Τα ρωσικά μαχητικά MiG-41 θα μπορούν να πετάνε στο διάστημα;

In clickbait, Fake news, Αερολογίες - μπούρδες., Γκάφες by Θάνος Σ. Επαχτίτης9 Comments

Άρθρο που κυκλοφόρησε πρόσφατα στον «ειδικό-αμυντικό τύπο», υποστηρίζει πως οι Ρώσοι θα κατασκευάσουν μαχητικό αεροσκάφος που θα μπορεί να δραπετεύει από τη βαρύτητα της Γης και να επιχειρεί στο διάστημα.

  • ΨΕΥΔΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ
  • CLIKBAIT

Στο pronews.gr διαβάζουμε:

Ποια είναι η αλήθεια;

Το δημοσίευμα του pronews.gr, βασίζεται σε άρθρο της βρετανικής tabloid Daily Mail, που με τη σειρά της βασίζεται σε εκπομπές της ρωσικής τηλεόρασης, όπως το βίντεο του προπαγανδιστικού Russia Today.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ρωσία σχεδιάζει να αντικαταστήσει το αναχαιτιστικό MIG-31, κάποια στιγμή έως το 2035. Ο αντικαταστάτης του ίσως θα είναι το υπό αρχική σχεδίαση MIG-41, ωστόσο τα σχετικά πλάνα είναι σε πολύ αρχικό στάδιο.

Μια από τις καινοτομίες που ίσως θα συμπεριληφθεί στο νέο αεροσκάφος, θα είναι η δυνατότητα χρήσης όπλου λέιζερ για την αναχαίτιση εχθρικών πυραύλων. Η σχετική τεχνολογία όμως βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, ειδικά στη Ρωσία, ενώ στις ΗΠΑ, μόλις πρόσφατα δοκιμάστηκε ένα παρόμοιο όπλο, χρησιμοποιώντας ως πλατφόρμα ένα ελικόπτερο Apache.

Εκεί όμως που τα σχετικά δημοσιεύματα ξεφεύγουν από κάθε λογική, είναι στον ισχυρισμό πως το MIG-41, θα μπορεί να επιχειρεί και στο διάστημα.

Φυσικά κάτι τέτοιο για ένα μαχητικό αεροσκάφος είναι αδύνατο για πολλούς λόγους, θα πρέπει να φέρει 2 διαφορετικά είδη κινητήρων (τζετ και πυραυλοκινητήρα) και όλες οι διαστημικές πτήσεις που επιστρέφουν στην γη, συμπεριλαμβανομένων και των υπο-τροχιακών, θα υποστούν ατμοσφαιρική επανεισαγωγή.

Από τα ανωτέρω καταλαβαίνουμε πως ο προπαγανδιστικός ισχυρισμός ορισμένων ρωσικών media για την ανάπτυξη αεροσκάφους που θα πετά και στο διάστημα και που αναπαρήγαγε το pronews, είναι εκτός πραγματικότητας και καταρρίπτεται.

Θάνος Σ. Επαχτίτης

Θάνος Σ. Επαχτίτης

Διαχειριστής - Συντονιστής της ιστοσελίδας
Θάνος Σ. Επαχτίτης
  • Λευτέρης

    Η ταχύτητα τροχιάς είναι άλλο πράγμα από την έξοδο στο διάστημα.Η ταχύτητα των 40χλμ δεν υπερνικάει την ατμοσφαιρική πίεση,αλλά θέτει τον πύραυλο σε τροχιά γύρω από τη γη.Ένας πύραυλος μπορεί να βγει στο διάστημα με μικρότερη ταχύτητα από αυτή της τροχιάς και να πέσει πίσω στη γη.Θεωρητικά,αν παιρνούσαμε τα υπόλοιπα προβλήματα θα μπορούσε ένα αεροπλάνο να βγει στο διάστημα και να ξαναγυρίσει στην ατμόσφαιρα.

    • Antigonos Gonatias

      Σύμφωνοι ,αν και ο μεγαλύτερος ανασταλτικός παράγοντας είναι το μεγάλο κόστος σε τέτοιου είδους εγχειρήματα.

  • Aris Fitsoulas

    Προπαγανδιστικό το Russia Today;Θα έλεγες ρε σαΐνι το ίδιο και για το CNN;

    • Όχι βέβαια, αντικειμενικότατο είναι, αν είσαι ο Πούτιν χαχαχα

      • Aris Fitsoulas

        και το δεύτερο είναι αν ψάχνεις όπλα μαζικής καταστροφής εκεί που ΔΕΝ υπάρχουν!

  • Χωρίς να διαφωνώ με την ουσία του άρθρου, θέλω να επισημάνω 2 λάθη. Το ένα και πιο εξώφθαλμο είναι η αντιστοιχεία αριθμού mach με ταχύτητα σε χ.α.ω. Ο αριθμός mach αναφέρεται στην ταχύτητα του ήχου και ανάλογα την ατμοσφαιρική πίεση και εν τέλη το υψόμετρο αντιστοιχεί σε διαφορετική ταχύτητα. Το δεύτερο είναι η σύγχηση της πρόσβασης στο διάστημα και της εισόδου σε τροχιά. Το πρώτο δεν προϋποθέτει το δεύτερο. Για να φτάσει ένα αεροσκάφος στο διάστημα δεν απαιτείται η ταχύτητα που αναφέρετε, το SpaceShipOne έφτασε στο διάστημα (λίγο πάνω από 100χλμ υψόμετρο) έχοντας μέγιστη ταχύτητα κάτω από 4000χλμ/ώρα.

    ΥΓ.Η ρίζα της υπερβολής του αρχικού ρωσσικού άρθρου πιθανώς να αναφέρεται στην δυνατότητα κατάρριψης από το αεροσκάφος αυτό κάποιου δορυφόρου (με την εκτόξευση πυραύλου από το αεροπλάνο). Αυτό έχει γίνει παλαιότερα από F-15 και υπάρχουν σχετικά προγράμματα και σε ΕΣΣΔ/Ρωσσία.

  • DD

    Η ταχύτητα διαφυγής από την επιφάνεια της Γης δεν έχει σχέση με τη ταχύτητα που χρειάζεται ένα αεροπλάνο που πετάει στα 20 χλμ (όπως πολλά MIG) για να μπει σε τροχιά ή τουλάχιστον να κάνει μια ελλειπτική τροχιά πάνω από τα 36χλμ. Το τζετ χρειάζεται την ατμόσφαιρα για να μπορέσει να πετάξει, να έχει δηλαδή την απαραίτητη δυναμική άνωση καθώς κινείται μέσα σε μέσο. Αλλά όπώς έχουμε δει, τα σύγχρονα αεροπλάνα μπορούν να κάνουν κατακόρυφη πτήση λόγω των ισχυρότατων κινητήρων τους που μπορούν να τα ανασηκώνουν χωρίς τη βοήθεια της άντωσης.

    • Antigonos Gonatias

      Συν οτι χρειάζεται το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα για να γίνει η καύση στον κινητήρα.Αν και αυτό λύνεται με διάφορους τρόπους π.χ με εγκατάσταση «δεξαμενής» οξυγόνου,κάτι που κάνει την σχεδιάση όμως πιο πολύπλοκη με ότι αυτό συνεπάγεται(αύξηση βάρους,κόστους,κατανάλωσης κ.τ.λ)

    • ΓΙΩΡΓΟΣ SENT

      fake.