Συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε «μαϊμού» διεθνή συνέδρια ο «ακαδημαϊκός» Γ. Πασχαλίδης

In Critical Thinking, Facebook, Fake, Hoax, Scam, Διατροφή - υγεία, Εναλλακτικές θεραπείες, Θέματα για προβληματισμό, Ψευτοθεραπείες by Θάνος Σ. Επαχτίτης9 Comments

Στην χώρα φαιδράς πορτοκαλέας που μπορείς να είσαι ότι δηλώσεις, ο «ακαδημαϊκός», μέντιουμ, θεραπευτής Γιώργος Πασχαλίδης, παρουσιάζει την εμφάνισή του σε μαϊμού «διεθνές επιστημονικό» συνέδριο, ως μια ακόμη επιτυχία της έρευνάς του πάνω στο μοντέλο «tri-anthropo type Paschalidis».

Μέσα από τις σελίδες που προωθούν την «ανακάλυψή» του στο facebook, μάθαμε πως τις προηγούμενες ημέρες, ο «ακαδημαϊκός» – απόφοιτος Δημοτικού Γ. Πασχαλίδης, έλαβε μέρος στο Παγκόσμιο συνέδριο Εκπαίδευσης (WCE 2017) στην Ιρλανδία, όπου παρουσίασε την εργασία του με τίτλο « Preschoolers’ Adaptation and Integration in the Kindergarten, applying the Tri-Anthropo-Type Paschalidis Model».

Δεκάδες τα σχόλια υποστήριξης και οι κοινοποιήσεις:

Στην ιστοσελίδα georgepaschalidis.gr, διαβάζουμε:

Ο κ. Πασχαλίδης, αναφέρει πως έχει λάβει μέρος σε αρκετά διεθνή επιστημονικά συνέδρια, δείχνοντας με αυτό το τρόπο, πως η έρευνά του έχει αναγνωριστεί. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Παραδείγματος χάριν, ο κ. Πασχαλίδης συμμετείχε στο συνέδριο «World Congress on Education WCE 2015″, στο Δουβλίνο το 2015. Πίσω από αυτό και άλλα παρόμοια «επιστημονικά» συνέδρια, βρίσκεται το Infonomics Society, του κ. Shoniregun. Εν ολίγοις, ο τελευταίος έχει στήσει μια βιομηχανία περιοδικών και συνεδρίων, στα οποία ο οποιοσδήποτε μπορεί να δημοσιεύσει ή να παρουσιάσει «έρευνες», έναντι αντιτίμου. Τα εν λόγω συνέδρια, αποκαλούνται predatory conferences. Τα συνέδρια, έχουν δημιουργηθεί από την Infonomics Society και δεν έχουν τη παραμικρή επιστημονική αναγνώριση. Δημιουργός της Infonomics Society, είναι ο Charles A. Shoniregun, που εκδίδει τα περιοδικά του από το σπίτι του στα προάστια του Λονδίνου.

Charles A. Shoniregun

Σε άρθρο της nytimes.com, διαβάζουμε πως, σύμφωνα με τον Jeffrey Beall (δημιουργό της γνωστής «Λίστας Beall» που καταγράφει όσα journals δεν έχουν επιστημονικό υπόβαθρο, αλλά αποσκοπούν στο κέρδος), η «Infonomics Society», περιλαμβάνεται στη Λίστα του, ως «open access predatory joyrnal», δηλαδή περιοδικά στα οποία μπορεί να δημοσιεύσει ο οποιοσδήποτε, οτιδήποτεεπιθυμεί, έναντι αντιτίμου. Επομένως οι «δημοσιεύσεις» του κ. Πασχαλίδη, δεν έχουν την παραμικρή επιστημονική αξία και αναγνώριση. Μπορείτε να δείτε τη Λίστα και εδώ.

Πλέον είμαστε σε θέση να πούμε πως και τα συνέδρια WCE, διοργανώνονται από την Infonomics Society του κ. Shoniregun και είναι predatory, δηλαδή συνέδρια που ενδύονται τον μανδύα της επιστήμης, χωρίς να έχουν καμία σχέση με αυτή και επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να παρουσιάσει «επιστημονικές ανακαλύψεις», έναντι αντιτίμου.

Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι τα μαϊμού συνέδρια αυτά κάθε αυτά, αλλά το γεγονός πως ο κ. Πασχαλίδης και η ομήγυρη του, τα παρουσιάζουν ως επιστημονικά επιτεύματα στον απλό κόσμο, με αποτέλεσμα κάποιοι να θεωρούν έναν άνθρωπο που κάνει «θεραπείες» με ένα ραβδί εξ αποστάσεως, ως άτομο που είναι αναγνωρισμένο και αποδεκτό από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Αυτή η αντίληψη είναι τραγικά εσφαλμένη και επικίνδυνη για αυτούς που θα αναζητήσουν λύση στα προβλήματα υγείας που τους ταλαιπωρούν, από κάποιον που δεν έχει καμία σχετική γνώση ή ικανότητα.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως μετά τα δημοσιεύματά μας για τις «θεραπείες» εξ αποστάσεως, τα σχετικά βίντεο κατέβηκαν μαζικά από το κανάλι του κ. Πασχαλίδη στο Youtube.

Γιατί κάποιοι προωθούν το ψευδοεπιστημονικό μοντέλο του Πασχαλίδη;

Ένα βίντεο που ανέβηκε πρόσφατα στο κανάλι του κ. Πασχαλίδη, φέρει ως τίτλο «[ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ] 14-18.10.2012 ΑΜΒΟΥΡΓΟ – 20ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ». Πρόκειται για το συνέδριο ΧΧ World Congress of Psychiatric Genetics και μας δίνει την εντύπωση πως ο κ. Πασχαλίδης έλαβε μέρος σε ένα ακόμη σοβαρό επιστημονικό event. Ανατρέχοντας στο πλήρες πρόγραμμα του συνεδρίου όμως, δεν βρήκαμε πουθενά κάποια παρουσίαση ή ομιλία του ίδιου. Στο βίντεο όμως, βλέπουμε τη παιδοψυχίατρο Αναστασία Σταθοπούλου, διδάκτωρα του Πανεπιστημίου Πατρών (όπως διαβάζουμε), να κάνει μια παρουσίαση του Tri-Anthropo-Type Paschalidis Model, όχι ενώπιον επιστημόνων, αλλά κυριολεκτικά στο διάδρομο του συνεδριακού κέντρου.

Το πρόβλημα με τη κα Σταθοπούλου, είναι πως έχει «προσυπογράψει» την «έρευνα» του κ. Πασχαλίδη, όπως μπορούμε να δούμε στο στο ISI Web of Knowledge.

Σύμφωνα όμως με τον Επίκουρο Καθηγητή του Reading University, Κίμωνα Ανδρέα Καρατζά «Πρώτα από όλα θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι πρόκειται για συμμετοχές σε πρακτικά συνεδρίων. Δεύτερον, αυτά τα άρθρα εμφανίζονται μόνο στο ISI Web of Knowledge αλλά όχι σε άλλες βάσεις δεδομένων όπως το Scopus που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για συνέδρια στην αιχμή της επιστημονικής καινοτομίας. Επίσης οι αναγνώστες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το peer review δεν είναι και εντελώς αδιάβλητο και απόδειξη είναι ότι γνωστά άρθρα όπως αυτό που δείχνει σύνδεση του εμβολίου MMR με τον αυτισμό πέρασαν από peer review. Πάντως, ο τελικός κριτής μιας ανακάλυψης είναι η χρήση της από την επιστημονική κοινότητα που φαίνεται από τις αναφορές σε επιστημονικές εργασίες

Επομένως, για μια ακόμη φορά, δεν έχουμε παρουσίαση σε κάποιο συνέδριο, αλλά τη σκανδαλώδη και εν πολλοίς «ατυχή» προώθηση ενός αντιεπιστημονικού «μοντέλου», στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα, ευτυχώς χωρίς επιτυχία μέχρι στιγμής.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί αυτό που θίξαμε και στο παρελθόν και έχει να κάνει με τις απονομές βραβείων από την UNESCO ΤΛΕΕ και τα βραβεία Giuseppe Sciacca. Όπως βλέπουμε στο βίντεο, αυτά χρησιμοποιούνται από τον κ. Πασχαλίδη για να προσδώσουν κύρος, ακόμη και σε διαδρόμους διεθνών επιστημονικών συνεδρίων.

