Η Locheed Martin αποφάσισε να μειώσει το κόστος του F-35 για την Ελλάδα εξαιτίας της ρωσικής προσφοράς για Su-35;

In clickbait, Fake, Fake news, Αερολογίες - μπούρδες., Γκάφες by Θάνος Σιτίστας Επαχτίτης3 Comments

Πρόσφατα διαβάσαμε για ρωσική «ρελάνς» με προσφορά του μαχητικού Su-35 για το πολυσυζητημένο θέμα των νέων μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας. Τώρα μαθαίνουμε πως εξαιτίας αυτής, οι Αμερικανοί εξαναγκάζονται να περικόψουν σημαντικά το κόστος του F-35, για να μπορέσει να αγοραστεί από την Ελλάδα.

 

  • ΨΕΥΔΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ

Πιο συγκεκριμένα, στο pronews.gr διαβάζουμε:

Ας δούμε τι ισχύει

Πριν λίγες ημέρες, διαβάζαμε για πολλοστή φορά στο pronews.gr περί ρωσικής «ρελάνς» με νέα προσφορά για το Su-35, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Στο δημοσίευμά μας εξηγούσαμε τους λόγους για τους οποίους το ρωσικό μαχητικό δεν έχει καμία τύχη να ενταχθεί στο ελληνικό οπλοστάσιο.

Σήμερα μαθαίνουμε πως εξαιτίας της (ανεπιβεβαίωτης) ρωσικής προσφοράς, η Locheed Martin υποσχέθηκε να συμπιέσει το κόστος του F-35Α στα $80 εκατομμύρια από $102,1 που είναι περίπου σήμερα.

Γνωρίζουμε πως η Ελλάδα ενδιαφέρεται να αποκτήσει μια Μοίρα (20 αεροσκάφη) F-35 ως αντιστάθμισμα στα 100 και πλέον αεροσκάφη που η Τουρκία έχει δρομολογήσει να αποκτήσει. Δεδομένης όμως της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, οι (δικαιολογημένες) επιθυμίες των Ελληνικών Επιτελείων, απέχουν αρκετά από την υλοποίηση. Από την άλλη, τα υπάρχοντα αεροσκάφη (f-16, M-2000), δεν έχουν καμία τύχη εναντίον του F-35.

Την ίδια στιγμή οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις φιλοδοξούν να αγοράσουν περίπου 2.500 F-35 έως το 2037. Ένεκα του υψηλού κόστος ωστόσο, ο συνολικός τελικός αριθμός ενδέχεται να είναι μικρότερος.

Όπως και να ΄χει όμως, τα 20 αεροσκάφη που θέλει να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία, είναι σταγόνα στο ωκεανό μπροστά στο όλο πρόγραμμα για να αποτελέσει αιτία εξαναγκασμού της Locheed Martin να προβεί σε μειώσεις κόστους.

Είναι αλήθεια πως η κατασκευάστρια εταιρία επιθυμεί μείωση κόστους ανά αεροσκάφος, αλλά οι αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού.

Το περασμένο Δεκέμβρη, γράψαμε για τις «ανησυχίες» του νέου Προέδρου Ντ. Τραμπ, σχετικά με το κόστος του F-35. Ο Τραμπ tweetare πως, ένεκα του υψηλού κόστους ανάπτυξης του F-35, η Boeing θα μπορούσε ίσως να βρει μια εναλλακτική λύση, βασισμένη στο F-18 Super Hornet. Κύκλοι στην Ουάσιγκτον επισημαίνουν το γεγονός ότι πράγματι το κόστος των F-35 της παρτίδας χαμηλής παραγωγής LRIP 10 μειώθηκε αλλά αυτό είχε ήδη συμφωνηθεί ως πλαίσιο από το Γραφείο του Πενταγώνου που επιβλέπει το πρόγραμμα ως αποτέλεσμα συνομιλιών που «έτρεχαν» από τις αρχές του 2016. Η εταιρία σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι «η προσωπική εμπλοκή του προέδρου Τραμπ επιτάχυνε τις διαπραγματεύσεις και βοήθησε να εστιάσουμε στην προσπάθεια μείωσης της τιμής». Αν και το σχόλιο είναι μάλλον «κολακεία» στο πρόσωπο του νέου Προέδρου, σημασία έχει πως γίνονται προσπάθειες μείωσης του κόστους και σε αυτή τη κατεύθυνση το ελληνικό ενδιαφέρον δε παίζει κανένα ρόλο.

