Ποιοι είμαστε
Αρχική Μεγάλη απάτη με το λογότυπο του Υπουργείου Υγείας.SCAMS

Μεγάλη απάτη με το λογότυπο του Υπουργείου Υγείας.

3 Νοε
2017

@

Ευαίσθητο περιεχόμενο

Αυτή η εικόνα περιέχει ευαίσθητο περιεχόμενο το οποίο μπορεί για κάποιους χρήστες μπορεί να είναι προσβλητικό ή ενοχλητικό

Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε πριν 6 έτη.

Πρωτοφανής απάτη με το λογότυπο του Υπουργείου Υγείας. Επιτήδειοι χρησιμοποιούν το λογότυπο του υπουργείου και το όνομα του Γεώργιου Αποστολόπουλου (ιδρυτή του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών) με σκοπό να παραπλανήσουν ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου. 

Μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ



Τι ισχυρίζονται και πως προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες:
Οι περιπτώσεις με απάτες ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν ονόματα με φωτογραφίες άσχετων ή ανύπαρκτων προσώπων και διάφορα κλεμμένα λογότυπα, για να προωθήσουν διάφορα προϊόντα, πολλαπλασιάζονται στο διαδίκτυο αλλά πολύ εύκολα μπορούμε να αντιληφθούμε την παραπλάνηση, γιατί έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά.

1. Η διεύθυνση της σελίδας (url) είναι διαφορετική από την πραγματική διεύθυνση της σελίδας του Υπουργείου.


2. Συνήθως τα κείμενα σε αυτές τις σελίδες προέρχονται από αυτόματη μετάφραση, με αρκετά αστείο αποτέλεσμα.


3. Τα πρόσωπα που χρησιμοποιούν στο κείμενο και στα σχόλια είναι ανύπαρκτα ή χρησιμοποιούν υπαρκτά ονόματα με άσχετες κλεμμένες φωτογραφίες.  Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιούν το όνομα του κυρίου Αποστολόπουλου, που ίδρυσε το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, με την φωτογραφία του Ρώσου καθηγητή παιδοχειρουργικής Roshal Leonid Mikhailovich

Ο πραγματικός Γιώργος Αποστολόπουλος, ιδρυτής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών

 

Ο Roshal Leonid Mikhailovich με τον Βλαντιμίρ Πούτιν στο Ινστιτούτο Επείγουσας Παιδιατρικής Χειρουργικής

Η πραγματική φωτογραφία. ПОПОВ ВЛАДИМИР ВАСИЛЬЕВИЧ


4. Συνήθως δημοσιεύουν μια συνέντευξη από κάποιο καθηγητή/επαγγελματία ή κάποια επιστημονική έρευνα. Φυσικά η έρευνα είναι ανύπαρκτη και δεν την παρουσιάζουν. 


5. Τα σχόλια είναι πλαστά και οι σχολιαστές ανύπαρκτα πρόσωπα. Συνήθως και τα σχόλια είναι αποτέλεσμα αυτόματης μετάφρασης.  Αν στα σχόλια υπάρχει ημερομηνία και αλλάξουμε την ημερομηνία του υπολογιστή μας θα αλλάξει και η ημερομηνία των σχολίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βλέπουμε τον Γιώργο Δήμου που εργάζονταν σε κρατικό αγρόκτημα. Λογικό αφού το αρχικό κείμενο και η φωτογραφία προέρχονται από τη FYROM.



6. Οι ιστοσελίδες αυτές δεν έχουν κανένα άλλο άρθρο και το μενού της σελίδας μαζί με όσα λινκ υπάρχουν, σε προωθούν σε άλλη σελίδα που μπορείς να παραγγέλνεις το προϊόν.


7. Το προϊόν είναι σε μεγάλη έκπτωση (πολλές φορές 50%) και η προσφορά είναι λήγει σε ελάχιστο χρόνο, ή είναι μόνο για σήμερα ή απομένουν ελάχιστα τεμάχια. Σε πολλές περιπτώσεις ισχυρίζονται πως υπάρχει εγγύηση επιστροφής χρημάτων, αλλά αν διαβάσετε τους όρους θα δείτε πως θα πρέπει να το επιστρέψετε χωρίς να έχει πειραχτεί η αρχική του συσκευασία.


8. Σε αυτές τις σελίδες δεν θα βρείτε διεύθυνση της εταιρίας ούτε κάποιο email ή τηλέφωνο για επικοινωνία.


Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για δεύτερη σελίδα που χρησιμοποιεί το λογότυπο του Υπουργείου υγείας.

Συνοψίζοντας:
1. Η διεύθυνση της σελίδας είναι άσχετη.
2. Τα κείμενα προέρχονται από αυτόματη μετάφραση.
3. Τα πρόσωπα που υπάρχουν σε αυτές τις σελίδες είναι φανταστικά και οι φωτογραφίες κλεμμένες.
4. Παρουσιάζουν μια συνέντευξη ή κάποια επιστημονική έρευνα.
5. Τα σχόλια είναι πλαστά.
6. Αυτές οι σελίδες δεν έχουν κανένα άλλο άρθρο και όλα τα λινκ προωθούν στη σελίδα της παραγγελίας.
7. Η προσφορά του προϊόντος, πάντα λήγει την ημέρα που τη διαβάζετε ή απομένουν ελάχιστα τεμάχια.
8. Συνήθως δεν υπάρχουν τηλέφωνα και διεύθυνση της εταιρίας.
9. Πολλές φορές υπόσχονται επιστροφή χρημάτων αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι, αλλά αν διαβάσετε τους όρους θα καταλάβετε πως είναι διατυπωμένοι για να μην επιστρέψουν ποτέ τα χρήματα.

Αν το προϊόν είναι σχετικό με την υγεία, ρωτήστε πάντα το γιατρό σας. 

Το διαδίκτυο είναι μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ωστόσο κρύβει παγίδες, πολλές από αυτές επικίνδυνες. Τα τελευταία χρόνια, τα fake news έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις, στην καθημερινή ειδησεογραφία από ιστοσελίδες που αυτοχαρακτηρίζονται «ειδησεογραφικές», όσο και από άλλες που δημιουργούν «ειδήσεις» για λίγα κλικς παραπάνω.