Απόσπασμα από το βίντεο του συνεδρίου στο Αμβούργο

Αντί επιλόγου

Οι έρευνές μας τόσο για τη δράση του «γιατρού» με τα ανύπαρκτα πτυχία, Κων/νου Μουρούτη, όσο και για τον ακαδημαϊκό – μέντιουμ, Γιώργο Πασχαλίδη, κινητοποίησαν τον Ιατρικό Σύλλογο Πιερίας και τον Ιατρικό Σύλλογο Μαγνησίας, που εξέδωσαν σχετικές ανακοινώσεις, προειδοποιώντας για τη δράση «αυτοχριζόμενων ειδικών σε θέματα υγείας, οι οποίοι όμως δεν διαθέτουν καμία επιστημονική γνώση και πολλές φορές χρησιμοποιούν κάλπικους επιστημονικούς τίτλους που καμία σχέση δεν έχουν με την ιατρική επιστήμη».

Σε κάθε περίπτωση, να συμβουλεύεστε το γιατρό σας για οποιοδήποτε θέμα υγείας και όχι αυτοχριζόμενους «θεραπευτές» που υπόσχονται «θαύματα».

Διαβάστε επίσης

Ακαδημαϊκός, αντιπρύτανης και καθηγητής έδρας, απόφοιτος Δημοτικού…

Ακαδημαϊκός, αντιπρύτανης και καθηγητής έδρας, απόφοιτος Δημοτικού…

Ο «βραβευμένος ακαδημαϊκός» με το μαγικό ραβδί και η αντίδραση των Ιατρικών Συλλόγων

Όταν η ελληνική δημοσιογραφία προωθεί «μέντιουμ – θεραπευτές»

Συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε «μαϊμού» διεθνή συνέδρια ο «ακαδημαϊκός» Γ. Πασχαλίδης

  • ken

    Πρέπει να ληφθούν μέτρα και για τον Πασχαλίδη και γι αυτούς που εφαρμόζουν τις ανοησίες του σε παιδιά όπως η παιδοψυχίατρος κι ένας δάσκαλος. Τι έκανε το Υπ. Παιδείας γι αυτή την περίπτωση; Πώς αφήνουν αυτόν τον κρετίνο να μπαίνει σε τάξη;

    Σε μαθητές της πέμπτης και έκτης δημοτικού σχολείου για δύο χρόνια, εφάρμοσε το μοντέλο ο Γιώργος Κωνσταντίδης δάσκαλος στο 4ο δημοτικό σχολείο Γρεβενών και έκανε γνωστό στο κοινό της Κομοτηνής πως «η ανθρώπινη τυπολογία είναι ένα εργαλείο εξαίρετο, αποτελεσματικό, λειτουργικό, που μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε τρεις διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις και μεθόδους που βασίζονται στους διαφορετικούς τύπους μαθητών. http://www.xronos.gr/epikairotita/i-anakalypsi-toy-giorgoy-pashalidi-ehei-polloys-komotinaioys-thaymastes

    • John Smith

      Ποιο Υπουργείο Παιδείας; Αυτό που πήγε να δώσει άδεια σε σχολή αστρολογίας, και που αν δεν τους έκραζαν μέχρι και τα κεραμίδια το πιθανότερο είναι να την έδινε;

      • ken

        Μα είναι δυνατόν να μπαίνει δάσκαλος στην τάξη και να λέει θα σας χωρίσω σε ομάδες με βάση την προσωπικότητά σας που προκύπτει από τον εντερότυπό σας διότι έτσι λέει ένας παλαιός απόφοιτος δημοτικού; Αυτά είναι ανήκουστα. Ούτε ο Διευθυντής του σχολείου τον πήρε χαμπάρι, ούτε ο προϊστάμενος Π.Έ.;

        • Antigonos Gonatias

          Ο προιστάμενος δεν μπορεί να γνωρίζει,αν δεν υπάρχει σχετική ενημέρωση απο διευθυντή ή απο σύλλογο γονέων,ιδιαίτερα αν έχει πολλά σχολεία υπό την επίβλεψη του.

          Είναι εξακρίβωμένη αυτή η ιστορία με τον δάσκαλο;Μην είναι κανένα ανύπαρκτο success story προς τέρψη των κορόιδων.

          Όσο για το υπουργείο παιδείας…έρμαιο κομματικών σκοπιμοτήτων…αλλάζει η ηγεσία αλλάζει και το εκπαιδευτικό σύστημα.Δεν είναι ,άλλωστε, τυχαία η εμφάνιση δεισιδεμονιών και η γενικότερη ρητορία υπέρ ψευδοεπιστημών και μ$%#@%ας!

