλέπουμε, ανεφοδιασμό καυσίμου σε αεροσκάφος Boeing 737. [πηγή]


Φωτογραφία 43

Δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για αυτή τη φωτογραφία. Πιθανότατα είναι από αεροσκάφος Douglas DC-4 που έχει μετατραπεί σε ψεκαστικό για την καταπολέμηση των πετρελαιοκηλίδων (Oil Bomber). [πηγή]


Φωτογραφία 44

Πρόκειται για σωληνάκια αποχέτευσης (pylon drain) της βάσης του κινητήρα όπως και στην εικόνα 27. [πηγή]


Φωτογραφία 45
Φωτογραφία 46
Φωτογραφία 47

Στις φωτογραφίες βλέπουμε εκτινασσόμενες φωτοβολίδες οι οποίες όταν καίγονται ελευθερώνουν σωματίδια ιωδιούχου αργύρου που δρουν σαν πυρήνες συμπύκνωσης στα σύννεφα. Η σπορά των νεφών με ιωδιούχο άργυρο και ξηρό πάγο, δεν είναι κάτι καινούργιο ή μυστικό και δεν έχει καμιά σχέση με τις λευκές ουρές των αεροσκαφών στα 30.000 με 40.000 πόδια, που αναφέρει η θεωρία των αεροψεκασμών.

Η σπορά των νεφών γίνετε σε πολύ πιο χαμηλό ύψος, συνήθως με μικρά ελικοφόρα αεροσκάφη που δεν φτάνουν σε ψηλά. Η εν λόγω διαδικασία γίνεται για την προστασία από χαλαζόπτωση και την πρόκληση βροχής σε περιορισμένο τοπικό επίπεδο. Ακόμη, η θεωρία των αεροψεκασμών δεν κάνει αναφορά σε ιωδιούχο άργυρο αλλά αλουμίνιο, στρόντιο και βάριο και ισχυρίζεται πως αυτό συμβαίνει τα τελευταία 20 χρόνια και είναι ένα μυστικό σχέδιο, σε αντίθεση με τη σπορά των νεφών που υπάρχει εδώ και 50-60 χρόνια, και είναι ευρέως γνωστή. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 48

Όπως και στις παραπάνω φωτογραφίες 45-47, βλέπουμε τις βάσεις για σταθερές φωτοβολίδες που καίγονται επί τόπου και δεν εκτινάσσονται.


Φωτογραφία 49

Δεξαμενές πετρελαίου σε αεροσκάφος Boeing 727-223 με καταχώριση Ν844ΑΑ. Οι δεξαμενές του, χρησιμοποιούνται για μεταφορά καυσίμου ντίζελ και το αεροσκάφος λειτούργησε ως κινητός σταθμός ανεφοδιασμού στην Αφρική. Μετέφερε 10 δεξαμενές καυσίμων με 500 γαλόνια η κάθε μία. Η αεροπορική εταιρεία είχε υπογράψει σύμβαση για την προμήθεια καυσίμων σε ορυχεία διαμαντιών στην Αγκόλα, καθώς η μεταφορά εμπορευμάτων οδικώς ήταν σχεδόν αδύνατη λόγω του εμφυλίου πολέμου. Το αεροσκάφος έχει κλαπεί στις 25 Μαΐου 2003. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 50

Στη φωτογραφία βλέπουμε την Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας να προσπαθεί να δημιουργήσει βροχή για την καταπολέμηση των πυρκαγιών το 2005 στη Σουμάτρα, ψεκάζοντας στα σύννεφα διάλυμα νερού με χλωριούχο νάτριο (αλάτι) όπως στην φωτογραφία 1. [πηγή]


Φωτογραφία 51

Στη φωτογραφία βλέπουμε τα ακροφύσια του Evergreen supertanker, ένα Boeing 747, το οποίο μετατράπηκε στο μεγαλύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος που υπάρχει και μπορεί να μεταφέρει 20.000 γαλόνια νερού ή επιβραδυντικού υγρού, όπως και στη φωτογραφία 38. [πηγή]


Φωτογραφία 52
30265
Φωτογραφία 53

Το αεροπλάνο είναι τύπου Grumman Gulfstream I και δεν ψεκάζει την ατμόσφαιρα, αλλά παίρνει δείγματα από την ατμόσφαιρα. Είναι ένα ερευνητικό αεροσκάφος με αριθμό Ν701ΒΝ και χρησιμοποιείται από την υπηρεσία Εθνικών Εργαστηρίων Ενέργειας. Το ίδιο με τη φωτογραφία 29. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3]