H CEO της Lockheed Martin, Marillyn Hewson, είχε δεύτερη συνάντηση με τον Donald Trump μετά τις προεδρικές εκλογές στην Αμερική. Η τελευταία πριν την συνάντηση είχε δηλώσει πως θα «μειώσει επιθετικά» το κόστος του αεροσκάφους, μετά την πρώτη «επίθεση» του Trump στο F-35. Στην συνέχεια ο νέος ένοικος του Λευκού Οίκου είχε δηλώσει πως σκέφτεται και κατά Boeing μερια (F-18). Τελικά η CEO της LM δήλωσε πως το κόστος των επόμενων 90 αεροσκαφών θα είναι σημαντικά χαμηλότερο (κόστος νέας παρτίδας περί τα $94.6 εκ.), ενώ θα αυξηθούν και οι θέσεις εργασίας στο Texas κατά 1800, συν πολλές άλλες σε διάφορα μέρη των ΗΠΑ, από τους υποκατασκευαστές. Αυτό συνέβη μετά την 2η δημόσια επίθεση του Τραμπ στο F-35, που αυτή την φορά έγινε σε δημόσια συνέντευξη. Η πρώτη ήταν μέσω twitter (όπως προαναφέραμε), το αγαπημένο social media του νέου προέδρου. (Πηγή: Πτήση & Διάστημα)

Επομένως, οι «ανησυχίες» του Τραμπ και όχι η πρόθεση της Ελλάδας για αγορά F-35 είναι υπεραρκετός λόγος για τη Locheed Martin να θέλει να συμπιέσει το κόστος σε ένα αεροσκάφος, η ανάπτυξη του οποίου εξελίχθηκε σε πηγάδι χωρίς πάτο λόγω υπερβάσεων στο κόστος (περί τα $400 δις). Δε πρέπει να ξεχνάμε επίσης πως η κατασκευάστρια εταιρία φιλοδοξεί να πουλήσει εκατοντάδες F-35 σε δεκάδες ακόμη υποψήφιες χώρες και μια μείωση του κόστους θα το έκανε πιο προσιτό.

Ο Jeff Babione, επικεφαλής του προγράμματος του F-35, δεν περίμενε το ελληνικό ενδιαφέρον για αγορά του αεροσκάφους, ούτε φοβήθηκε τη ρωσική «ρελανς» για να μιλήσει για μείωση κόστους. Ήδη από το περασμένο Δεκέμβριο, έκανε λόγο για μείωση κόστους/μονάδα στα $85 εκατομμύρια όπως αναφέρει το Reuters. Το εάν εν τέλει η εταιρία καταφέρει να μειώσει το κόστος σε αυτά τα νούμερα, μένει να το δούμε.

Τέλος, ο υποπτέραρχος Christopher Bogdan, επικεφαλής του F-35 Joint Program Office, έχει δηλώσει πως όταν το 2019 το αεροσκάφος μπει σε κανονικό ρυθμό παραγωγής, το κόστος θα πέσει στα $80-$85 εκ για το F-35A, στα $110 εκ. για το F-35B, και στα $96 εκ. για το F-35C.

