Το «πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο» είναι… κινέζικο.

In Fake news by Θοδωρής Δανιηλίδης22 Comments

Δημοσιεύματα μας πληροφορούν ότι κυκλοφόρησε το «πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο». Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι «έχει σχεδιαστεί στην Ελλάδα από την εταιρία Ecosun που είναι υπεύθυνη για τη σύλληψη της ιδέας, το σχεδιασμό του προϊόντος, καθώς επίσης την προμήθεια των ηλεκτρικών συστημάτων και των μπαταριών». Πόσο αληθεύουν τα δημοσιεύματα και πόσο ελληνικό είναι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο;

Σχετικά δημοσιεύματα είδαμε στα newsbomb.gr topontiki.gr, tecky.eusofokleousin.grcapital.gr

To δημοσίευμα αναφέρει:

Εκτός από τα δημοσιεύματα που έχουν γεμίσει το διαδίκτυο, το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων με επτά δημοσιεύσεις.

Όπως αναφέραμε στον πρόλογο, τα δημοσιεύματα παρουσιάζουν το eco-car ως ελληνoκινέζικο.

Το αυτοκίνητο είναι ακριβώς ίδιο με το city spirit της κινέζικης εταιρίας JIAYUAN EV και στην ιστοσελίδα της κατασκευάστριας κινέζικης εταίρας δεν υπάρχει καμιά αναφορά για το ECO-CAR ή την ελληνική εταιρία ECO//SUN


Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πωλείται σε διάφορες χώρες με διάφορα ονόματα. Στην Ισπανία με όνομα City Spirits Eidola, στην Ουγγαρία και τη Γουατεμάλα με όνομα City Spirit, και στις νήσους Βεμούδες με όνομα Bermi 400. Πώς είναι δυνατόν το αυτοκίνητο να πωλείται ήδη σε άλλες χώρες με άλλο όνομα και η ελληνική εταιρία που είχε τη «σύλληψη της ιδέας και το σχεδιασμό του προϊόντος», όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, να το παρουσίασε για πρώτη φορά στη 82η ΔΕΘ;

Το αυτοκίνητο πουλιόταν και στην Ελλάδα, πριν παρουσιαστεί από την ECO//SUN, με όνομα City Spirit από την Pro-ceed Ltd από τις 15 Ιουν. 2017.  Όπως μας ενημέρωσε η εταιρία Pro-ceed Ltd σε τηλεφωνική συνομιλία, έχει ήδη πουλήσει 2 αυτοκίνητα στην Ελλάδα και 4 στην Ιταλία. Πώς είναι δυνατόν να έχουν πουληθεί αυτοκίνητα στην Ελλάδα πριν το παρουσιάσει η ECO//SUN που συμμετείχε στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου;

Το αυτοκίνητο της JIAYUAN EV συμμετείχε σε διάφορες εκθέσεις με μεγαλύτερη την 29th Electric Vehicle Symposium and Exhibition στις 19-22 Ιουνίου 2016 στο Μόντρεαλ του Καναδά, και στους εκθέτες ανέφεραν πως το JIAYUAN City Spirit είναι ένα νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε από την τεχνική ομάδα της JIAYUAN χωρίς καμιά αναφορά για σε Ελληνική εταιρία.

Η συμμετοχή της κινέζικης εταιρίας με το μοντέλο City Spirit δημοσιεύθηκε και σε ξενόγλωσσο περιοδικό από το χώρο του αυτοκινήτου.

Η πιστοποίηση από το Λουξεμβούργο.
Στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN δημοσιεύουν τις πιστοποιήσεις που έχουν πάρει γαι άλλα προϊόντα που διαθέτουν, αλλά δεν υπάρχει η πιστοποίηση του αυτοκινήτου. Ψάξαμε και βρήκαμε την πιστοποίηση του City Spirit (Model Code: JY7222-ZQR) και πουθενά δεν αναφέρει ελληνική εταιρία.

Ολόκληρη η πιστοποίηση σε pdf, ΕΔΩ

Σε παλιότερο δημοσίευμα (20/09/2017) στο World Energy News, o διευθυντής διεθνών πωλήσεων της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN, Δαρείος Δημητρίου, αναφέρει πως η ελληνική εταιρία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να διαθέτει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ecocar στα Βαλκάνια, τη Βόρειο Αφρική και την Ασία.  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών». Πώς μια τοποθέτηση μπαταριών, κάνει το αυτοκίνητο ελληνικής σχεδίασης;

Σύνοψη:

  • Η κινέζικη εταιρία που το κατασκευάζει, στην ιστοσελίδα της δεν αναφέρει πουθενά την Ελληνική συμμετοχή.
  • Το αυτοκίνητο πωλείται σε άλλες χώρες με διαφορετικά ονόματα και πουλήθηκε στην Ελλάδα από διαφορετική εταιρία πριν την παρουσίαση στη ΔΕΘ.
  • Το αυτοκίνητο έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις ανα τον κόσμο, από την κινέζικη εταιρία με άλλο όνομα χωρίς να αναφέρουν ελληνική συμμετοχή.
  • Η πιστοποίηση που βρήκαμε από το Λουξεμβούργο δεν αναφέρει καμιά Ελληνική εταιρία.
  • Ο διευθυντής διεθνών πωλήσεων κ. Δαρείος Δημητρίου αναφέρει σε δημοσίευμα:  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών».