Φωτογραφία 54

Απόρριψη καυσίμου σε αεροσκάφος  Fokker 70. [πηγή]


Φωτογραφία 55

Στη φωτογραφία βλέπουμε επιπλέον δεξαμενές καυσίμου σε Boeing 717 της Hawaiian Air. Οι πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (ferry tanks), χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη για να μην χρειάζονται ανεφοδιασμό στα μεγάλα ταξίδια. Το ίδιο αεροσκάφος, βλέπουμε και στη φωτογραφία 39. [πηγή]


Φωτογραφία 56

Μετατροπή ουκρανικό Ilyushin Il-78 σε ιπτάμενο τάνκερ για να ανεφοδιάζει πολεμικά αεροσκάφη. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 57

Στη φωτογραφία βλέπουμε τις δεξαμενές του Boeing KC-97 Stratotanker. Το Boeing KC-97 Stratotanker ήταν αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, Αμερικανικής σχεδίασης και κατασκευής. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου, έχουν αποσυρθεί οριστικά το 1978. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 58

Το εξάρτημα αυτό χρησιμοποιείται από την αεροπορία για να ελέγξει την δημιουργία πάγου στα αεροπλάνα κατά την διάρκεια πτήσεων. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 59
Φωτογραφία 60

Μια σπάνια φωτογραφία που μας παρουσιάζει απόρριψη καυσίμου από αεροσκάφος Lockheed ΕΚ-121. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν αποσυρθεί οριστικά από το 1978. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 61

Στην εν λόγω φωτογραφία βλέπουμε ένα Douglas DC-4 που έχει μετατραπεί σε ψεκαστικό για την καταπολέμηση των πετρελαιοκηλίδων και που τώρα ανήκει στην Buffalo Airways. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]


Φωτογραφία 62

Στη φωτογραφία βλέπουμε ένα τροποποιημένο Learjet 25 για ατμοσφαιρική έρευνα. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3]


Φωτογραφία 63

Το ίδιο με την εικόνα 58. Το εν λόγω εξάρτημα χρησιμοποιείται από την αεροπορία για να ελέγξει την δημιουργία πάγου στα αεροπλάνα κατά την διάρκεια πτήσεων. Το ίδιο βλέπουμε και στη φωτογραφία. [πηγή 1][πηγή 2]


Φωτογραφία 64

Ένα C-130 σε ψεκασμό κουνουπιών στο Γκραντ Φορκς AFB, Βόρεια Ντακότα. Ο ψεκασμός από χαμηλό ύψος 100 150 ποδιών έγινε σε στάσιμα νερά για την καταπολέμηση των κουνουπιών και για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο του ιού του Δυτικού Νείλου. [πηγή]


Φωτογραφία 65

Ο πιλότος Harry Nelson περπατά στο εσωτερικό του δοκιμαστικού αεροσκάφους MSN1, ένα αεριωθούμενο αεροσκάφος Airbus A380 Superjumbo, γεμάτο με δεξαμενές έρματος και εξοπλισμό δοκιμών, μετά από μια περιοδεία σε όλη την Ευρώπη όπου εκτιμάται ότι ένα εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφτηκαν και είδαν το αεροσκάφος. Η Φωτογραφία λήφθηκε από το από τον Ben Birchall στις 6 Σεπτεμβρίου 2009. [πηγή 1] [πηγή 2]


Επομένως μετά από ανασκόπηση όλων των φωτογραφιών στα υπό εξέταση άρθρα καταλήγουμε στο ότι οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούν είναι από:

  • Βαρέλια έρματος από τις δοκιμές των αεροσκαφών (Ballast barrels)
  • Δεξαμενές καυσίμων
  • Απόρριψη καυσίμου από αεροσκάφη.
  • Σπορά νεφών
  • Πυροσβεστικά αεροσκάφη
  • Αεροσκάφη που έχουν αποσυρθεί εδώ και δεκαετίες
  • Ερευνητικά αεροσκάφη για διάφορες έρευνες όπως για την έρευνα της ατμόσφαιρας, ή την δημιουργία πάγου στα αεροσκάφη
  • Πραγματικά ψεκαστικά, που όμως ψεκάζουν σε χαμηλό ύψος για άλλους λόγους, όπως καταπολέμηση κουνουπιών ή πετρελαιοκηλίδων.

Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία καθίσταται σαφές ότι δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη πως οι φωτογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν έχουν σχέση με τη θεωρία συνωμοσίας περί αεροψεκασμού.

Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.