Από τα ανωτέρω μπορούμε να καταλάβουμε πως η (δύσκολα να υλοποιηθεί) πρόθεση της Ελλάδας για αγορά μιας Μοίρας F-35, δεν εξανάγκασαν τη Locheed Martin να προβεί σε μειώσεις κόστους. Επομένως το δημοσίευμα του Pro News, καταρρίπτεται διότι οι αποφάσεις για μείωση του κόστους στα $80-$85 εκατομμύρια ανά μονάδα, έχουν ληφθεί προ πολλού, πριν καν η ελληνική πλευρά εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά των F-35.

Η Locheed Martin αποφάσισε να μειώσει το κόστος του F-35 για την Ελλάδα εξαιτίας της ρωσικής προσφοράς για Su-35;

  • OANNHSEA

    Δυστυχώς, ακόμα και ο συγγραφέας του παρόντος άρθρου κάνει ένα μεγάλο λάθος – συζητά μόνο για την τιμή ανά κομμάτι του σκάφους και όχι για το όλο πακέτο. Αυτή είναι μία συνήθεια που σχηματίστηκε κατά τη δεκαετία του 80 για να τσιμπάνε οι άσχετοι δημοσιογράφοι και πολίτες. Στην πραγματικότητα το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο – πέραν από το διπλάσιο!!! Καθότι το αεροσκάφος θέλει και την υποστήριξη του σε ανταλλακτικά και άλλα συστήματα υποστήριξης όπως και σύγχρονα οπλικά συστήματα – αφήστε βέβαια που στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνονται κάποια «καλούδια» όπως το σύστημα αυτοπροστασίας, τα οποία πρέπει να αγοραστούν ξεχωριστά. Πέρα από αυτό είναι και το κόστος συντήρησης και εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή και τα δύο είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά του F16 – για την ακρίβεια η Ολλανδία η οποία θα αγοράσει μόνο 36 μαχητικά, θα κάνει την εκπαίδευση των χειριστών της στις ΗΠΑ!!!
    Πέρα από αυτό κανείς δεν ξέρει ποιές είναι οι πραγματικές δυνατότητες του σκάφους όπως και οι πραγματική διαθεσιμότητα του – μην ξεχνάμε ότι το F22 έχει διαθεσιμότητα μόνο γύρω στο 65%, δηλαδή ακόμα και σε περίοδο ειρήνης πετάνε μόνο 2 αεροσκάφη στα 3!!!
    Με λίγα λόγια το F35 κοστίζει στην πραγματικότητα γύρω στα 180 μύρια δολάρια το ένα, χωρίς να λάβουμε υπόψιν τα στοιχεία συντήρισης και διαθεσιμότητας.
    Αφήστε λοιπόν τις κορώνες για το σούπερ ντούπερ F35 – την πραγματικότητα θα την δούμε μόνο μετά από 10 χρόνια

  • Chris

    Εκεί στο pronews, θα πρέπει να σας βλέπουν και στον ύπνο τους. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η καφρίλα τους δεν παίζεται. Η μόνη μου απορία είναι αν αυτά τα αλλοπρόσαλλα σχόλια γίνονται από υπαρκτά πρόσωπα ή τα περισσότερα γράφονται από τρολλάκια της κακιάς ώρας, ίσα ίσα για να φαίνεται ότι κάποιοι σχολιάζουν.

  • Ένα από τα πολλά που συνειδητοποίησα μετά από τη χρεοκοπία και τα χρόνια συνεχόμενης κρίσης, είναι ότι το οικονομικό μας μέγεθος είναι αμελητέο για τον υπόλοιπο παλνήτη.
    Πολλοί όμως εξακολουθούν να φαντασιώνονται ακόμα(!) πως είμαστε το κέντρο του κόσμου, που …έτσι και βήξουμε θα μας κάνουν τεμενάδες!
    Οι ίδιοι που φαντασιώνονται μεσσίες, προφήτες και μεγάλες Ελλάδες. Και παράλληλα νομίζουν ότι με τα παχιά λόγια (και τις παχιές ονειρώξεις -το θέτω κομψά- ) κάνουν καλό στη χώρα που τόσο πολύ πονάνε και αγαπάνε στα λόγια.