Τα παραπάνω, μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι κινέζικο.

  • Antigonos Gonatias

    Ευχαρίστω πολύ,θα το τσεκάρω.

  • Analyzer_Pro

    Καλά πείτε μου ότι πέσατε από τα σύννεφα ορισμένοι! Χρόνια τώρα ο κάθε έμπορος μπορεί και παραγγέλνει ό,τι θέλει από εργοστάσια της Κίνας με τη φίρμα του επάνω. Ουσιαστικά προκειται κάτι σαν »αποκλειστικό αντιπρόσωπο» ενός προιόντος που παράγεται εξολοκλήρου στο εξωτερικό.

  • telis ellinas

    Δηλαδη με τη λογικη της ιστοσελιδας αρα και τα μερσεντες δεν ειναι γερμανικα γιατι εχουν ρενο κινητηρες,εχουν κινεζικα ηλεκτρονικα κατασκευαζονται εκτος γερμανιας κλπ.Αλλη μια αποτυχημενη προσέγγιση της ιστοσελιδας.Ανθρακας ο θησαυρός

  • ToSaP

    Οπως κ τα ελληνικα κινητα που πουλαει ο νεος φιλος του αδωνη

  • princeZK

    «Πώς είναι δυνατόν το αυτοκίνητο να πωλείται ήδη σε άλλες χώρες με άλλο όνομα και η ελληνική εταιρία που είχε τη «σύλληψη της ιδέας και το σχεδιασμό του προϊόντος», όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, να το παρουσίασε για πρώτη φορά στη 82η ΔΕΘ;»

    Ρώτησα ένα ταξιτζή (κανονικό όχι γιαλαντζή ουμπερά ή ταξιμπιτά) και μου ειπε τι έγινε.

    Πήγε ο εισαγωγέας ο Ελληνάρας στον Κινέζο και του είπε: φιλαράκι θα το πουλησω εγω, αλλα ασε με να τους πω οτι το εφτιαξα εγώ γιατί η ελληνική πατέντα πουλάει πολύ στις μέρες μας. Ο Κινέζος του πε δε πα να πεις οτι το φτιαξε και ο μεγαλέξανδρος (sic) εγώ τζίρο θέλω και εξαγωγές. Ε πήγε και ο δικό σου στη ΔΕΘ και ξεφούρνισε ότι του κατέβηκε και έπιασε.

    Σα τη σοφία του λαού δεν έχει.

    • Σαν τα κινητα του Ζερβουδακη, τα ZER. Που τα φερνει απο την Κινεζία και σταμπαρει στην πισωψη το logo του και τα παρουσιαζει ως ελληνικα.

      • princeZK

        Σωστός! που τον θυμήθηκες τον Ζερ!

  • Γεώργιος Μπούρας

    Το πρώτο πάντως ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμμένα στη Σύρο, αλλά το έφαγαν κι αυτό οι συνδικαλιστές και η γραφειοκρατία. Δύο από αυτά κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους της Σύρου . http://www.newsauto.gr/specials/elliniki-tenia-gia-to-ilektriko-aftokinito-tis-sirou/

    • Noone

      Το έφαγαν οι συνδικαλιστές;;;

      • Dionisis Valmas

        Ναι…σου κάνει περίεργο αυτό ???? Ή νομίζεις πως ο Ελληνικός συνδικαλισμός δεν χολένει, και δεν είναι και αυτός ένα μπάσταρδο γιαλατζί δημιούργημα Ελληνικής φαντασίας??? Γιατί συνδικαλισμός ΔΕΝ είναι????

        • Antigonos Gonatias

          Στο θέμα της Enfield-Neorion δεν έπαιξαν ρόλο οι συνδικαλιστές,μιας και σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα το ’76.Το παιχνίδι το ‘χασε απο την στιγμή που δεν μπορούσε να πουλήσει στην Ελλάδα και γι’αυτό υπεύθυνο ήταν το κράτος με την τότε νομοθεσία.Συν ότι δεν πέτυχε πωλήσεις πέραν της Βρετανίας,και αυτές ισχνές.Άλλωστε αυτό το θέατρο του παραλόγου με απεργίες για ψήλου πήδημα ξεκίνησε απο το ’81 και μετά.

