Το «πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο» είναι… κινέζικο.

22

Δημοσιεύματα μας πληροφορούν ότι κυκλοφόρησε το «πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο». Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι «έχει σχεδιαστεί στην Ελλάδα από την εταιρία Ecosun που είναι υπεύθυνη για τη σύλληψη της ιδέας, το σχεδιασμό του προϊόντος, καθώς επίσης την προμήθεια των ηλεκτρικών συστημάτων και των μπαταριών». Πόσο αληθεύουν τα δημοσιεύματα και πόσο ελληνικό είναι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο;

Σχετικά δημοσιεύματα είδαμε στα newsbomb.gr topontiki.gr, tecky.eusofokleousin.grcapital.gr

To δημοσίευμα αναφέρει:

Εκτός από τα δημοσιεύματα που έχουν γεμίσει το διαδίκτυο, το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων με επτά δημοσιεύσεις.

Όπως αναφέραμε στον πρόλογο, τα δημοσιεύματα παρουσιάζουν το eco-car ως ελληνoκινέζικο.

Το αυτοκίνητο είναι ακριβώς ίδιο με το city spirit της κινέζικης εταιρίας JIAYUAN EV και στην ιστοσελίδα της κατασκευάστριας κινέζικης εταίρας δεν υπάρχει καμιά αναφορά για το ECO-CAR ή την ελληνική εταιρία ECO//SUN


Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πωλείται σε διάφορες χώρες με διάφορα ονόματα. Στην Ισπανία με όνομα City Spirits Eidola, στην Ουγγαρία και τη Γουατεμάλα με όνομα City Spirit, και στις νήσους Βεμούδες με όνομα Bermi 400. Πώς είναι δυνατόν το αυτοκίνητο να πωλείται ήδη σε άλλες χώρες με άλλο όνομα και η ελληνική εταιρία που είχε τη «σύλληψη της ιδέας και το σχεδιασμό του προϊόντος», όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, να το παρουσίασε για πρώτη φορά στη 82η ΔΕΘ;

Το αυτοκίνητο πουλιόταν και στην Ελλάδα, πριν παρουσιαστεί από την ECO//SUN, με όνομα City Spirit από την Pro-ceed Ltd από τις 15 Ιουν. 2017.  Όπως μας ενημέρωσε η εταιρία Pro-ceed Ltd σε τηλεφωνική συνομιλία, έχει ήδη πουλήσει 2 αυτοκίνητα στην Ελλάδα και 4 στην Ιταλία. Πώς είναι δυνατόν να έχουν πουληθεί αυτοκίνητα στην Ελλάδα πριν το παρουσιάσει η ECO//SUN που συμμετείχε στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου;

Το αυτοκίνητο της JIAYUAN EV συμμετείχε σε διάφορες εκθέσεις με μεγαλύτερη την 29th Electric Vehicle Symposium and Exhibition στις 19-22 Ιουνίου 2016 στο Μόντρεαλ του Καναδά, και στους εκθέτες ανέφεραν πως το JIAYUAN City Spirit είναι ένα νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε από την τεχνική ομάδα της JIAYUAN χωρίς καμιά αναφορά για σε Ελληνική εταιρία.

Η συμμετοχή της κινέζικης εταιρίας με το μοντέλο City Spirit δημοσιεύθηκε και σε ξενόγλωσσο περιοδικό από το χώρο του αυτοκινήτου.

Η πιστοποίηση από το Λουξεμβούργο.
Στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN δημοσιεύουν τις πιστοποιήσεις που έχουν πάρει γαι άλλα προϊόντα που διαθέτουν, αλλά δεν υπάρχει η πιστοποίηση του αυτοκινήτου. Ψάξαμε και βρήκαμε την πιστοποίηση του City Spirit (Model Code: JY7222-ZQR) και πουθενά δεν αναφέρει ελληνική εταιρία.

Ολόκληρη η πιστοποίηση σε pdf, ΕΔΩ

Σε παλιότερο δημοσίευμα (20/09/2017) στο World Energy News, o διευθυντής διεθνών πωλήσεων της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN, Δαρείος Δημητρίου, αναφέρει πως η ελληνική εταιρία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να διαθέτει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ecocar στα Βαλκάνια, τη Βόρειο Αφρική και την Ασία.  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών». Πώς μια τοποθέτηση μπαταριών, κάνει το αυτοκίνητο ελληνικής σχεδίασης;

Σύνοψη:

  • Η κινέζικη εταιρία που το κατασκευάζει, στην ιστοσελίδα της δεν αναφέρει πουθενά την Ελληνική συμμετοχή.
  • Το αυτοκίνητο πωλείται σε άλλες χώρες με διαφορετικά ονόματα και πουλήθηκε στην Ελλάδα από διαφορετική εταιρία πριν την παρουσίαση στη ΔΕΘ.
  • Το αυτοκίνητο έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις ανα τον κόσμο, από την κινέζικη εταιρία με άλλο όνομα χωρίς να αναφέρουν ελληνική συμμετοχή.
  • Η πιστοποίηση που βρήκαμε από το Λουξεμβούργο δεν αναφέρει καμιά Ελληνική εταιρία.
  • Ο διευθυντής διεθνών πωλήσεων κ. Δαρείος Δημητρίου αναφέρει σε δημοσίευμα:  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών».

Τα παραπάνω, μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι κινέζικο.

Θοδωρής Δανιηλίδης
Ακολουθήστε

Θοδωρής Δανιηλίδης

Founder and owner at ellinika hoaxes
Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.
Θοδωρής Δανιηλίδης
Ακολουθήστε