Ποιοι είμαστε
Αρχική Ψευτικη έρευνα του Μασούτη με «δώρο» κουπόνι.HOAXES SCAMS

Ψευτικη έρευνα του Μασούτη με «δώρο» κουπόνι.

5 Οκτ
2016

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 8 έτη.

Πριν μερικές μέρες είχαμε τις ψεύτικες έρευνες των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, Σκλαβενίτη και Βασιλόπουλου. Αυτή τη φορά οι απατεώνες χρησιμοποιούν το όνομα του Μασούτη.

44501

Πριν μερικές μέρες οι απατεώνες εκμεταλλεύονται την άγνοια των χρηστών και με δόλωμα ψεύτικα κουπόνια από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης. Αυτή τη φορά εξαπατούν τους χρήστες και τους βάζουν να διαδώσουν την απάτη με κοινοποίηση στο προφίλ τους και σε 10 φίλους τους με το όνομα του του Μασούτη.

Είναι ακριβώς η ίδια απάτη που δημοσιεύσαμε πριν μια βδομάδα. Απλά άλλαξαν το όνομα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Ψεύτικη έρευνα του Σκλαβενίτη και του Βασιλόπουλου με «δώρο» κουπόνια 100 ευρώ.

44502

44503

Για να γίνουν ακόμη πιο πιστευτοί, κάτω από την ψεύτικη ερευνά προβάλουν πλαστά μηνύματα χρηστών του facebook, που φαίνεται πως παρέλαβαν το «δώρο». Ότι ώρα και να μπείτε στην σελίδα της απάτης, η ψεύτικη έρευνα πάντα ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά και υπάρχει περιορισμένος αριθμός κουνουπιών.

https://archive.is/oMy4q

Αν προσέξετε τη διεύθυνση της σελίδας, δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική σελίδα του Μασούτη που είναι www.masoutis.gr

Φυσικά στη πραγματική σελίδα του Μασούτη δεν υπάρχει τίποτα σχετικό με την παραπάνω έρευνα και με τα τα κουπόνια. Το ίδιο και στη σελίδα του Μασούτη στο facebook.

Μια πραγματική έρευνα καταναλωτών δεν μπορεί να έχει μόνο 3 εντελώς άχρηστες ερωτήσεις, και καμιά εταιρία δεν σας χαρίζει 100 ευρώ για να απαντήσετε σε τρεις άχρηστες με καταναλωτική έρευνα, ερωτήσεις.

44504

Τους τελευταίους μήνες το φαινόμενο με τις ψεύτικες έρευνες ή διαγωνισμούς από αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις στο facebook. Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ονόματα μεγάλων εταιριών και προσπαθούν να παραπλανήσουν τους χρήστες και να τους γράψουν σε υπηρεσίες κινητών τηλεφώνων υψηλής χρέωσης

14449983_1389684087727109_3728145935037089017_n

Να είσαστε πολύ επιφυλακτικοί και όταν βλέπετε μεγάλα δώρα προς όλους τότε να είσαστε σίγουροι πως είναι ακόμη μια απάτη. Οι εταιρίες δεν σας χαρίζουν εκατοντάδες ευρώ για μερικές κοινοποιήσεις.

Πάντα να προσέχετε τη διεύθυνση της σελίδας (url) και να είσαστε σίγουροι πως είναι η πραγματική σελίδα της εταιρίας και όχι μια σελίδα που προσπαθεί να σας εξαπατήσει. Ακόμη θα πρέπει να είσαστε αρκετά προσεκτικοί όταν σας ζητούν να κοινοποιήσετε οτιδήποτε στους φίλους σας, γιατί με αυτή την κίνησή σας υπάρχει κίνδυνος να εξαπατηθούν και αυτοί.

Επικαιροποίηση άρθρου. 11:50 5/10/2016

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης, δημοσίευσε ανακοίνωση για την παραπάνω απάτη.

44505

Ανακοίνωση για αυτές τις απάτες δημοσίευσε και η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες για προσπάθεια οικονομικής εξαπάτησής, μέσω απατηλών-παραπλανητικών διαφημιστικών μηνυμάτων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες για προσπάθεια οικονομικής εξαπάτησής, μέσω απατηλών-παραπλανητικών διαφημιστικών μηνυμάτων

Μέσω υποτιθέμενων διαγωνισμών σε ιστοσελίδες οι δράστες αποσπούν με απατηλό τρόπο τους τηλεφωνικούς αριθμούς των ενδιαφερόμενων χρηστών, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση τους σε εβδομαδιαία βάση

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης, ενημερώνει τους πολίτες για την πρόληψη και αποφυγή εξαπάτησής τους από τις συνεχώς μεταλλασσόμενες μορφές εξαπάτησης , μέσω του διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει μεγάλος αριθμός καταγγελιών από πολίτες σχετικά με δραστηριότητα που εξελίσσεται στο διαδίκτυο και παρουσιάζεται ως «έρευνα αγοράς», με εμφανιζόμενη σε αυτήν το λογότυπο αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ.

Συμμετέχοντας στην έρευνα ο ανυποψίαστος χρήστης, αφού προωθηθεί σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου πραγματοποιείται η έρευνα, στη συνέχεια καλείται να απαντήσει σε δυο ερωτήσεις με το πρόσχημα να αποκτήσει μια δωροεπιταγή αξίας τριακοσίων (300,00) ευρώ της αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ, που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει το διαγωνισμό. Επιπλέον ο χρήστης καλείται και να κοινοποιήσει την έρευνα σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολούθως για να αποκτήσει την υποτιθέμενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης, καταχωρώντας σε ειδική φόρμα το κινητό του τηλέφωνο, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση του τηλεφωνικού αριθμού σε εβδομαδιαία βάση.

Επισημαίνεται ότι τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιριών και παρουσιάζονται ως εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίηση τους μέσω δημοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, παρακαλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν την ύπαρξη τέτοιου είδους διαφημιστικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος επισημαίνει ότι αυτά τα μηνύματα έχουν ως στόχο να πείσουν, με απατηλό τρόπο [«ψάρεμα»], τους ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα (όπως τηλεφωνικούς αριθμούς), τα οποία αξιοποιούν οι δράστες για να τους ζημιώσουν οικονομικά.

Επιπλέον συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι:

δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα,
να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα,
η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) ( http://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/FAQS/Faq_YPP.html ) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88
Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στο: [email protected]
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), με λειτουργικό σύστημα iOS-android:CYBERKID.
Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Alert»: @ cyberalertGR

http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=&perform=view&id=65811&Itemid=1757

Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.