Το ατύχημα με τη Πόρσε, clickbait και μιντιακός κανιβαλισμός

In clickbait, Αερολογίες - μπούρδες., Αθλιότητες by Θάνος Επαχτίτης11 Comments

Δεκάδες δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών προσπάθησαν να περιγράψουν το τραγικό δυστύχημα με τη Πόρσε που στοίχισε τη ζωή τεσσάρων ανθρώπων. Σε πολλές περιπτώσεις όμως, τα εσκαμμένα ξεπεράστηκαν σκόπιμα σε μια προσπάθεια εντυπωσιασμού και προσέλκυσης «κλικς». Το τι συνέβη δεν έχει τόσο σημασία πλέον, όσο η χρήση του γεγονότος για λόγους μιντιακού κανιβαλισμού.

 

Πριν λίγα 24ωρα, μια Πόρσε που οδηγούνταν από τον Γιώργο Βακάκη, υιό του ιδιοκτήτη των JUMBO, με συνοδηγό τον Ανδρέα Γεωργακόπουλο, ξέφυγε της πορείας της και συγκρούστηκε με παρκαρισμένο όχημα στο οποίο επέβαιναν μια 33χρονη μητέρα (Αποστολία) και ο 3χρονος γιος της (Παύλος). Η υπερβολική ταχύτητα της Porsche και η καταστροφή πιθανόν ενός από τα ελαστικά της φαίνονται ως οι κύριες αιτίες για το δυστύχημα.

Το δυστύχημα καταγράφηκε από κάμερες και το σχετικό βίντεο έκανε το γύρο του τηλεοπτικού και ηλεκτρονικού τύπου. Η πρωτοφανής τραγικότητα του περιστατικού έγινε πρώτο θέμα σε όλα τα ΜΜΕ. Κάποιοι ωστόσο το εκμεταλλεύτηκαν για το λόγο που εξηγήσαμε στην εισαγωγή. Πηχυαίοι «τραβηχτικοί» τίτλοι, ανεδαφικοί ισχυρισμοί και συμπεράσματα και πολλές φορές μίσος, εκφράστηκε μέσα από πολλά δημοσιεύματα. Μερικά παραδείγματα είναι τα παρακάτω:

Την ίδια στιγμή, η ΕΣΗΕΑ μέσω ανακοίνωσης ζήτησε από τα ΜΜΕ σεβασμό στις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους.

«Ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή τεσσάρων συνανθρώπων μας, αυτοδικαίως απασχόλησε την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών.

Απόλυτα δικαιολογημένο είναι το αυξημένο ενδιαφέρον για την ειδησεογραφική κάλυψη του γεγονότος, αλλά όλοι οφείλουμε σεβασμό στο πένθος των οικογενειών.

Όπως σημειώνεται και στον Κώδικα Δεοντολογίας, ο δημοσιογράφος οφείλει: «Να αντιμετωπίζει με διακριτικότητα και ευαισθησία τους πολίτες, όταν αυτοί βρίσκονται σε κατάσταση πένθους, ψυχικού κλονισμού και οδύνης…».

Ως προς τη διερεύνηση των αιτίων, αυτή είναι ευθύνη των ειδικών.

Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορεί ένα τραγικό συμβάν να αποτελέσει αφορμή για κοινωνικούς αυτοματισμούς, ανταγωνισμούς και «χτυπήματα κάτω από τη ζώνη».

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ θεωρεί χρέος του να απευθύνει τα συλλυπητήρια του στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας«.

 

Η ανθρωποφαγία συνεχίστηκε και στα κοινωνικά δίκτυα

Αναφερόμαστε σε (μια εκ των πολλών και διαφόρων χρηστών) ανάρτηση γνωστού Χανιώτη επιχειρηματία, που ανέφερε τον πόνο του πατέρα του οδηγού του αυτοκινήτου και ιδιοκτήτη των καταστημάτων JUMBO, Απόστολου Βακάκη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων αναφέρει: «Ακη μου δυστυχως θα σε στεναχωρήσω λέγοντας σου οτι ο ίδιος με τις καραμπινάτες παρανομίες του δεν στεναχωρήθηκε να καταστρέψει εκατοντάδες συνάδελφους επιχειρηματίες κλείνοντας τους…εκτός των άλλων διέλυσε κ άλλη μια οικογένεια…κρίμα άπλα που ήταν το παιδί του και οχι ο ιδιος…κ στο γράφω εγώ που έχω χάσει φίλους και συγγενείς σε τροχαία«. Σε δεύτερο χρόνο, ο επιχειρηματίας ζήτησε συγνώμη.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης την ατυχή δήλωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Μάνιου περί ταξικού ατυχήματος. «Ότι υπάρχουν γρήγορα αυτοκίνητα είναι ένας ταξικός παραλογισμός, διότι απευθύνονται σε έναν πολύ πλούσιο. Εγώ δεν μπορώ να αγοράσω τέτοιο αυτοκίνητο. Ο άλλος το παίρνει εύκολα. Αυτή η ευκολία δημιουργεί μια κατάσταση στον ίδιο ότι «δεν βαριέσαι, όλα είναι δικά μου«.

