Ποιοι είμαστε
Αρχική ΜΑΙΑΝΔΡΟΙ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΙΘΑΓΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ! – ΚαταρρίπτεταιHOAXES ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΜΑΙΑΝΔΡΟΙ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΙΘΑΓΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ! – Καταρρίπτεται

6 Απρ
2017

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 7 έτη.

Παρά το γεγονός ότι οι συχνά αναμασημένοι μύθοι περί ανακάλυψης της Αμερικής από τους Αρχαίους Έλληνες, έχουν ήδη καταρριφθεί πολλές φορές από το site μας (εδώ, εδώ κι εδώ), τα διάφορα συνωμοσιολογικά sites δημιούργησαν ένα νέο υποτιθέμενο μυστήριο όπου ισχυρίζονται ότι μία ιθαγενής της Αμερικής φέρει τον Ελληνικό μαίανδρο στην παραδοσιακή της ενδυμασία.

Το διαβάσαμε στο diadrastika, στο e-rodios και στο ieraellas

ΨΕΥΔΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ

ΜΑΙΑΝΔΡΟΙ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΙΘΑΓΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ!

Όμορφη γυναίκα ιθαγενών Αμερικανών (περίπου μεταξύ 1870-1914).

Προσέξτε τους χαρακτηριστικούς μαίανδρους

στην παραδοσιακή φορεσιά των ιθαγενών

της Αμερικάνικης ηπείρου.

Η Ελλάδα είναι παντού!

ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ-ΚΙΝΗΜΑ ΕΘΝΙΚΩΝ

Αρχικά πρέπει να επισημάνουμε το εξής ότι η γυναίκα που απεικονίζεται στη συγκεκριμένη φωτογραφία δεν είναι Ινδιάνα αλλά Φιλιππινέζα και πιο συγκεκριμένα μία Mestizo de Sanglay , δηλαδή μία Μιγάδα με προγόνους Φιλιππινέζους και Κινέζους. Πιο συγκεκριμένα η φωτογραφία αυτή πάρθηκε από τον Ολλανδό Φωτογράφο Francisco Van Camp γύρω στο 1875.

Κι εδώ ψηφιακώς επιχρωματισμένη 

Ο Francisco Van Camp φαίνεται πως είχε προτίμηση στο να φωτογραφίζει μιγάδες γυναίκες από τις Φιλιππίνες όπως και η γυναίκα στην παρακάτω φωτογραφία, η οποία είχε Φιλιππινέζικη και Ισπανική καταγωγή.

Βέβαια πιστεύουμε πως πρέπει να μιλήσουμε και για την Ελληνικότητα του μαιάνδρου ως γεωμετρικό σχήμα. Τα χρόνια που εμφανίζεται ο μαίανδρος στην ελληνική τέχνη , δηλαδή στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού (δεν συμπεριλαμβάνουμε μέσα τα πιο αρχαϊκά στάδιά του που συναντιούνται ακόμα στην αρχαία Αίγυπτο) εμφανίζεται και στην Κίνα τον ίδιο περίπου καιρό ή κάποια χρόνια αργότερα στο τέλος της δυναστεία των Shang  το ίδιο μοτίβο και στην κεραμική αλλά και στη μεταλλοτεχνία.

Επίσης έστω κι αν υποθέσουμε ότι ο μαίανδρος στο ένδυμα της συγκεκριμένης γυναίκας μπορεί να υπολογιστεί, από τους διάφορους συνωμοσιολόγους, ως στοιχείο επαφής των Ελλήνων με μακρινούς πολιτισμούς όπως της Ασίας και της Αμερικής, εμείς πρέπει να προχωρήσουμε στην άμεση αμφισβήτηση κι αυτής της θέσης καθώς γνωρίζουμε ότι το 1870 αμφότεροι είχαν έλθει σε επαφή με Ευρωπαίους σε τέτοιο βαθμό που είναι εντελώς λογικό γεωμετρικά μοτίβα να έχουν περάσει ακόμα και στις παραδοσιακές τους ενδυμασίες.

Έτσι λοιπόν το παραπάνω άρθρο καταρρίπτεται.

Αρθρογράφος - Ερευνητής