          • ken

            Ο δάσκαλος ανακοίνωσε δημόσια με μεγάλη περηφάνια τι έχει κάνει. Αυτό συνέβη σε επίσημη εκδήλωση στην Κομοτηνή που δεν είναι καμιά τεράστια πόλη. «αίθουσα εκδηλώσεων της πρώην νομαρχίας Ροδόπης γέμισε ασφυκτικά» http://www.xronos.gr/epikairotita/i-anakalypsi-toy-giorgoy-pashalidi-ehei-polloys-komotinaioys-thaymastes

            Μετά δημοσιεύθηκε σε τοπικά σάιτ το όνομα του δασκάλου και το σχολείο. Θεωρώ απίθανο οι προϊστάμενοι (διευθυντής σχολείου, διευθυντής Π.Ε.) και ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης να μην γνώριζαν εκ των προτέρων ή έστω να μην έμαθαν μετά τι έκανε αυτός ο δάσκαλος. Αν ήμασταν σοβαρή χώρα, ο δάσκαλος θα είχε περάσει πειθαρχικό αλλά πριν απ αυτόν θα είχαν περάσει επίσης τα στελέχη της εκπαίδευσης που είτε τον υποστήριξαν, είτε έκλεισαν τα μάτια. Αν δεν είχε την υποστήριξή τους δεν θα έβγαινε περιχαρής να λέει ότι επί 2 ολόκληρα χρόνια εφάρμοζε τις παπαριές Πασχαλίδη στην τάξη.

            Προς Hoaxes
            To μήνυμα στον Γλουπ, το στέλνω με τα ΕΛΤΑ στην ανάγκη. Θα φτάσει πιο γρήγορα.
            https://snag.gy/XafiMN.jpg

          • Antigonos Gonatias

            Δεν ξέρω ρε συ ΚΕΝ,το άρθρο που παρέθεσες μου θυμίζει αγιογραφία(ή διαφήμιση) και όχι άρθρο(κατόπιν δημοσιογραφικής έρευνας).
            Αν ισχύει ότι πράγματι ο δάσκαλος(και οι άλλοι) εφάρμοσαν αυτή τη μα&*@&#α θα έπρεπε να υπάρχουν αντιδράσεις όπως αυτές που αναφέραμε παραπάνω.Ίσως τα <> των εκπαιδευτικών και των γονέων να μην είναι τόσο ακονισμένα σε τέτοια ζητήματα σε σχέση με άλλες περιοχές όπως ο Βόλος που μένω.Εδώ βέβαια φτάνουν μερικές φορές στο άλλο άκρο , όπου μπορεί να ξεσηκωθούν για ψύλλου πήδημα.Για αυτό μου κάνει εντύπωση ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις…

            Υπάρχει μια περίπτωση να γίνεται <> και με τις <> των αρχών,αν το μοντέλο αυτό(ο θεός να το κάνει) έχει ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα Π.Ε. είτε υπό την αιγίδα του υπουργείου είτε του τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου. Αν και στην περιοχή μου δεν έχω ακούσει για κάτι τόσο ακραίο σε προγράμματα.

            Τέλος πάντων,φοβάμαι ότι η περίπτωση Πασχαλίδη είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και σκοτεινή…

    • Γλουπ!!!

      Το άρθρο είναι του 13, και δεν αναφέρει πότε έγινε αυτή η «έρευνα» στο δημοτικό. Το πιθανότερο να ήταν της ίδιας εποχής.
      Ο δάσκαλος θέλει «κρέμασμα», μαζί με τον διευθυντή του σχολείου (ξανάβαλε άραγε υποψηφιότητα??) και όσους ήταν τότε υπεύθυνοι για την έγκριση τέτοιων παρεμβάσεων.
      Δυστυχώς όμως υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι του δασκάλου αυτού που «ακολουθούν» ραβδιστές, τριανθρώπους και τρισαθλιανθρώπους.

      • ken

        Και πώς ξεχωρίζει τους εντερότυπους; Εδώ σε θέλω.
        Θα την αμολάει ένας, οι άλλοι θα κλείνουν τη μύτη τους και για 5′ θα φωνάζουν «πουφφφ βρωμάει, θα πεθάνουμε όλοι, ανοίξτε παράθυρα & πόρτες» την ώρα που ο δάσκαλος θα κατατάσσει με την όσφρησή του τον μαθητή στο σωστό 3-ανθρωπικό τύπο.
        Σκέψου τι μάθημα μπορεί να κάνει αυτός ο άνθρωπος και πώς προωθεί τον ανορθολογισμό και τον τσαρλατανισμό.

        • Γλουπ!!!

          Και πώς ξεχωρίζει τους εντερότυπους;

          Με τα ζώδια…..