 

Κάποιοι ήταν πιο ψύχραιμοι (και σωστοί)

«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει ένα βλήμα» είπε χαρακτηριστικά ο Τάσος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) σε πρόσφατη συνέντευξή του, εννοώντας πως το αυτοκίνητο είναι ένα κενό όπλο. Το εάν θα σκοτώσει ή όχι εξαρτάται από το «βλήμα» που θα τοποθετηθεί στη θαλάμη (θέση οδηγού).

Μια ψύχραιμη τοποθέτηση ήταν και αυτή ενός ανώνυμου χρήστη του facebook:

 

Από τα ανωτέρω μπορούμε να συμπεράνουμε πως τραγικά γεγονότα όπως το δυστύχημα με τη Πόρσε, αποτελούν «βούτυρο στο ψωμί» ορισμένων δημοσιογράφων που δε διστάζουν να μεγαλοποιήσουν ή να παραποιήσουν γεγονότα, στα πλαίσια ενός ανίερου ανταγωνισμού για αύξηση της επισκεψιμότητας και κατ’ επέκταση των κερδών από διαφημίσεις.

 

Το ατύχημα με τη Πόρσε, clickbait και μιντιακός κανιβαλισμός

Σας δίνουμε τη δυνατότητα να σχολιάσετε τις αναρτήσεις μας, αλλά διατηρούμε το δικαίωμα να μη δημοσιεύσουμε το σχόλιο που θα περιέχει:

1. Απειλές, ύβρεις, συκοφαντίες και προσβολές.
2. Προσωπικά δεδομένα τρίτων.
3. Σχόλια, άσχετα με τη δημοσίευση.
4. Θεωρίες συνωμοσίας και hoaxes που παρουσιάζονται σαν πραγματικά με σκοπό να παραπλανήσουν.
5. Πολλαπλά, όμοια σχόλια. (Δημοσιεύουμε μόνο το ένα)
6. Διαφημίσεις προϊόντων ή υπηρεσιών.
7. Πολιτική Προπαγάνδα.
8. Κακόβουλα σχόλια από ψεύτικους χρήστες του disqus.
Επίσης σας παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι ιδιαίτερα μακροσκελή και σε άλλη γλώσσα ή με λατινικούς χαρακτήρες.
Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και οι διαχειριστές της σελίδας ellinikahoaxes ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρουν. Στην περίπτωση που υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα με σχόλιο αναγνώστη, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
  • Φονικές μηχανές στους αυτοκινητόδρομους, ζεστός κοπανιστός αέρας στα μέσα «κοινωνικής» δικτύωσης
    http://aftercrisisblog.blogspot.com/2017/03/blog-post_5.html

  • Removed post Φελέκι

    Λίγα 24ωρα έχουν περάσει και από τότε μέσες άκρες τουλάχιστον 10 ακόμα συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο (χωρίς την αντίστοιχη «δημοσιότητα» αφού προφανώς δεν «πούλαγε» τόσο). Αυτό για την «παιδεία» μας και την ανάγκη να κανιβαλλίσουμε κάθε κατάσταση που προκύπτει.