          • Σύμφωνα με τον δημιουργό του Enfield E8000 και διευθυντή της Enfield Αγγλίας, Kωσταντίνο Αδρακτά όταν ο Γουλανδρής αγόρασε την Enfield και έφερε την παραγωγή στη Σύρο είχε υπογράψει συμβόλαια με τους πετρελαιάδες να τους μεταφέρει πετρέλαιο φτάνει να «σκοτώσει» το ηλεκτρικό.
            Γι’ αυτό έκλεισε το εργοστάσιο μόλις ολοκλήρωσε την παραγγελία των αυτοκινήτων του Βρετανικού συμβουλείου ενέργειας.

    • The Dutch

      Μπορεί σήμερα τα Tesla, τα BMW σειράς i και κάθε λογής plug in αυτοκίνητα να είναι στην επικαιρότητα, ωστόσο ελάχιστοι θυμούνται ότι εν έτει 1973, η ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ Enfield Automotive ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, ένα διθέσιο άλτερ έγκο με μπαταρίες του κλασικού Mini.

      Ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν ότι την εταιρία που κατασκεύαζε τουφέκια αγόρασε ο Γιάννης Γουλανδρής. Όταν μάλιστα ο Έλληνας εφοπλιστής ήρθε σε σύγκρουση με το προσωπικό του εργοστασίου, που βρισκόταν στη νήσο Γουάιτ, δε δίστασε να μεταφέρει την παραγωγή του στη Σύρο, ένα νησί με τεράστια παράδοση στη ναυπήγηση πλοίων, το οποίο όμως δεν είχε καμία σχέση με το αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

      Αυτό που λες δεν ισχύει.

      • princeZK

        Και ποιο πριν, από την απαρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάζονταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ποτέ δεν προχωρούσε η έρευνα γιατί υποχρημοτοδοτούνταν με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τα βενζινοκίνητα.

        • The Dutch

          Το πετρέλαιο δίνει «φτερά»(χρήμα),είναι πολλά που έμειναν πίσω λόγω λόμπι πετρελαϊκών.

      • Antigonos Gonatias

        Η Enfield που κατασκεύαζε όπλα δεν ήταν εταιρία αλλά εργοστάσιο κατασκευής όπλων που άνηκε στο Βρετανικό κράτος,όριστε το link: https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Small_Arms_Factory

        Όσο για την Enfield Automotive δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες πρίν το ’69 και να ξεκαθαρίσω αν την εξαγόρασε ή την ίδρυσε ο ίδιος ο Γουλανδρής(είχε περιουσία στο Isle of Wight σχετική με τα ναυτιλιακά).Ιδρύθηκε πάντως κάποια στιγμή την δεκαετία του ’60. https://en.wikipedia.org/wiki/Enfield_Automotive
        Απο ότι φαίνεται,δεν έχει σχέση με το εργοστάσιο της RSAF παρ’όλες τις αναφόρες απο διάφορα περιοδικά αυτοκινήτου.

        Κρίμα πάντως που δεν «περπάτησε» στην Ελλάδα.Για τα δεδομένα μερικών πόλεων και κάποιων νησιών της εποχής ήταν ότι πρέπει,χώρια τα μακροπρόθεσμα ωφέλη.

        • The Dutch

          Όπλα κατασκεύαζε όντως το λέει και στο άρθρο,αλλά μήπως στην πορεία και πριν το αγοράσει ο Γουλανδρής,άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα και μετά μετέφερε το εργοστάσιο στη Σύρο όπου συνέχισε;
          Τελοσπάντων όπως και να χει σίγουρα θα ήταν ένα χρήσιμο μέσο όπως λες για την Ελλάδα.

          • Antigonos Gonatias

            «Όπλα κατασκεύαζε όντως το λέει και στο άρθρο»
            Σε κανένα απο τα δυο λήμματα του wikipedia που σου παρέθεσα,δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο.
            Η μεν Enfield με τα όπλα βρίσκονταν στο enfield Lock(απο όπου και το όνομα) η δε enfield automotive δραστηριοποιούνταν στο isle of wight.Όπως έιπα και πιο πάνω δεν βρήκα κάποια πήγη(αγγλόφωνη) που να πιστοποιεί την συσχέτiση.Την συσχέτηση αυτή την κάνουν (Ελληνόφωνα) άρθρα των περιοδικών αυτοκινήτου,τα οποία γράφουν κατα καιρούς ανακρίβειες,εξού και η ένσταση μου.

          • The Dutch

            Σόρρυ δικό μου λάθος δεν πρόσεξα ότι πρόκειται για διαφορετικές εταιρίες μέσα στα λήμματα που παρέθεσες.

      • Διευθυντής της Βρετανικής Enfield και δημιουργός του Enfield E8000 ήταν ο Κωσταντίνος Αδρακτάς, που όταν ο Γουλανδρής την αγόρασε και μετέφερε την παραγωγή στη Σύρο αρνήθηκε να επιστρέψει γιατί ήξερε ότι εκεί θα «σκοτώσουν» το ηλεκτρικό.

    • Grenadieros

      Εκεινο το ηλιακο που εβγαλαν φοιτητες και το πρωτοεκανε βολτα ο λαλιωτης τι απεγινε;