  • lefteris

    Άλλο η δεοντολογία και άλλο οι απόψεις,μην τα μπερδεύετε αυτά.Το να πει κάποιος ότι το ατύχημα είναι ταξικό είναι άποψη-καλή ή κακή-ψυχραιμή ή χυδαία-αλλά άποψή.Όπως και ο χαρακτηρισμός ανθρωποφαγία στο κάτω κάτω.Δεν μπαίνει στην ίδα μοίρα αυτός που λέει μια κακή για κάποιον άποψη-ΤΕΛΕΙΩΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ- με αυτόν που εκμεταλλεύεται με χυδαίο τρόπο ένα τραγικό γεγονός για ίδιον όφελος.Νομίζω αφού συνηθίζεται να είστε προσεκτικοί σε αυτά καλό είναι να μην σας ξεφεύγουν τέτοια πράγματα.
    Και επί του προκειμένου οι εκτιμήσεις του Ιαβέρη όσο και αν αρέσουν ως εύπεπτες μοιρολατρικές δεν βοηθούν και τόσο.Το να πεις ότι πρέπει κάτι να γίνει με τα γρήγορα αυτοκίνητα είναι πιο σοβαρή προσέγγιση από το βλήμα που μπαίνει στο αυτοκίνητο.Άντε και βρίζεις όσους παραβαίνουν τον ΚΟΚ,πόσο μπορείς να επηρεάσεις έτσι και για πόσο καιρό;;Και γιατί συμβαινει αυτό και τί στατιστικά δημιουργεί περισσότερα ατυχήματα;;Θέλω να πω για παράδειγμα στη πολυτεχνειούπολη γινόταν κόντρες και πέθαινε κόσμος,βάλανε ράμπες και σταμάτησε αυτό.Αλλάξανε νοοτροπία έτσι όσοι κάνανε κόντρες;;Σίγουρα όχι.Αλλά οι ράμπες έσωσαν ζωές επί της ουσίας και όποιος δεν το βλέπει εξετάζει το ζήτημα με όρους θρησκείας και ότι το κακό ξεκινά από το μυαλό και αντιμετωπίζετε μόνο από εκεί.Ε δεν πάει έτσι πως να το κάνουμε τώρα.Οι τοποθετήσεις του Ιαβέρη είναι πιο αντεπιστημονικές από αυτή την άποψη από το να πεις πως τα χρηματικά πρόστιμα πρέπει να επιβάλλονται αντίστοιχα με την τάξη του καθενός ή ότι τα γρήγορα αυτοκίνητα που είναι για πλούσιους κακώς υπάρχουν ξέρω εγώ.Όσο και αν μας ενοχλει στο πραγματικό κόσμο αποτέλεσμα βλέπουμε κυρίως όταν παρεμβάινουμε στη πράξη και όχι κράζοντας τις νοοτροπίες.Πιπιλιάζουμε τη λέξη παιδεία και νομίζουμε ότι δινουμε λύση να πούμε.

    • The Dutch

      Ο Ιαβέρης δεν είναι επιστήμανας αλλά πρώην οδηγός αγώνων,και ότι λέει το λέει για να ταρακουνήσει όσους ακόμη σκέφτονται λογικά,και όχι για να κάνει τον επιστήμονα.Προτάσεις έχει κάνει εκεί που πρέπει,τώρα αν εσύ θεωρείς ότι μια συνέντευξη είναι το ίδιο πράγμα,με το να προτείνει στους αρμόδιους υπουργούς προτάσεις για να μην αποδεκατιζόμαστε κάθε μέρα στους δρόμους,τότε μάλλον πρέπει να τον διαβάσεις πιο προσεκτικά,κι αν εσένα αυτά που λέει δεν σε ταρακουνάνε για να μην οδηγείς σαν κάφρος,τότε ότι και να σου κάνουν και να σου πούνε το ίδιο κάφρος θα είσαι.

      • lefteris

        Δεν οδηγάω καν από επιλογή,αλλά τεσπά.Βλέπω τί γίνεται γύρω μου και παρατηρώ ότι οι συμπεριφορές στο δρόμο δεν αλλάζουν έτσι.Του Ιαβέρη του κάνω κριτική επειδή το έχει πάρει ζεστά το πράγμα και θέλει να κάνει πράγματα για αυτό.Αν σπαταλά την ενέργεια του σε κάτι που το θεωρώ ολίγον τι μάταιο φυσικά και θα το λέω.

  • leon06010

    Άκρως τραγικό και σοκαριστικό το δυστύχημα δεν το συζητώ, αλλά εκείνο που με σόκαρε πιο πολύ απ’όλα ήταν η δαιμονισμένη ταχύτητα με την οποία έτρεχε η πόρσε.

    • Μ. Τ

      Αυτό που επίσης πρέπει να σε σοκάρει είναι ότι κανείς πραγματικά δε νοιάστηκε. Όλοι με κόκκινο περνούν, οδηγούν ανάποδα στο μονόδρομο «μπερδεύουν» το Στοπ με ρόμβο κλπ

      • leon06010

        Είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα η οδηγητική παιδεία. Ξεκίνα από το πιο απλό: μια μέρα που θα περιμένεις στο φανάρι ως πεζός, δες πόσοι οδηγοί φορούν ζώνη.

        • Μ. Τ

          Καλά, μην αρχίσω το κατά πόσον οι πεζοί σέβονται τον ΚΟΚ, οι οποίοι περνούν με κόκκινα πεζοφάναρα, δεν περνούν από τις διαβάσεις (γήινες και μη), και παραβαίνουν επιδεικτικά, καθυστερώντας την κυκλοφορία

          • leon06010

            Δεν αντιλέγω καθόλου και έχω βρίσει και κορνάρει άπειρα δίποδα βόδια. Και μάλιστα είναι ηλίθιοι ως πεζοί ΚΑΙ στα πεζοδρόμια. Απλά το θέμα εδώ αφορά οδηγούς και αυτοκίνητα.

        • Drago Petrovic

          Ποιο φαναρι και ποια διαβαση; Γιατι εγω στο κωλοχωρι που μενω δεν βλεπω ουτε πεζοδρομια.